Bloemencorso Zundert 2024. Hoogtepunten.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.379
Waarderingsscore
675
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ons Bloemencorso zit er weer op.

We zijn dit jaar weer echt verwent, niet alleen het weer, wat eigenlijk te warm was, maar de wagens, in 1 woord GEWELDIG!
Wel regelmatig een pauze om de duwers en figuranten een adempauze te geven, en ook het publiek een moment om een flesje water te halen
bij de punten waar dit gratis te halen was.

En ondanks het te kort aan Dahlia's door het te natte voorjaar zijn de buurstschappen erg handig geweest om dit met alternatief materiaal op te lossen.

De winnaar dit jaar, buurtschap Schijf met beet.

De hoogtepunten 2024:

 
Jip, was weer toppie, mijn voorkeur ging uit naar bs Tiggelaar en Laer Akkermolen. Maar ook Poteind en Helpt Elkander vond ik super. Het weer zat ook niet echt tegen en het bier was goed koud dus prima dagje gehad.
 
Het blijft allemaal prachtig. Wat mij betreft Tiggerlaar met die koning, het piratengebeuren, en de duiker de 3 beste. Dan kijk ik niet alleen naar hoe mooi het is maar ook naar wat er te zien is qua variatie en kleuren.
Vis en hotel was ook erg goed.
 
Je zit een beetje fout @Black Tiger .

Tiggelaar had de wagen genaamd Gepetto.

Die koning was Veldstraat.

Die piraten die jij bedoeld was volgens mij klein-zundertse heikant, maar deze is helaas gediskwalificeerd.

De vis, Beet, heeft gewonnen, en het hotel was terecht 2de.
 
1 ding wil ik nog wel even kwijt.

De wagen van buurtschap Poteind is de enige van de 20 wagens die gisteren niet afgebroken is!

De Orangerie krijgt een speciale bestemming een tweede leven in het Gedenkbos

Heel mooi dat Poteind dit schenkt.
 
Je zit een beetje fout @Black Tiger .
Hoezo? Had Tiggelaar dan niet die wagen waar achterop die koning stond? Want dan zit ik goed.
En dan zit Youtube fout want die hadden daar Tiggelaar onder staan in het filmpje. Of is er nog ergens anders een koning?

Overigens had Youtube dat er te lang onderstaan want in het begin van die vis staat ook nog Tiggelaar terwijl dat een ander buurtschap is en dat komt er pas onder als die vis al eventjes te zien is.
 
Ja zie je... met die koning, kijk maar eens achterop. :biggrin:
 
Je zit echt fout nu @Black Tiger .

Achterop is echt geen koning, dat is Gepetto.
Hij valt in slaap, en op dat moment legt hij zijn hoofd op de tafel, en dan gaat het tafelblad omhoog en komen er andere marionetten omhoog.

Ah nou zie ik het ook, achter op de stoel daar staat idd een koning.

Ik heb zelf ook een fout gezien vwb de punten die de jury mag geven [100 per jurylid, dus maximaal 700] .

De punten klopte niet met de prijs die ze kregen.

Maar, we gaan op naar 2025, maar zondag eerste de optocht in Lichtenvoorde, het 2de grootste ter wereld.
 
Laatst bewerkt:
Je zit echt fout nu @Black Tiger .
Nope.

Ah nou zie ik het ook, achter op de stoel daar staat idd een koning.
Tadaa... dat schreef ik dus al 2x. :)

Maar er is ook nog een grotere koning wat @Peer laat zien. Die is ook mooi maar ik vond die Gepetto mooier. Wist niet zo vlug wat het was en zag die koning zitten achterop dus dacht van refereer daar maar aan. :biggrin:
Kan me wel voorstellen dat dit verwarrend werkt met die grotere koning echter die is wat minder mooi, volgens mijn smaak dan.
 
Het was gewoon een koninklijke optocht :biggrin2:
 
Altijd leuk om te kijken op tv.
 
Die koning had ik ook niet meteen gezien.

Maar morgen is er nog een ander Corso, Lichtenvoorde te zien op omroep Gelderland.
 
Ik doe er nog 1 en dan is dit topic voor mij gesloten, ivm het aantal youtube films.

Er was voor mij eigenlijk maar 1 winnaar, die helaas gediskwalificeerd is. waarom dat weet ik en een hoop anderen ook niet?

De wagen is als je goed kijkt "The Lord of the rings.

Maar wat velen niet weten dat is wat de maximale afmetingen zijn van een wagen.

19 meter lang, 9 meter hoog en 4,5 meter breed.

De wagens mogen bewegen naar een hogere breedte/lengte en hoogte, maar in stilstand mogen ze niet groter zijn dan die 19 meter, enz.

Goed kijken naar Klein Zundertse Heikant - Khazad Dûm - Corso Zundert 2024

Deze wagen is totaal 28 meter lang, maar het is niet 1 wagen, het zijn er 2!

Er zit een vernuftig systeem in, zowel in de bouw van de wagen maar ook hoe het 1 wagen lijkt.
De achterste wagen sluit perfect aan de eerste middels sensors, en een remsysteem mochten ze toch te kort tegen elkaar rijden.


Even daarbij, dit is bij de eretribune, de kaartjes om daar te mogen zitten, zijn eigenlijk veel te duur!
De viptribune er achter daar betaald men meer dan €100,- incl. catering. [Ik heb van prijzen gehoord van €600,-]
 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan