Cable Activity

Multispeed †

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Op onregelmatige tijden krijg ik op mijn kabelmodem knipperende leds bij

PC Link en Cable Activity, het lijkt alsof ik aan het Downloaden of Uploaden

ben. Wat dus niet het geval is, voor zover ik weet tennminste.

Als ik bij Uitvoeren ipconfig intyp krijg ik niet anders dan mijn IP-adres in beeld.

Met netstat -a krijg ik veel gegevens in beeld waarvan ik hoop dat die

geen kwaad kunnen. Geen Established meldingen.

Zelfs als ik de PC(met XP Home Edition) uitzet blijven de Leds knipperen.

Alleen de kabelverbinding verbreken doet het knipperen stoppen zodra ik

deze weer doorlus gaat het knipperen gewoon door.

Als virusscanner gebruik ik AVG, dagelijks geupdate en als firewall ZoneAlarm,

beide hebben geen meldingen gegeven.

Mijn vraag is wie kan me tips geven hoe te achterhalen wat er gaande is

of er überhaupt iets gaande is.

Multi

Als ik via Status LAN-verbinding het aantal verzonden en ontvangen Paketten

bekijk veranderen deze niet of nauwelijks, wel als ik Internetactiviteit vertoon.

Multi

ja maar dat is normaal.

ik zou me niet direct zorgn maken,veel toepassingen zijn inet gerelateerd,

met alleen een virusscanner ben je niet echt goed ingedekt.

ik zou even kijken op http://www.hitmanpro.nl daar vind je een vol automatisch programma om al je evt spyware op te sporen op je pc.

het ruimt dit automatisch voor je op, en icm je virusscanner kan er verder eigenlijk niet veel meer mis,

wel netjes je windows beveiligingsupdates binnenhalen.

wil je wel zien wat er gebeurt, neem dan een programmaatje als bv Commview, dan zie je veelal de herkomst van je ip kontakt.

Exact. En inderdaad niet teveel zorgen over maken. Er is altijd wel wat activiteit op de lijn. Zo controleert bijv. de DHCP server van je provider om de x tijd of je up bent.

Verder werkt tcp/ip over een voltallig netwerk. Bij @home zit je bijv. op een grote server aangesloten. Delen van dat tcp verkeer komen ook gewoon bij jouw modem langs ondanks het feit dat dit niet voor jouw modem bestemd is. Dat veroorzaakt de activiteit in de lampjes.

Natuurlijk kan controle zo nu en dan zeker geen kwaad. Zo lang je geen established verbinding hebt is het prima in orde. Een goed tweede controlemiddel, de pakkethoeveelheden heb je ook al gecontroleerd en was ook minimaal.

Daarom ook dat de internetactiviteit wel wat vertoond en de paketten niet. Gewoon omdat er wel paketten langs komen, maar die niet voor jou bestemd zijn.

Verder kan zoals xgabox al zegt spyware proberen verbindingen te maken, maar dan zou je een stijging in de uitgaande paketten op dat moment moeten zien als het goed is. Doch eens controleren met Hitmanpro (verstandig is 1x per maand) is ook een goed middel voor alle zekerheid.

Doch zoals ik het nu lees kan ik bevestigen dat er niets speciaals aan de hand is, da's gewoon normaal netwerkgebeuren.

Dank voor jullie reply's, is een een hele geruststelling voor me.

Ik draai om spyware te detecteren Spy Bot Search en Destroy.

Ik stelde de beginvraag omdat het zo vreemd is dat het dagen niet

voorkomt en dan ineens gewoon 24 uren achter elkaar wel.

Nogmaals dank.

Multi

Het kunnen ook poortscans zijn, verder niet zo interessant.

Je moet wel opletten als je toevallig ook een draadloze verbinding op dat modem hebt, het zou dan kunnen zijn dat iemand van jouw verbinding gebruik maakt als je deze niet terdege afgeschermd hebt.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan