Boodschappen doen

janblues

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
343
Punten
83
Leeftijd
72
Nou dat is geen hobby.
Maar wat wordt alles een stuk duurder.
En dan praat ik nog maar alleen over de dagelijkse behoeften.
Zoals melk kaas groetjes en dergelijke.

Energiekosten is torenhoog, lonen stijgen, huur van panden gaan omhoog en de baas is toe aan een nieuwe voiture. Tja dan is het niet verwonderlijk dat de prijzen in de super flink stijgen.

Wij laten de standaard boodschappen bezorgen en maken de lijst dinsdag en woensdag op. Dan merk je pas goed welke producten explosief stijgen. Kaas en andere producten kopen wij altijd in de aanbieding en dan valt het wel mee.

Dat hadden ze inderdaad aangekondigd. Er zou wat meer inkomen zijn door andere belasting, maar de leefkosten zouden hoger worden.
En dat blijkt niet zo'n beetje te zijn. Bijv. Lidl WC papier, zo'n pak van 20 rollen, van 4,99 naar 5,50. Klein pakje met kippenzooi (knotsjes en vleugeltjes) van 2,50 naar 3 euro. Zijn dus inderdaad niet bepaald kleine stijgingen.
Kaas halen wij als we in Duitsland zijn en dan hebben we zo'n dik pak gesneden Goudse jonge kaas 400 gr. a 4,69 bij AH, 2 euro bij de Kaufland.
Maar zowat alles is duurder geworden. Schiet niet echt op zo.

Ja BT dat viel mij ook al op.
Vooral aldi en lidl dat producten 40 eurocent tot soms meer dan een euro zijn gestegen. Zou dat straks ook weer dalen als de energie prijzen ook weer zakken?

Kijk dat de prijzen omhoog gaan dat kan, maar werk er dan als supermarkt niet aan mee om de goedkopere boodschappen als tijdelijk niet leverbaar te maken! En zet ze niet onderaan in de schappen.

Ik doe het sinds een jaar of 2 net als @Matrix, en laat mijn boodschappen thuisbezorgen, ondanks dat ik alle tijd heb om ze zelf te doen.

Ik let ook steeds meer op de aanbiedingen, en koop als het interessant is meer, want daar maak ik als voorbeeld zelf lekkere soepgroentes van, of draai van het gehakt [1 kilo] grote gehaktballen of worsten voor saucijzen of worstenbroodjes, en ook wat kleintjes voor in de soep, deze kook ik even in een bouillon, en als deze koud zijn dan doe ik deze in boterhamzakjes en dan in de diepvries.
De bouillon wordt natuurlijk gebruikt om er een lekker panneke verse soep van te maken. [gewoon creatief zijn!]

1 +1 gratis, dat doen we samen met de buren, ik haal 2 zakken verse boerenkool, en hun 2 zakken wortels met uien voor peestamp.
Zijn de roerbakgroentes in de aanbieding dan kijken we of deze ingevroren kunnen worden, als dat niet kan dan halen we samen verschillende, want combineren kan altijd. :biggrin:

Maar als je goed oplet dan zijn er volgens mijn heus wel wat dingen waar het goedkoper kan.
Ga bijvoorbeeld aan het eind van de middag naar de supermarkt, en dan zul je al gauw zijn dat versproducten afgeprijsd worden, want anders gaan ze de container in.

Reclame maken mag helaas niet via een link naar, maar ga eens naar to good to go...

1 ding voeg ik ook nog even toe: Waarom zitten er bijna altijd even getallen aan worsten/schnitzels of gehaktballen in een verpakking bij de meeste supermarkten?

Wij zijn met zun 3-en, en als ik dan een lekker lapke vlees wil dan zitten er meestal 2, 4, of 5 in een verpakking.
Ohja nee wacht, je kunt naar de keurslager rijden. :stupid:

Laatst bewerkt:
Ik heb een manier gevonden om wat meer te variëren en toch betaalbaar te eten. 1 dag normaal eten en de volgende dag een bord havermout en dat om en om. Kostprijs van de havermout incl. melk €0,55. :biggrin2:

Als je €1,00 per dag bespaart op (dure) voeding dan is dat €365,00 per jaar. Dit kan als je niet koopt wat je op dat moment lekker vindt maar inderdaad op de aanbiedingen let. Een bepaalde grote supermarkt heeft bijvoorbeeld 300 gram spruiten voor €0,99 in de aanbieding en een andere 700 gram voor €1,29 en dan is dat 2 dagen spruiten eten maar wel stukken goedkoper.

500 gram koffie van een bekend merk is inmiddels €6,99 maar in de aanbieding 2 voor €8,50 en zo bespaar je €5,50.
Mijn verwachting is dat als straks de prijzen weer stabiliseren er een supermarkt oorlog uitbreekt tussen de grootste supermarketen omdat zij nu enorm veel verdienen door de hogere inflatie en hun marktaandeel willen vergroten.

Zou dat straks ook weer dalen als de energie prijzen ook weer zakken?
Nee daar geloof ik niet zo in. Volgens mij gaan ze dit gewoon zo aanhouden. We mogen al blij zijn als de energieprijzen weer zullen zakken als het weer rustiger wordt aan de Russische grens.

Er zijn natuurlijk overal wel manieren om te besparen, maar dat doet er niet aan af dat de prijzen gewoon overal duurder zijn geworden.
@freggel1 bij ons doen ze dat dus niet met 's middags goedkoper. Gezien mijn slaaptijden ben ik overigens zowat altijd 's middags in de winkel.
Maar aanbiedingen mag men rustig wel opletten.
Gezinnen met oneven aantallen bestaan niet. :biggrin:
Volgens mij is dat gewoon een truuk om gemakkelijker wat meer te verkopen. Bij uitzondering zie je wel eens iets met 3 stukken, maar dat is eerder bij kip. Met vlees zie je dat vrij zelden.

Het is niet zo erg om hier wat namen te noemen zoals Appie of Lidl of Aldi, maar geen links plaatsen naar sites of artikelen.
Er zijn hier en daar ook winkels die leuke aanbiedingen hebben zoals Dirk bijvoorbeeld, helaas zijn die regiogebonden en in veel plaatsen niet aanwezig.

Wat wij wel vaker doen is vlees groter inkopen, weliswaar in Duitsland, en dan verdelen en invriezen.

Tja Parabolica, kom het mijn vrouw maar eens even vertellen dat ze 2 dagen spruiten moet eten, succes! :cool:
Maar het is natuurlijk wel een bewaartip.

Tja Parabolica, kom het mijn vrouw maar eens even vertellen dat ze 2 dagen spruiten moet eten, succes!

1 dag met gekookte aardappelen en de andere dag gebakken aardappeltjes. :)

Ik volg regelmatig de prijzen en specifiek in 1 supermarkt, een sponsor van Max. V. En deze supermarkt was al voor de coronacrisis zijn prijzen flink aan het verhogen en soms meer als dat nu het geval is. Ondanks dat de prijzen nu hoger worden zie ik dat die eerdere prijsstijgingen weer langzaam aan ongedaan worden gemaakt omdat men deze producten links lieten liggen en elders gaan shoppen. Het vreemde is dat toen het nog een C1000 was men wegliep met volle karren en nu is het een mandjeswinkel geworden.

Dan nog eens de beperking bij de belastingdienst die het 0% btw tarief op groente en fruit niet eens op een kort termijn kan aanpassen?

Ik denk dat ik hier weer de klaagmuur plaats.
Eten en drinken zijn idd flink prijzig maar nog altijd in schril contrast met de verhogingen gemeentebelastingen OZB en gas en licht. En benzine!!!

Stadsverwarming jaarafrekening , krijg 15€ terug, betaalde 133€ per maand en nieuwe tarief is nu 176€ en dat terwijl stadsverwarming op biogas en pallet hout en snoeiafval , bomenkap etc ovens gebruikt en geen aardgas.

Over gaan op een andere verwarming is rendabel denk ik.
Ik ga dit jaar mijn huis voorzien van wandverwarming en dan over op een warmtepomp. Ik hoop het zelf allemaal te kunnen doen i.v.m. de kosten.
Ze zijn nu ook bezig met energie opslag zonder accu's het is iets met zout en water best interessant.

Ja BT dat viel mij ook al op.
Vooral aldi en lidl dat producten 40 eurocent tot soms meer dan een euro zijn gestegen. Zou dat straks ook weer dalen als de energie prijzen ook weer zakken?

wat denk jezelf, natuurlijk niet

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan