D
D-SQUAD
HI ik gooi nog wel eens muziek over het net via media encoder 9
werkt opzich prima en is mooi stereo
maar ik heb een 2e pctje en die door heel simpel met een extra netwerk kaart aan deze pc te hangen geshared .. heb voledig internet op die 2e pc kan alles doen,
maar als ik daar de encoder op gooi en ik wil gaan broadcasten dan pakt hij dat verekte 192.168.0.2 adres
op deze (hoofd pc) draai ik xp pro
en op de 2e pc draai ik win-2000
ik wil deze pc als eerste op het net houden dat staat vast
ik heb in deze pc al bij de netwerk instellingen aangegeven dat de 2e pc gebruik mag maken van bepaalde porten op de tcp en udp (voor de broadcast)
oplossing was op deze pc windows server te draaien heb ik gedaan 2000 server en dan werkt het wel op die andere pc
maar chello begon meteen te zeuren dat ik geen server mag draaien op mijn abbo.
het vage is als ik broadcast via deze pc hoor je chello niet zeuren
en met 2000 server wel!
wie weet zo even een oplossing hiervoor ??
dat de broadcaster van microsoft encoder mijn normale ip pakt en niet mijn intern ip..
btw ligt niet aan de encoder omdat ik dit probleem met shoutcast broadcasting ook heb.
werkt opzich prima en is mooi stereo
maar ik heb een 2e pctje en die door heel simpel met een extra netwerk kaart aan deze pc te hangen geshared .. heb voledig internet op die 2e pc kan alles doen,
maar als ik daar de encoder op gooi en ik wil gaan broadcasten dan pakt hij dat verekte 192.168.0.2 adres
op deze (hoofd pc) draai ik xp pro
en op de 2e pc draai ik win-2000
ik wil deze pc als eerste op het net houden dat staat vast
ik heb in deze pc al bij de netwerk instellingen aangegeven dat de 2e pc gebruik mag maken van bepaalde porten op de tcp en udp (voor de broadcast)
oplossing was op deze pc windows server te draaien heb ik gedaan 2000 server en dan werkt het wel op die andere pc
maar chello begon meteen te zeuren dat ik geen server mag draaien op mijn abbo.
het vage is als ik broadcast via deze pc hoor je chello niet zeuren
en met 2000 server wel!
wie weet zo even een oplossing hiervoor ??
dat de broadcaster van microsoft encoder mijn normale ip pakt en niet mijn intern ip..
btw ligt niet aan de encoder omdat ik dit probleem met shoutcast broadcasting ook heb.