boot cd-dvd maken

G

gogo

Ik heb met norton ghost een image gemaakt en op een dvd gebrand, tot zover alles goed maar nu moet ik een bootcd hebben maar ik krijg het niet voor elkaar als ik de wizard heb doorlopen kan ik hem alleen op een flopy branden, en daar zit nu het probleem want ik heb op mijn laptop geen floppy drive.
Heeft iemand een oplossing voor mij.

thx gogo

Waarmee probeer je een boot-cd te maken eigenlijk, met welk programma?

Wat je ook had kunnen doen is een bootable-dvd maken, multisessie en daar dat ghost image op zetten. Dat moet geloof ik ook kunnen.

Normaliter heb je voor zover ik weet, wel een bootdiskette nodig om een bootcd te kunnen maken.
Met Nero zou het bijv. moeten kunnen.

Kijk even in deze thread:
http://www.duckfiles.org/forum/index.php?topic=17832&highlight=bootable
Daarin staat beschreven hoe je het doen moet in een reply van mij en iets lager in die thread staat (ik dacht van Twilight) dat het hem niet gelukt was en in die reply geeft hij de methode aan zoals hij het gedaan heeft.

Dus daar staat in feite een complete handleiding bootable cd maken.;)

Originally posted by Black Tiger
Waarmee probeer je een boot-cd te maken eigenlijk, met welk programma?

Wat je ook had kunnen doen is een bootable-dvd maken, multisessie en daar dat ghost image op zetten. Dat moet geloof ik ook kunnen.

Normaliter heb je voor zover ik weet, wel een bootdiskette nodig om een bootcd te kunnen maken.
Met Nero zou het bijv. moeten kunnen.

Ik probeer de bootcd met ghost te maken wat dus niet gaat lukken.

In de thread die jij me liet inzien werd er van 2 floppy's een bootcd gemaakt.
Dus dat werkt ook niet voor mij ik zal het nog ff goed doorlezen
misschien heb ik iets gemist.
Valt niet mee pakjes avond en je laptop onderhouden;-)
Maarja de kids gaan voor vandaag.

gr gogo

Niemand zegt ook dat het gemakkelijk is.:)

Het is inderdaad een kwestie van heel goed lezen en de instructies heel goed volgen anders komen er wel boot bestanden zoals comman.com misschien op je cd maar boot ie toch niet en dat is wel de bedoeling, het is even een secuur werkje.

Er is overigens een bootable ghost 9 cd in omloop, staat nogal eens regelmatig op de newsservers. Was je dat ook bekend?

Bootdiskettes kun je trouwens downloaden van www.bootdisk.com mocht je die nodig hebben.

Als je met Norton Ghost een ghost image naar een dvd of cd laat schrijven is hij automatisch bootable.
Je moet enkel zien dat in uw bios de opstartvolgorde,floppy-cdrom-harddisk is en niet floppy-harddisk-cdrom anders gaat hij nooit eerst kijken naar de cdrom om op te starten.

Greetings Edwardo

Afhankelijk van de versie die je hebt, bij de oude versies is dat niet het geval.

Maar het is wel een belangrijke tip inderdaad, want tja... wie draait er nu nog met oude versies.:)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan