C+ abbo buitenland?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marie

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
36
Wonend in het buitenland,mag ik niet legaal naar Nederlandse zenders kijken.
Dus moet het illegaal-Of ik moet mezelf in bochten wringen,om met behulp van vrienden,een legale kaart te bemachtigen,en te
bekrachtigen.
Kwaadwillend (vanuit oogpunt C+...)is er dus wel een oplossing te vinden,als je wilt.
Dit zou echter opgelost kunnen worden,als voor Nederlanders in het buitenland de mogelijkheid wordt geschapen,een legaal abbo te nemen.
Dit zullen echt niet zulke grote aantallen zijn,dat het het systeem van inkomsten uit film/auteursrechten ondermijnt.....
Ik weet,dat dit een politieke kwestie is.
Maar laat de C+medewerker(s),die ongetwijfeld meelezen hierover eens hun licht schijnen.
Nederlanders in het buitenland zijn potentiele klanten,waar echter niets voor geregeld is.

Ik probeer C+ te benaderen voor een oplossing,maar zij zijn niet te bereiken per email.
Dus word ik gedwongen het illegale cirquit te gebruiken.
Kijk uit naar gelijkgestemde reakties,eventueel pm,Vr.gr.George

Er zijn er velen meer die denken zoals jij, maar helaas ligt dat niet aan C+ maar inderdaad aan de rechtenorganisaties die zoiets onmogelijk of liever gezegd onbetaalbaar maken want het kan wel.

Een tijdje geleden heeft iemand nog eens iets gepost over het feit dat dit soort zaken zou aangekaart worden in de Europese Unie in het kader van het Een Europa en grensoverschrijdende concurrentiemogelijkheden.

Indien Europa een beslissing neemt, dan zou men op elke provider binnen Europa, ongeacht in welk land men woont een abonnement moeten kunnen afsluiten.
Maar Europa is zo ??n nog niet, en in Brussel vinden ze het schijnbaar niet zo belangrijk dus is het voor zover ik vermoed op de lange baan geschoven.

Je staat in elk geval niet alleen in je gedachtengang.

Een leuk antwoord,Tiger,en ik zal inderdaad niet de enige zijn.
Maar...,aangezien niemand reageert,is dit niet te kontroleren...
Ergens is het een politieke kwestie.
Ik vraag mij af,hoe Nederlandse europarlementariers in het buitenland tv kijken?
Van de bekende voetballers is bekend,dat die in Spanje wel de Nederlandes zenders bekeken.

Voor jullie inwoners van Nederland is mijn probleem de"Ver van mijn bed show",en dat begrijp ik best.
Vr.gr.George

Nou toch niet echt, er zijn toch wel mensen die familie in het buitenland hebben wonen.
Onze "eigen" Geer woont zelfs in Spanje. Maar het is natuurlijk wel zo dat de meesten van ons hier wonen en gewoon hun abotje mee naar Spanje nemen op vakantie ofzo.

Er zijn echter meerdere mensen, alhoewel ze misschien nu niet zo reageren omdat dit vaker aan de orde is geweest en er toch niets aan te doen is voorlopig, die zich hier toch wel vragen bij stellen.

Een aantal mensen wil bijv. best graag een abonnement op Premiere World en dat is officieel gewoonweg niet mogelijk in Nederland.
Ja natuurlijk zijn er truken etc. en er zijn dacht ik ook een paar winkels waar je zo'n abo kunt kopen door een jaar vooruit te betalen of zoiets, maar dat is niet officieel want die maken dan ook weer gebruik van een adres in Duitsland.

Maar dus echt officieel een abonnementje nemen op een buitenlandse provider is gewoonweg nog niet mogelijk. Hopelijk komt dat er nog wel want dan krijgt Premiere er meteen een doos klanten bij, ben ik van overtuigt.

Laat je niet leiden door het gebrek aan reacties op dit topic. Er zijn niet zo gek veel in het buitenland wonende Nederlanders online en momenteel is er gewoon niets aan te doen.

Helaas is er geen mogelijkheid, ik heb zelf een jaar of 8 in Spanje gewoond en een paar jaar een philips receiver met C+abbo gekocht in Gerona, maar deze lieten zij wel uit Nederland komen.Een vereiste is idd wel dat je een rekeningnummer en adres hebt in Nederland.
Dat is erg jammer, omdat het toch altijd leuk/interessant is om naar bijv.journaal etc. te kijken

Bedankt voor je reaktie,BlackTiger.Ik begrijp wat je bedoelt

Ergens,diep in mijn hart hoopte ik,dat iemand (bijv.C+) zou zeggen:"Arme jongen,zullen we die maar een kaartje sturen..."
En dan bedoel ik geen postkaart uit Zandvoort,vanzelf!
Of dat een type,zoals Bolkestein,dit zou lezen,en de zaak aanzwengelt bij een of ander belangrijk hof.

@Valerio:Ik ben dus inderdaad niet de enige...
Vr.gr.George

Providers doen alsof hun neus bloed.

Gewoon even via Google een zoekselectie geven en je zult versteld staan van winkels die kant-en-klare kaarten verkopen.

In Nederland kun je gewoon een Premiere kaart kopen die in Duitsland geregistreerd is (en betaald), je betaald de kaart hier gewoon vooruit en geen punt verder.

Dat Premiere er geen aandacht aan besteedt dat Herr Fernsehen in Deutschland toch wel sehr vielen karten heeft op zijn naam ... ha ... boeit ze niet.

Zo ook andersom, in Duitsland kun je gewoon de Canal Digitaal kaart kopen. Precies hetzelfde verhaal, in Hilversum boeit het ze niet.

Spanje, Frankrijk, Italie.... allemaal dito.

Enig nadeel is dat de "handelaar" er natuurlijk mee wil verdienen en dat het dus aanzienlijk duurder is dan een rechtsreeks abbo in het land van herkomst.

En zo werken de providers dus cardsharing mede in de hand.

Veel mensen in het buitenland g??t het helemaal niet om gratis kijken, het feit simpele feit d?t ze uberhaubt kunnen kijken is de overweging. Maar dat ontgaat sommige dure directeuren ;-) die deze kijkers liever afschuiven als hackers of illegalen.

@yubo:Je zal de spijker wel op zijn kop slaan,door te stellen,dat de "direkteuren" niet erg geinteresseerd zijn,in deze materie.

Ik zal de zoekfunktie eens proberen.
Vanzelf willen tussenpersonen geld verdienen,niets mis mee(dat heb ik er voor over)maar in hoeverre zijn ze te vertrouwen.Oftewel,hoe kunnen zij dan weer garanderen,dat deze zenders ook open blijven.De grote providers wisselen nogal eens van systeem,bijv.
Goed voorbeeld is mijn scheepvaartmaatschappij.Die kochten,tegen een redelijke prijs,enkele receivers,die aangepast waren voor het Nederlandse pakket.(in eerste instantie werd ook C+ genoemd,maar die zat er niet bij).Na enige maanden funktioneren de Nederlandse zenders niet meer.En ik weet niet,of de maatschappij er verder nog geld voor over heeft.
Gelukkig zitten er op onze schepen veel Oostblokkers,en daarvoor zijn de nodige kanalen FTA...

Nogmaals bedankt voor de reakties,Gr.George

@yugo:
In Nederland kun je gewoon een Premiere kaart kopen die in Duitsland geregistreerd is (en betaald), je betaald de kaart hier gewoon vooruit en geen punt verder.
Dat is wat ik ook al aanhaalde en derhalve ook duidelijk aangaf dat het op offici?le manier niet mogelijk is en daar ging het even over.

Je moet de mensen ook kunnen vertrouwen en bij een paar van die winkels moet je zelfs het abo voor het gehele jaar vooruit betalen. Daar heeft lang niet iedereen het geld voor.

Maar de discussie ging over het officieel kunnen afsluiten van een abonnement en dat is helaas, ondanks 1 europa, nog altijd niet mogelijk, ondanks de vrije markteconomie en vrije concurrentie waar ze het altijd over hebben.

Derhalve dat ik dat ook een beetje meten met 2 maten vind van Brussel.
Tuurlijk hebben de providers er verder lak aan, als er maar betaald wordt en concurrentie van anderen landen willen ze liever niet want dan zijn ze toch een beetje van hun monopolie kwijt.

In het leven is gelukkig niet alles perfect, gewoon niet zo als ouwe wijven zeuren en dus alternative manieren zoeken.
De reden waarom is duidelijk en logische, uitzendtaal en kijkgebied, allemaal heel simpel te begrijpen dus kortom stop nu eens mat dit gezeik of willen jullie ipv bev 35? liever bev. 350? betalen?
Het leven is een groot spel en leer nu maar eens gewoon de spelregels !

Gr. ....

En wat is dan precies officieel ?

Officieel is dat er binnen de E.U. een vrij verkeer van handel en personen is.

De eerste die gaat verhuizen naar het buitenland, zijn Canal Digitaal smartcard meeneemt en wordt afgesloten omdat deze in het buitenland zit zal via een juridische procedure zijn gelijk krijgen.

Of je dat er voor over hebt ? ik niet in ieder geval, maar je zult altijd wel iemand kunnen vinden die van schrijven houdt ;-) want winnen zul je.

De provider kan zich alleen kunnen beroepen beroepen op afdracht van uitzendrechten aan de rechthebbenden, aangezien de persoon in kwestie gewoon zijn of haar abonnement door blijft betalen is dit dus geen issue.

Canal Digitaal maakt zich graag sterk tegen het verbod op schotels aan gevels, hetgeen in strijd zou zijn met europees recht, nu deze dan ;-)

Ook al heeft Canal dit in haar contract staan, g??n enkel contract houdt stand zodra een van de partijen zaken die in strijd zijn met de wet aanvecht.

Enfin, lekker boeiend, het interesseert ze uiteindelijk weinig. Kijk gewoon via google.com en zie daar de lijsten met aanbieders.

Of richt een stichting op : de stichting koopt kaarten en deelt deze uit aan betalende Nederlanders in het buitenland ? Maar wie wil de risico's van niet betalende klanten lopen ?

Daar zit misschien wel de crux, incasso in Nederland is eenvoudig. Aanmaning, sommatie, dagvaarding, uitspraak, deurwaarder, beslag. In het buitenland is dit iets ingewikkelder.

Mijns inziens moet het gezeik eens afgelopen zijn als je serieus ergens over bezig bent.
Dus Panocho, als jij je als oud wijf wilt gedragen, dan ga dat ergens anders doen want je comment slaat nergens op.

Dit is een serieus topic en als je niets te melden hebt, dan hou je gewoon stil en als je wel wat te melden hebt, blijf dan gewoon netjes en ga niet mensen lopen uitmaken voor vanalles en nogwat.

Het gaat hier totaal niet om of het verkrijgbaar is, het gaat er om dat het officieel niet kan.

De eerste die gaat verhuizen naar het buitenland, zijn Canal Digitaal smartcard meeneemt en wordt afgesloten omdat deze in het buitenland zit zal via een juridische procedure zijn gelijk krijgen.
En zelfs dat durf ik ten zeerste te betwijfelen. Nog sterker, bij mijn weten heeft zo'n rechtszaak al plaatsgevonden, alleen ben ik er niet zeker van, maar wellicht dat onze gebruiker Geer daar iets meer over kan vertellen.
Jouw verhaal over die filmrechten gaan namelijk niet meer op als je niet meer in Nederland woonachtig bent en hier geen adres en bank meer hebt ben je via je paspoort misschien nog wel Nederlander, maar telt voor de filmrechten het paspoort of de vaste woon- of verblijfplaats dus het land waar je in woont?

Ik durf er om te wedden dat je het bij een rechter niet redt en dat je zult moeten doorgaan tot de Europese rechtbank.
En het is niet voor niets dat die er nog over bezig zijn en er nog een uitspraak over moeten doen, en "die" zijn dan de mensen in Brussel van de Europese regering.

Als die er mee bezig zijn om er een goede regeling voor te treffen, dan wil dat dus zeggen dat die er nog niet is, en dat het nog niet echt goed te bepalen is volgens Europees recht.
Daar gaan je centen, en dat voor een abotje? Natuurlijk kijk je dan illegaal, maar het gaat er niet om of het via google te vinden is.

Probleem hierbij is dat je een jaar vooruit moet betalen en dat is belachelijk.
Het moet gewoon mogelijk zijn officieel te kunnen registreren.
Wat is officieel? Lijkt me een beetje een retorische vraag want iedereen weet wat dit betekent en wat dit inhoudt in deze context dus daar ga ik niet verder op in.

@Black Tiger:Juiste repliek aan panocho.Zo denk ik er precies over.
Ik heb de nodige meningen weer gehoord.Deze thread mag van mij op slot.

@Yubo:je hebt pm,over googelen...
Vr.gr.George

@Yubo:aangezien je niet te pmmen bent,pm mij eens enige steekwoorden,want mijn gegoogle levert niets op.Gr.George

Voor rechten zal gewoon het aantal potentiele kijkers tellen.

Voor de potentie is doorgaans een rekenfactor die o.a. afhankelijk is van de populariteit van de content.

Het zal geen biet uitmaken of je in Belgie zit of elders binnen de E.U., vrij verkeer is in de gehele Unie van toepassing.

Natuurlijk ga je daar geen proces voor voeren, althans ik niet, heb wel wat beters te doen.

Het ging er alleen om dat de voorwaarde kolder is.

Wat officieel is ? dat is maar n?t wat we zelf ervan maken. Indien Canal zegt dat iets n?et is toegestaan wil dat niet zeggen dat het niet officieel is ... Voorbeelden ten overvloede waarvan Canal beweert dat iets niet kan of mag.

P.M. is niet nodig, een Premiere kaart haal je bij xtrasat in uden en een Canal Digitaal smartcard voor Nederland in alle soorten en maten bij MSG in Duitsland, net als bij 101 andere zaken ;-)

https://www.msg-shop.com/shop/pi-372502741.html?categoryId=23

Bedankt,Yubo.Heb hem bij mijn favorieten gezet,zodat ik over enige maanden,als ik weer thuis ben,aktie kan ondernemen...
Als tegen die tijd de codering nog niet op straat ligt,tenminste....
Gr.George

Het zal geen biet uitmaken of je in Belgie zit of elders binnen de E.U., vrij verkeer is in de gehele Unie van toepassing
Dat is niet waar. Dat zou wel moeten en word ook beweerd maar is nog lang niet op alles van toepassing, waaronder zoals hier genoemd de satelliet abonnementen.
Er is in het verleden ook al eens discussie over geweest, het gaat over het bestrijkingsgebied en het aantal inwoners binnen dat bestrijkingsgebied. Tot zover klopt het.

Maar inwoners die in Spanje wonen zijn geen inwoners meer en dat is ook een ander gebied.
Als je daar dus kaarten aan gaat geven officieel, komt er een markt bij, dus meer kijkers dus ook duurdere rechten.
Dat is toen allemaal nagegaan en is nog steeds van kracht.

Officieel is niet wat we er zelf van maken, ik had gezien je uitspraken toch wel verwacht dat je wel wist wat officieel was, maar dat lijkt niet het geval.

En dat is nu net het springende punt, want dat officiele hangt net nauw samen met dat vrij handelsverkeer in Europa wat dus nog altijd niet volledig van kracht is.

De naam Canal+ hoef ik daarbij niet te noemen want die vind van wel meer dingen dat het niet of juist wel legaal is maar net zoals je zelf al zegt heeft Canal+ niets te zeggen. De wetgever bepaald.

In elk geval is Marie geholpen wellicht en da's dan weer fijn.
Maar het blijft puur een niet-Europees gebeuren dat ik niet gewoon bij mijn sathandelaar op de hoek of rechtstreeks bij Premiere bijv. een abonnement kan afsluiten wat ik gewoon netjes automatisch per maand betaal en DAT is wat officieel is, niets meer en niets minder.
En dit had je eigenlijk kunnen weten.

Nog ff voor de duidelijkheid:

Voor de Amerikanen is Nederland een heel klein knollenveldje (met boerenkool) en daar betaald Anaal+ ook voor, Anaal moet hun dus toezeggingen doen waaruit de strak en kort denkende Amerikaan begrijpt dat hun Engelstalige programma's alleen door deze boerenkooleters wordt bekekenen.
Wat verwachten jullie nu hoe dat zeker gesteld moet worden? Juist ja, door de strategie die ze nu toepassen en daar kunnen jullie nog heel lang over door oude wijven maar daardoor verandert er niks.
Het enigste wat hier enigszins nuttig werd opgemerkt is dat er bev alleen aan NL paspoort houders een kaart wordt verstrekt, maar hoe garandeert men aan de filmmakers dat daar geen misbruik van gemaakt wordt? Jullie onderschatten de Amerikaanse gedachtegang die nu eenmaal een overeenkomst met Anaal hebben en daar alleen heel kritische en voor veel geld veranderingen in aanbrengen.
Gezwets over een groot Europa en vrij verkeer etc. zal hier geen verandering in gaan aanbrengen, mits men gewoon daarvoor wordt betaald, dus dat gaan dan hele prijzige kaartjes worden.

Kortom een eindeloze discussie gevoerd op advocatuur niveau maar zonder enige commercieel inzicht.

Gr Panocho

ja, door de strategie die ze nu toepassen en daar kunnen jullie nog heel lang over door oude wijven maar daardoor verandert er niks
Nja, je manier van discussieren kon toch beter.

Maar dit is al uitgezocht in het verleden hoor, dus je kunt nu nog zoveel onzin uitkramen, je verhaal klopt gewoonweg niet.

Het meerendeel van Europa kent de Engelse taal en het probleem is nu simpelweg dat net -daarvoor- ook de commerciele Duitsers in Europa wel vrij kunnen uitzenden, kost ook geld maar is enkele tonnen goedkoper omdat die alles nasynchroniseren.

Dat gaat voor het Engels dus niet op, daarom zit hier ook alles onder de codering.
Daarom zitten ook de publieke NL zenders onder de codering en de commercielen omdat die ook de films in het Engels uitzenden en daar zit hem het springende punt.
En of je nu C+ of Premiere heet, je krijgt die kwiebussen van Amerikanen gewoonweg niet overtuigt dat alleen Nederlanders Engels kennen, en gelijk hebben ze.

En precies dat is dus de reden dat Europa hierbij moet ingrijpen, dat er in Brussel over gesproken wordt (want dat doen ze en anders was ook dat niet nodig).
Want alleen door een beslissing van Europa, kan het vrije handelsverkeer gaan plaatsvinden wat betreft abonnementen.
Maar dan zit je weer met die rechten want vrijwel elk land (behalve Duitsland) zendt films in het Engels uit, daarom zie je ook vrijwel alleen Italianen en Duitsers als FTA zenders met films hier. Begint al een belletje te rinkelen?

Dus als Europa zegt dat vrij handelsverkeer wat dat betreft moet kunnen, zal Europa dus ook moeten zorgen voor een regeling met de Amerikanen v.w.b. de rechten en dan is het meteen ook afgelopen met die soms asociale bedragen wat die voor sommige ouwe troep nog tellen.

Dus misschien moet je zelf eens stoppen met je gezwets en het oude wijven gebeuren als je de klok wel ergens hebt zien hangen maar totaal geen idee hebt van waar de klepel hangt.
Zonder een beslissing uit Brussel gebeurd er op dat gebied NIETS, of je dat nu gezwets vind of niet, dat is gewoon een feit.

En nu gaat deze thread ook dicht want schijnbaar kun jij niet op een normale manier discussieren zonder denigrerend over te komen met dat woorden als "gezwets" en "ouwe wijven".

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan