Bloemencorso Zundert 2015.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
686
Punten
113
Leeftijd
59
Dit jaar geheel in het teken van Vincent van Gogh, geboren en getogen in Zundert, en 125 jaar geleden dat Vincent overleden is...

Bloemencorso 2015

ZUNDERT ? Wie de corsowagens wil bewonderen, voordat ze op de eerste zondag in september door de Zundertse straten paraderen, kan zondag 23 augustus terecht op de jaarlijkse ?Kom-in-de-tent-dag?. Dan houden de twintig buurtschappen open dag voor het publiek. In de gemeente Rucphen doet ook Schijf mee.

Belangstellenden zijn die dag tussen 10.00 en 16.00 uur welkom om een kijkje te nemen. Bouwers staan klaar om het publiek rond te leiden. Daarnaast is er ook ruimte om de maquettes van dichtbij te bewonderen. Dit jaar staat het bloemencorso in het teken van ?Vincent van Gogh, 125 jaar? inspiratie.

Fietsroute
In de corsotenten staat ook de koffie en thee klaar. Enthousiaste bouwers vertellen over hun wagen. De ?Kom-in-de-tent-dag? is ook geschikt als fietsroute. Ook met de auto zijn alle tenten goed te bezoeken. Bij elke tent staat een informatiebord met daarop alles over het betreffende buurtschap. De twintig buurtschappen zijn Achtmaal, De Berk, Helpt Elkander, Klein Zundert, Klein Zundertse Heikant, Laarheide, Laer-Akkermolen, De Lent, Markt, Molenstraat, Poteind, Raamberg, Rijsbergen, Schijf, Stuivezand, ?t Kapelleke, ?t Stuk, Tiggelaar, Veldstraat en Wernhout

Hier heb je geen vliegtuig voor nodig, enkel man/vrouwkracht!!! Alles handbediend!!!

Paardenkracht

Gekkengoud...

wij vliegen hier nie, maar zweven hier over onze smalle straten.... ;)

Alles is handbestuurd. ;)

Ohja, het filmpje wat als laatste getoond werd was de binnenkant van deze ;)

Het enige wat mij altijd weer steekt is dat bij zo'n evenement het publiek of enthousiast is of amper reageert en niet weten wat er achter de schermen er voor energie in is gestoken het zou eens misschien verstandig zijn om tijdens de voorbereidingen eens een open house te organiseren , misschien dat er dan meer begrip is.

Ook dit geldt voor Carnaval, Mijn schoonzoon is van half november tot carnaval bezig met de praal wagens en dan in een uurtje of twee door de straten van Oldenzaal stapvoets rijden, maar het publiek is amper enthousiast te krijgen , hoop dat dat met de Corso anders is.

grrtz K eh The Matrix

the matrix zei:
Het enige wat mij altijd weer steekt is dat bij zo'n evenement het publiek of enthousiast is of amper reageert en niet weten wat er achter de schermen er voor energie in is gestoken het zou eens misschien verstandig zijn om tijdens de voorbereidingen eens een open house te organiseren , misschien dat er dan meer begrip is.

Ja uhh, lees het tweede bericht eens. ;) Er is een open tenten dag

Dit weekend is er Kom in de tent dag

Maar iedereen is in alle tenten welkom om eens een kijkje te komen nemen.

Kom in de tent !!!

Zundert en Rijsbergen hebben g??n T?esto of Hardwell nodig nodig om een feestje te bouwen!!! 

Mijn maatje B en ik zorgen wel voor de Bosnimfen

volgende week barst het f??st weer los!!!

freggel1 zei:
ach tja Parabolica, wij spelen hier niet met modelvliegtuigen of treintjes. :biggrin:

Ik had dit al gezien in eerdere filmpjes dat jullie bepaalt geen amateurs zijn Freggel1 en ik ben daarom zeer onder de indruk van jullie bouwkunsten.
Jullie inspiratie is ook bewonderenswaardig te noemen en komt overeen met het land waar dit carnaval gevierd wordt :  Brazili? 2014

Goede samenwerking, bloed, zweet en tranen en waarschijnlijk veel  :drink: om uiteindelijk het resultaat te halen en er ook eerste mee te worden. Brazili? mag in opzet dan groter zijn, maar het werk en de energie die jullie erin stoppen om die mooie wagens te maken is precies hetzelfde.

Parabolica, dat wij dit hier in Zundert voor elkaar krijgen is hoofdzakelelijk door de saamhorigheid hier in de gemeenschap! 

Het wordt hier met de paplepel ingegeven, en we hebben zelfs een Corsoacademie, waar toekomstige ontwerpers en bouwers kunnen leren hoe men het moet doen.

Maar kijk aankomend weekend eerst maar eens naar de Brabantse dag. Live te volgen op Omroep Brabant, net als ons Corso volgende week.

Petje af die opbouw van zo'n wagen en inderdaad saamhorigheid is dan zeer belangrijk.
En ik neem aan dat alles nog gekeurd wordt op veiligheid.

Dit is een hobby zoals je zegt daar kan geen vliegtuigje of treintje tegenop.

Want dit opbouwen gebeurd vanuit een idee, daarna schetsen op papier en vervolgens berekeningen op ware grootte.  En niks kant en klaar gekocht met een tube lijm. 

Maar ieder zijn meug,  mijn hobby is 44 jaar elektronische schakelingen ontwerpen(was) en deze toepassen in industri?le r?ntgen apparaten tbv materiaal onderzoek.  Tot op ppm nauwkeurig bepalen hoeveel en welke elementen er in een sample zit. 
Ppm is partjes per miljoen

the matrix zei:
Want dit opbouwen gebeurd vanuit een idee, daarna schetsen op papier en vervolgens berekeningen op ware grootte.  En niks kant en klaar gekocht met een tube lijm. 

Mijn hobby was een aantal jaren 'hoeveel tubes lijm kan ik aansmeren aan mijn klanten en nog winst maken ook'.

Eigenlijk kon je toen al zien welke kinderen (en volwassenen) hun kwaliteiten gingen door ontwikkelen en wat later ook toegepast zou worden in hun beroep.
Ambtenaren kochten meestal plakboeken en the Matrix kocht een elektronica doos van Philips. :)

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan