BSkyB ontwikkelt nieuw mediamodel

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.434
Waarderingsscore
716
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
BSkyB-voorzitter James Murdoch heeft de strategie voor het ontwikkelen van een hybride mediamodel voor Sky Digital uiteengezet. Murdoch stelde dat het bedrijf zich meer wil gaan positioneren als aanbieder op alle belangrijke platforms. Daarbij moet naast distributie via satelliet en ether worden gedacht aan pc’s en mobiele telefoons.

Sky heeft intussen al meer dan 1 miljoen breedbandgebruikers. Dat aantal is in ruim één jaar bereikt in een zeer competitieve markt. Volgens Murdoch is dit te danken aan een andere aanpak: "Wij dagen de grote logge telecombedrijven uit, die aan teveel klanten al te lang te veel vragen voor te weinig kwaliteit."

James Murdoch, door vader Rupert Murdoch aangesteld als chief executive van Sky, merkte ook op dat de concurrentie eerlijker zou worden door aanbieders op meer platformen toe te laten. Het Sky hybrid model wil zich echter vooral met aanbieden van video bezighouden zowel via satelliet, DVB-T, breedband als on-demand.

tv-satellite

 



Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan