Blocked software, urls

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
65
Punten
48
Leeftijd
122
Veel werkgevers blokkeren sommige software, URLs e.d.

Bijvoorbeeld het gebruik van MSN Messenger, Yahoo Messenger e.d. worden door sommige bedrijven geweigerd. De wijze van blokkeren kan natuurlijk verschillen: de een doet het door poorten te blokkeren een ander weer door namen of delen van namen in een URL niet toe te staan, of wie weet wat ze allemaal gebruiken.

Op internet is veel te vinden hoe je deze blokkades kunt omzeilen, maar niet in alle gevallen werkt dat.

Onze vraag is of het niet mogelijk is dat je een webpagina maakt, welke je verder stuurt naar zo'n Messenger. We begrijpen dat als je eenmaal weet welke beveiliging wordt gehanteerd, je ook gerichter kunt werken aan een 'omleiding'. We bedoelen dus dat we een ergens een webpagina neerzetten en als je die pagina dan bezoekt (via port 80 uiteraard) dat je dan wordt doorgeleid naar een webbased Messenger zodat je die kunt gebruiken. Mogelijk dat ook dit weer wordt herkend en je geen 'omleiding' kunt/mag gebruiken. Maar er moet toch een oplossing zijn...

Ja dat probleem kan ik ook op mijn werk,, kan daar ook niet naar bepaalde sites zoals satscreen of huts,, die worden in de categorie illegaal of verdachte sites geplaatst.

Gelukkig heb ik met Ducky geen last :)

Messenger via doorlinken weet ik ook niet. Misschien via een VNC client?
Wel weet ik dat in sommige bedrijven gebruik kan worden gemaakt van ICQLite omdat die ook via poort 80 kan werken. En die poort word niet afgesloten omdat daar ook het gewone webpagina verkeer overheen loopt.

Misschien kan ik ook een steentje bijdragen aan dit verhaal.
Ja veel mensen gebruiken XP met SP2, daar zit standaard de firewall in.
Maar wat ze meestal vergeten is dat die Firewall bij een bedrijf door policies word beheerd. Dus word daar bepaald welke programma's of poorten in de user firewall open staan.

Dan is er nog een tweede, niet dus de proxy server maar ook een Firewall veelal door netwerk leveranciers geleverd. Hier worden over het algemeen poorten beheerd. De ISA server kan ook nog wat uitsluiten.

Dus soms kunnen mensen wel MSNen als de persoonlijk firewall en de Poorten er voor open staan.
Dus uit beveiliging kan het wel eens zijn dat een bedrijf strikte regels er op na houd. Dus geen MSN of Yahoo of bepaalde sites.

Securetie management is daar verantwoordelijk voor, die mensen hebben veel macht. Merk dat dagelijks bij klanten.

Groetjes Bert.

Als het alleen om een web based messenger gaat, dan kan mijn vriend je schijnbaar wel op weg helpen.
??n van de resultaten brengt je dan naar e-buddy en dat ziet er alvast veelbelovend uit.
Ik heb niet verder gekeken maar ik zou zeggen raadpleeg die vriend van mij eens.

Mbt messenger zijn er meerdere webbased messengers te vinden die gewoon msn aanbieden over poort 80.
Mbt het stoppen van content in de URL is een java oplossing te vinden die www.dot.tk bv ook veelal gebruikt (je eigen webadres is niet tezien, alleen de overliggende shell)

Er is echter nog een probleem;
IPbased blokades. Daar hebben we natuurlijk weer de verschillende 'minder legale' routers voor nodig (Je weet wel, die weer geen terugkoppeling geven van de eigenaar van een zending)

Natuurlijk kan je nog veel meer bedenken, maar ik vraag me nu even een beetje af waarom je deze vraag steld...
Ik kan me niet echt voorstellen dat je bovenstaande antwoorden (of wellicht zelfs de uitvoering ervan) niet wist / weet.

probleem is dat we geen autorisatie hebben om (firewall) instellingen te wijzigen. Daarnaast zijn alle webmessenger achtige urls wel toegankelijk maar zodra we op login klikken is het over, geen toegang. Dat geldt voor zowel MSN als Yahoo.

De enige mogelijke oplossing leek ons om iets aan port redirect te doen of zo, of via een andere URL/webpage doorlinken.

er zal best een reden zijn waarom het niet mag.

Kom je weer terug op de Securety Manager van het bedrijf waar je werkt.

Ja en als je het goed doet is er geen kruit tegen opgewassen.

Groetjes en succes,
Bert

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan