cable booster ,sneller downloaden,meer snelheid met het zelfde abbo?

F

format c:

Hallo computer vrienden.
Ik hoor wel eens van die geruchten ,dat er mensen zijn die een programma hebben dat het mogelijk maakt om hun internet basis abbo sneller kunnen laten lopen. meer snelheid met downloaden en upstream.
met zo n cable booster programma.
is dit ergens te lezen op het internet?
en zo ja kan iemand me dit via ....PM..... effe uitleggen,,,of naar een link verwijzen,met wat uitleg erbij.

ik ben benieuwd.!!!

groetjes format c:/q

of het werkt weet ik niet, heb het zelf nog niet geprobeerd......

Eigenlijk geldt voor vrijwel alle snelheids-tweak toestanden hetzelfde. Er zijn er die een klein verschil teweeg kunnen brengen, maar dan moet wel je pc rechtstreeks op het modem zitten aangesloten. De veranderingen worden namelijk hoofdzakelijk in de registry van de pc gemaakt, zo worden bijv. de maxmtu settings gewijzigd.
Als die echt slecht staan, dan kan de snelheidswinst iets groter zijn (bijv. bij win95/98 wil dat nog wel eens lukken).

Maar heb je je pc op een server of router aangesloten, dan merk je veelal geen verschil omdat de router/server de eind-doorvoer afhandelt en deze dan ook als bottleneck zou kunnen functioneren. Meestal is dat niet zo omdat die apparaten over het algemeen goed ingeregeld zijn.

Heb hier in de vele jaren met pc's vanalles geprobeerd, maar niet of nauwelijks snelheidswinst behaald.
Wel met downloaden, als je bijv. een util als download accelerator gebruikt.
Het maakt in feite de download niet sneller, maar verdeeld het over meerdere verbindingen die naar de server waar je van aan het downloaden bent, gemaakt worden.
Een beetje net als Leechftp dus, downloaden met meerdere threads kan vaak interessante snelheidswinst opleveren.

Voor wat betreft de "snelheidsboosters" voor je internetverbinding zelf.... daar zou ik me niet al te enthousiast over maken. Dat voorkomt teleurstelling. En als het programma's betreft, wees dan ook goed op je hoede voor spy- en adaware.

In het geval van ADSL modems kan je behoorlijke snelheids winst krijgen door de modem te "hacken" en te flashen.
Echter, er zit geen garantie op als je het fout doet... leg het dan maar uit aan KPN.
De discusie dat het niet mogelijk is omdat het geregeld wordt vanaf de kasten van KPN klopt. Maar toch is er snelheids winst te behalen. (al is het maar 20 Kb/s)

G

Zo'n 20 kb is inderdaad wel meegenomen, maar als je daarvoor al modems moet gaan hacken......
Het ging hier om die internetboosters voor gebruik op je pc, da's iets anders dan een modem hacken.

Daarnaast lukt dat hacken ook niet bij alle modems en behaal je ook weer niet bij alle modems snelheidswinst.
Maar bij modems kan het in tegenstelling tot pc, net hoe je zelf al zegt, best wel eens 20 kb/sec opleveren en dat is wel leuk genoeg ja.
Alleen oppassen welk modem, type en of je dingen eventueel nog terug kan zetten naar origineel i.v.m. garantie, maarja dat gaf je zelf ook al aan.

ik heb laats van iemand gehoord ,dat hij via @home een ongekende topsnelheid had gehaalt ,met iets uit te vreten met zijn modem en pc......maar @home is er wel achter gekomen en die gebruiker had een laatste waarchuwing gekregen.

wat hij heeft geflikt dat weet ik niet.
dus ht kan wel.
maar ik waag er me toch niet aan.

Ja, met een aantal types modems kun je de uploadcap er bijv. afhalen. In plaats van 16kb/sec kan het dan behoorlijk harder gaan, maar dat is zoals ik al zei, dan ben je het modem aan het aanpassen en providers kunnen daar behoorlijk moeilijk over doen als ze dit ontdekken.

Je vriend mag van geluk spreken dat ie een waarschuwing gehad heeft, ik heb al vernomen van mensen die met ingang van onmiddellijk zijn afgesloten wegens misbruik.
In dat geval ben je overigens gewoon verplicht je abogeld tot het einde van de looptijd te betalen.
Daarnaast werkt @home met huurmodems dus ben je ook nog wijzigingen aan andermans eigendom aan het aanbrengen en dat is zelfs strafbaar.
Zoals gezegd.... je vriend heeft geluk gehad.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan