Brand in beroemde Parijse kathedraal Notre-Dame

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
716
Punten
113
Leeftijd
59
Als dit maar goed komt!

Het middengedeelte met al die houten balken is verloren.. Het schijnt dat ene groot gedeelte van de kunstschatten wel zijn gered, maar het gebouw is grotendeels niet meer te redden..

Nou het valt op zich nog wel mee gezien de grote vuurzee. Het middengedeelte is ver stuk. Maar binnenin blijkt er toch meer over te zijn gebleen als gedacht.
Ook de grote torens voor, de klokken en het carillon is gered.

Wat ik niet snap is dat er toch regelmatig bij renovatie werkzaamheden aan historische gebouwen er brand uitbreekt want dit is volgens mij niet het gevolg van blikseminslag. Je zou toch mogen verwachten dat er bij bepaalde werkzaamheden brandwachten aanwezig zijn gezien de historische waarde van deze kathedraal zeker als er als er met open vuur wordt gewerkt zoals met laswerkzaamheden of een kortsluiting in ??n of ander apparaat dat zou ook nog kunnen.

Goed, de bouwvakkers waren al vertrokken want de brand ontstond rond 19:00 uur maar ergens heeft het volgens mij gewoon lopen smeulen totdat er voldoende zuurstof bij kon komen. 

Notre Drama.
Wordt in notime geinjecteerd met ~1 miljard giften.
Idioot voor woorden dat de gulle gevers daar wel hun black money voor over hebben.
Zelfs Andre Rieu schenkt een hoop overbodig schroot.

Giften zijn in de meeste landen aftrekbaar dus is het feitelijk weer de belastingbetaler die er indirect er voor opdraait. ;)

Deze kathedraal heeft natuurlijk een historie maar zoveel geld investeren in iets wat later weer af kan branden?

Met jouw insteek heeft iedere europeaan belastingtechnisch gezien een behoorlijk eind hout ter beschikking gesteld.

Jammer dat al mijn bespaarde bomen door zonne-energie nu gekapt gaan worden.

Overbodig schroot kun je niet eten. Steigers kan ie trouwens weer terug krijgen en giften zijn inderdaad aftrekbaar.
Ik las op Facebook ook dat er veel mensen zich aan ergeren dat hier in enkele dagen iets van 800 miljoen is gegeven, terwijl dat beter aan noodlijdenden bijv. in afrika gegeven had kunnen worden.

Ieder zijn mening daarover natuurlijk. Maar de rijken mogen zelf weten wat ze met hun geld doen en dit is natuurlijk een icoon. Even los daarvan gaan er al voor mijn geboorte miljarden naar Afrika en het is daar nergens echt veel beter geworden met al dat geld dus tja... ik ga me er niet meer druk over maken eerlijk gezegd.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan