blocker

J

jorjo

hallo allemaal
is er iemand die bekend is met het programmeren van blockers?
bedankt

Ja tis net als een goldcard proggen, maar dan iets anders...

GR Fred.

hoi
het is erg anders want mij wil het niet lukken!!!!
ik heb het geprobeerd met een jdm en de prograamma extreme en met een master lcd in positie 2 maar werkt niet(icprog kreeg ik niet aan het praaten op win 2000)
werkt allen als ik de pi c direct op de programmer plaats ,maar dan werkt niet op de blocker(as ton1.05 melding an error occure with your car d)ik heb de blocker met 16F*876 geprobeerd en 24c64 met 16F*84en een nieuwe blok met 16F*628 maar het resultaat is het zelfde
tips zijn meer dan welkom
iemand in de buurt van alkmaar met meer verstand kan op beloning rekenen
grtjes

net als een goldkaart proggen.

Maar wat voor deco heb je en FW heb je

spirit

Krijgt de pic prosessor wel voedingsspanning, als je hem gebruikt?

Alle i/o poorten wel juist aangesloten op de Kaartlezer?

En pas je de prosessor wel toe in een Pioneer?, op een oude irdet* blokker gaat deze file niet werken!.

GR Fred.

hoi,bedankt allemaal
ik gebruik de boel voor sk y italia,en de fi les zijn ook italiaans de problem zit in het programmeren van de microcontroller zonder het van de blocker af te halen ,want als ik het direct op de jdm plaats lukt wel maar heb niks aan,op de blocker zit geen voeding en op de j d m ook niet wel op de master lcd
grtjs

sorry vergeten
mijn deco is een h u max met een cam as ton 1.05

om een pic te programmeren met de jdm heb je geen voeding nodig, de jdm pakt de voeding uit de serial poort.

verder is het heel moeilijk om je hier mee te helpen als je niet meer info geeft van wat er mis gaat.

bv

kun je de pic helemaal niet proggen (krijg je tijdens het proggen een foutmelding)

of gaat het proggen wel goed maar werkt de de blocker daarna niet?

niet alle blockers gebruiken dezelfde poorten van de pic dus de file moet wel bij het type blocker passen.

gr blokker

hoi blokker
ik kan het wel prog maar allen direct op de j d m en niet als het op de blokker zelf zit darr geeft error=00000h,daarna als ik het terug plaats op de blok en zet ik het in de c a m geeft de cam an errorocure whith your card ,met de 876 heb ik files gebruikt die daarvoor gemaakt zijn,daar is een adapter nodig van 18 naar 28 pin(heb ik )

Jongens niet zo moeilijk doen!

Ik doe het hier altijd met een oude pickaart, je weet wel een smartcard in printform, met een eprom erop.

Daar douw ik de pic16f84 op, schuif het geheel in de master a.

Dan de file op op de zelfde manier proggen als met een goldkaart.

Hierna de chip weer in de blokker plaatsen, klaar.

hoi twillight
daar moet je wel eentje van hebben om dat te kunnen doen,en dan nog vraag ik mij af of bij het terugplaatsen op de blokker wel werkt,

welke blokker heb je en hoe heet de file die je wilt proggen..

Spirit

hoi spirit
ik heb een blokkker met een p i c 16F877 en eeprom 24c64 en daar probeer ik de files van fox erin te proggen ,en bij de 16F84 de files van linixone

jorjo mocht je een piccard met losse 24c16 en 16f84 nodig hebben pm je maar ff ik heb er nog diverse liggen en woon in de buurt,ze zitten netjes in ic voetjes

Hier een lijstje met schema's van proggers...

http://www.ic-prog.com/programmers.html

kijk maar even welke werkt met de 16f877.

Hier dan ook nog even een schema van de piccard 2 op print, deze aansluitingen kun je e.v.t gebruiken om de 16f876 of 877 in de mastera ( of andere ) te proggen!

http://www.volny.cz/osepie/pickarty2a/info_t.htm

De eprom en de aansluitingen daarvan kun je weg laten!

De pic 16f887 en de pic 16f876 zij het zelfde, compatible dus.

KIjk maar even in de data sheet!

http://www.microchip.com/download/lit/pline/picmicro/families/16f87x/30292c.pdf

Veel succes, GR Fred.

inderdaad twilight zo doe ik het nu ook met mijn iso progger omdat die geen voetje heeft om de pic zo in te steken.

maar de jdm heeft dat wel en dat je hem daarna ergens anders in doet(dus in de blokker of wat dan ook) dat maakt helemaal niets uit als het proggen zonder fouten gaat dan moet het gewoon werken.

maar er zijn de laatste jaren verschillende blokkers gemaakt die niet altijd dezelfde poorten gebruiken, en is de file niet geschikt voor het type blokker dan werkt het niet.

gr blokker

nog even dit meestal zit er bij de blokker file wel een schema of een readme waarin de verschillende aansluitingen staan.

je moet deze vergelijken met die op de blokker, kloppen er een paar niet en je bent een beetje handig met de soldeerbout dan kun je ze zelf wel aanpassen door een printbaan die niet goed is door te snijden en met een draadje weer goed aan te sluiten.

gr blokker

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan