C+ card in Dreambox 7020

Roberto

Active member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
62
Hoi,

Ik heb sinds gister een Dream 7020S en ik heb een echte beginners vraag.
Hoe kan ik een C+card gebruiken in een 7020S.
Heb ik een module nodig [Aston 1.05 werkt niet zo best] of kan ik via een ander image [nu de gemini image] een van de ingebouwde cans zover krijgen?

en welke image heeft de mogelijkheid om met de orginele kaart te werken?

groeten Roberto

Gemini met de emu newcamd en de ingebouwde kaartlezers werkt prima.
Je kunt ook nog eens rondkijken of zoeken naar "originele kaart" want er zijn ook meerdere topics over hoe je zoiets kunt instellen.

Met newcamd moet het in elk geval lukken maar er zijn meerdere emu's waar het mee kan.

ik heb gemini erin zitten en ook de settingslist van Pet maar ik heb geen flauw idee hoe ik newcamd erin moet krijgen, laat staan waar ik dit kan vinden.
Ik heb al wat af gegoogled maar kom er niet uit

wie kan mij verder helpen

groeten Roberto

Ik heb danwel geen 7020, maar een 7000....

maar bij een dreambox zitten downloadmogelijkheidheden, in mijn geval op de afstandbediening de blauwe toets....

daar zit de mogelijkheid om een emu als Newcamd te downloaden.

Maar dan moet je Dream wel aan internet hangen. ;)

Blauw - adoons - download and install - cam - CCcam 1.10 - OK

en dan :

Blauw - addons - download and install - cam.conf - Cccam.conf - OK

Dan :

Blauw - pijltje naar links en Ccam selecteren - Groen

Kaart met de chip naar beneden in een van de 2 kaartlezers en kijken maar.

Freggel, Tiger,

ook op de 7020 zit deze functie onder de blauwe knop, ik heb verschillende cams gedownload en de newcamd geactiveerd, 3x aan en uit, wat niet nader te specificeren minder vriendelijke opmerkingen richting de 7020 en ......Jawel het werkt.

Natuurlijk heb ik nog 1001 vragen maar dit topic kan worden gesloten

hartelijke dank voor de hulp

nou maar hopen dat het voetbal nog een x herhaald wordt

groeten Roberto

wat niet nader te specificeren minder vriendelijke opmerkingen richting de 7020 en ......Jawel het werkt.
Hmmzz.... als dat zo geholpen heeft moet ik misschien ook eens wat meer op onwelwillende apparatuur gaan schelden.:biggrin:

Graag gedaan hoor! Fijn te horen dat het weer werkt.

Black Tiger zei:
als dat zo geholpen heeft moet ik misschien ook eens wat meer op onwelwillende apparatuur gaan schelden.:biggrin:

Is een goeie beurt geven al niet meer genoeg :biggrin:

Schelden op de Dreambox helpt, echt waar...

Tis alleen zo lullig als je er dag later achter komt dat jij zelf de fout hebt gemaakt...

GR Fred.

Of het helpt??? Denk het niet maar het lucht wel of [effetjes dan]
Niet weten dat je zelf de fout maakt is toch wel lastig. Het lijkt dan op de klok en de klepel of van het naadje willen weten terwijl je kous nog niet eens hebt.
Hoe het ook zij ik heb beeld via mijn orginele kaart en mijn meisje is weer blij dat ze het voetballen kan zien [jawel die is nog fanatieker dan dat ik ben]. nu de rest nog uitvogelen of is dat broeden.

Groeten Roberto

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan