Brabantse dag Heeze/Bloemencorso Zundert!

Tja, en dan morgen, dinsdag... De dag waar alle wagens afgebroken worden naar maanden van bouwen.  :undecided:

Het hoort er nu eenmaal bij, maar als je daar bij staat en je kijkt er naar:

Zonde van al dat werk eigenlijk he....

Nee hoor, we leven er maanden naar toe, en het afbreken hoort er nu eenmaal bij. ;)

Eentje wordt er trouwens niet afgebroken, die gaat naar een museum in Den Bosch.

BN De Stem

Ik geloof dat morgen het bloemencorso in Valkenswaard is. Als ik me niet vergis op tv te zien.

Yep je hebt/had helemaal gelijk @Satshow, maar ook in een dorp vlak bij ons was ook een corso. Loenhout...

Maar om dit topic af te sluiten, de samenvatting van omroep Max. ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik krijg de volgende tekst: Deze uitzending is alleen beschikbaar in Nederland

Europa is één. Niet dus op beeld gebied.

Ik moet zeggen dat ik het elk jaar de moeite waard vind om te kijken. Ze zijn zo creatief altijd.

Tja creatief  zijn we zeker, maar vandaag mogen de jonge bouwers hun creaties laten zien. :biggrin:

2 weken na het grote bloemencorso is er altijd ons Kindercorso. ( Elke 3de zondag in september).

Dit jaar rijden er weer een kleine 200 wagentjes door de straten van Zundert.

Volgorde van de stoet.

Even een kleine impressie van het voorgaande jaar: Een botte koei

ons kindercorso wordt opgedeeld in leeftijdsklasses, hieronder van "oud naar jong" .

.

Laatst bewerkt door een moderator:
Komt zo te zien ook best wat volk op af om te kijken. De jeugd is de toekomst :)

1 Tip voor het volgend Corsojaar! wij hebben hier normaal geen thema, maar omdat Vincent van Gogh in Zundert geboren is, is er nu voor de derde keer een thema, hij is volgend jaar 125 jaar geleden overleden, nadat hij zichzelf een kogel door zijn hoofd heeft gejaagd in een korenveld. :stupid: 

We zijn nu dus aan het zoeken naar een ontwerp wat over Vincent gaat. ik heb al een leuk idee, maar moet nog wat bouwers/ontwerpers aanspreken.

Het moet iets als het onderstaand filmpje worden: Klik...

Toch nog even iets: De afsluiter van het corso van 2014!!!!

Alle bouwers jong en oud door elkaar!!!
En nou ga ik afsluiten voor dit jaar en druk opzoek naar 20:000 legostenen!!!

Ook oude bouwers? Phuuuu.... ik zou binnen 5 minuten buiten zijn.... whahahahaha. :biggrin: :biggrin:

Sorry, maar ik vindt zojuist nog een véél mooier filmpje, ik weet zelf waar De Freggelgrot staat, dus zoek hem maar even op in het volgende

dat is opgenomen vanuit een luchtballon!

Ohja heb je goed gekeken wat er op de kast staat van de DJ??? Rowen Heze. ;) Waren ook in de tent...

Heel mooi filmpje!

Weet je zeker dat het vanuit een luchtballon gedaan is? Zo te zien aan de camerabeweging en ook het verplaatsen door de lucht lijkt het er heel erg sterk op dat dit eerder door een drone is opgenomen. ;)

Ik vond het al zo knap dat je een ballon zo op dezelfde plek kon houden.

Het lijkt meer op een vaste camera, misschien met een hoogwerker?

Voor een drone blijft de locatie erg stabiel. Ik heb geen idee hoe stabiel een drone kan zijn. Hij blijft echt op dezelfde plek.

Ik denk dat jullie helemaal gelijk hebben, er waren wel een hoop luchtballonnen, maar dat was later op de middag, dus het kan goed een drone geweest zijn. ;)

Ik heb geen idee hoe stabiel een drone kan zijn. Hij blijft echt op dezelfde plek.
Zoiets wordt over het algemeen met drones gemaakt die ook geschikt zijn voor commerciëel gebruik. Die zijn ook uitgerust met gps en kunnen vrijwel perfekt op de positie blijven hangen, zeker als er weinig of geen wind is.

Dat soort apparaatjes kost dan ook enkele duizenden euri als je een goede wilt. Daarnaast zijn commerciële vluchten sinds juli verleden jaar verboden.

Om foto's te maken voor dit soort evenementen zijn er wettelijk de volgende eisen gesteld:

1.) de bestuurder van de drone een opleiding tot vlieger gedaan hebben (en een vliegbewijs te hebben),

2.) de drone moet goedgekeurd en geregistreerd te zijn,

3.) er moet ontheffing worden aangevraagd voor het vliegverbod.

Dat is ook de reden het best wel een leuk bedragje kan kosten om foto's of filmpjes van je evenement te laten maken.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan