Bluetooth transmitter

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
43
Punten
48
Leeftijd
122
We wilden op onze philips televisie (welke geen bluetooth heeft) een draadloze koptelefoon via bluetooth gebruiken.
We hebben bij Ali een bluetooth transmitter besteld. Goedkoop dingetje, aangesloten via kabel op de koptelefoonuitgang van de TV en wat blijkt: koptelefoon maakt via bluetooth verbinding maar er werkt maar 1 kanaal.

De vraag is wie weet een goede bluetooth apparaatje dat zendt (en dus NIET een bluetooth ontvanger !!!); een bluetooth transmitter dus.
We kunnen via internet een aantal van die bluetooth transmitters vinden, maar hebben geen idee welke nu ECHT goed is.

Hmmm, ik lees aangesloten via de kabel op de koptelefoonuitgang? 

Is het geen usb bluetooth, of heeft de tv geen usb?
Ik gebruik hier via de pc ook bluetooth maar dan via usb, dit dus

Ik heb meerdere koptelefoons en die werken allemaal op die ene dongle. ;)

Nee USB werkt niet op onze philips TV. We hebben ook zo/n soort usb dongle maar zodra we die in de TV stoppen krijgen we in beeld: onherkenbaar medium gevonden en dus werkt het niet. Vandaar dat we een bluetooth transmitter zoeken waarop de input dus wordt geleverd door een kabeltje die verbonden is met de koptelefoon uitgang vd TV.

Matrix geeft hier een goede tip!

Heb hetzelfde probleem hier. Ben al lang op zoek naar een audio to Bluetooth voor TV.
Helaas nog steeds niks werkend gevonden.
Heb nu een complete hoofdtelefoon gekocht.
Stekkertje in de hoofdtelefoon (tv) en Hoofdtelefoon op mijn oren.

Dus die heeft Transmitter ingebouwd.

Maar wil graag op de hoogte blijven voor een losse transmitter.

mvg. Papano

@freggel1

Die USB transmitters werken meestal niet op een TV daar het Bluetooth een ander protocol gebruikt.

Daarnaast moet je die USB transmitters ook nog installeren gaat moeilijk.  (TV heeft geen Windows.)

@eendenteam

Was gisteren een beetje snel met mijn antwoord excuus daarvoor. testen moet ook kunnen.

Testen als volgt:
1) Kabel van tv koptelefoon plug en dan naar Bluetooth koptelefoon zelf. (wel geluid via 1 kanaal of helemaal niks?)
2) De voeding van beiden kontroleren. Spanning kan te laag zijn dan stopt het ook.
3) Dat chinees dingetje eens aansluiten via dunne draad met krokodil stekkertjes. Liefst kan per kanaal.
4) Stop he Chinese adapter eens in een smartphone. Heb je geluid? (vergeet niet dat de Chinese adater spanning nodig heeft.)
gewoon proberen.
Succes.

mvg, papano

Ik heb het volgende gevonden.

Ik heb mijn TX correct op mijn speaker naar koptelefoon ingesteld, maar ik hoor het geluid slechts aan 1 kant.
Dat kan. Sommige Speakersystemen hebben meerdere 3.5 audiojack ingangen. Waarschijnlijk straalt de ingeplugde ingang alleen de muziek van links of van rechts uit. Ga op zoek naar een andere 3.5 mm audiojack.

Hoop het dat dit de oplossing is.

Mvg, papano

Dank. We hebben aantal 3.5 pluggen (kabeltjes) geprobeerd. Helaas. Denk maar op zoek gaan naar een andere BT zender.

Ja is hopeloos. Wanneer de koptelefoon ook een Push To Talk heeft dan wordt het helemaal moeilijk. Ik ken die Philips goed heb er zelf ook eentje. Lukt me ook niet daar met Bluetooth. Heb ook nog een Sony Smart Tv die heeft Bluetooth erin zitten zelfs die lukt niet.

Mvg, papano.

We denken dat het dus aan de BT transmitter ligt, want we hebben een (bedrade) Sennheiser hoofdtelefoon met dezelfde kabel op de TV aangesloten en die werkt feilloos

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan