Blu-ray wint het van HD-DVD

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.263
Punten
113
Leeftijd
61
Eigenlijk technologienieuws, maar voor velen van ons toch interessant.

De wereldstandaard zal toch Blu-ray gaan worden, deze heeft het uiteindelijk gewonnen van de HD-DVD standaard.

Dit kan worden geconcludeerd nadat ook fabrikant Toshiba besloten heeft vanaf eind volgende maand geen nieuwe HD-DVD produkten meer op de markt te brengen en zich te gaan focussen op de ontwikkeling en verspreiding van Blu-ray apparatuur.

Eigenaren van HD-DVD producten blijven wel ondersteuning houden voor hun HD-DVD produkt.

Mensen die nu nog twijfelden of van plan waren een HD-DVD produkt aan te schaffen, kunnen dit dus beter niet doen, want zij zullen dan een van de laatste klanten zijn van iets waarvan de standaard toch gewijzigd gaat worden.

Op dus naar Blu-Ray technologie!

Laten we dan ook meteen hopen, dat de technologie zo snel gaat dat het ook weer betaalbaar gaat worden.

Ja nu Toshiba overgaat kun je er van uit gaan dat de Blu-Ray schijfjes en de hardware ook in prijs gaan dalen.

Mensen weten nu immers wat ze moeten kopen omdat er maar 1 ding overblijft en ook fabrikanten hoeven nu nog maar 1 ding te supporten waardoor ze meer massaproductie kunnen maken en dat verlaagt ook de kostprijs.

Ja oke maar dat is altijd als ze nog wat nieuwe dingen gaan uitbrengen, dan gaat eerst de prijs even omhoog en daarna omlaag. Over een half jaartje zijn geheid de prijzen al voorzichtig aan het zakken.

Maarja, voor sommigen is een half jaar lang, da's ook weer zo.:)

Zelf heb ik een playstation 3 uit de usa,speelt alle games zonder probleem.

Met Blu-Ray ben ik gebonden aan regio 1,daarom laat ik weleens wat over komen uit de states.

Ik persoonlijk vind het een super beeld kwaliteit en ben blij dat Blu-Ray gewonnen heeft.

Gr Ghost

En toch heeft deze jongen een HD-DVD player gekocht, met 9 HD films erbij, voor.................................... 109 euro. (update) Ehhhhhhhhhhh voor ......................... 89,95

Had nog een dvd speler nodig die SD dvds tot 1080P kan upscalen.

Die 9 HD films is puur voor de leuk erbij, zomenteen als een stukje Antiek in de kast, hehe :)

Maar eindelijk is er duidelijkheid over welk HD formaat het op een schijf gaat worden.

Alleen zie ikzelf de toekomt ook niet Blu-Ray, maar alles als streamen van PC en/of het internet.

Denk aan een online video store, waar je met 1 druk op de knop ook HD content kan bestellen en bekijken.

Branden voor thuisgebruik, is gewoon niet meer van deze tijd, als ik naar het afgelopen jaar kijk, stream ikzelf 95% van de zooi, van mijn server naar de tv.

Denk aan, HD materiaal, xvid films, tv series en mp3.

Ik haat branden.

Groeten,

Captain Picard

Laatst bewerkt:

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan