CAM selectie met gemini 2.7

D

davidrod

Hoi,

ik zou graag waarderen een beetje advies hierover :)
ik heb gemini 2.7 en ik heb verschillende cams in de juiste directories gekopierd maar als ik wil de nieuwe cam selecteren dan weet ik niet hoe het moet.
ik ga naar de blauwe optie, en daar heb je cam names maar de lijs staat leeg, ik krijg alleen opties om "providers" te selecteren. of moet dit per se via telnet met de "kill" command en dan manual en andere cam starten ??
ik zit al te denken om de Ronald image te instaleren om te kijken of de emu selection hier duidelijker is, maar ik vraag me af of dat een goede idee zal zijn ...

bedankt

david

@davidrod, lezende uit jou vraag denk ik dat jij je Dreambox niet op internet hebt hangen?

Als dit zo is moet je de cam's die je op je Dream wilt krijgen niet kopi?ren naar een directory, maar naar de temporary map, en vandaar uit via de blauwe toets installeren op je Dream, tenminste zo ging het bij The Hydra image.

Ik weet dus niet zeker of hij bij Gemini zo gaat, want ik download en istalleer alles via mijn Dreambox.

Hoi Freggel,

Bedankt voor je antwoord. Bij de gemini wat ik doe is de .rar file in de tmp directory en dan via de blauwe knop manual install. dat gaat inderdaad goed. blijkbaar wat hij doet is dan de files voor de cam in de juiste directories zetten. dat gaat goed dus. het probleem is dat ik heb dat voor twee verschillende cams gedaan en daarna ga ik naar cam names or autocam,... en in alle cam menu opties vind ik geen optie om mijn cam te selecteren, staat gewoon leeg (ik krijg zo een dropdown menu met een paalje maar niets te selecteren). ik kan ook met hydra proberen maar ik heb gelezen dat er komen geen updates meer en dat het is niet zo een goede idee,...

david

Hoi David.

Het beste is je Dreambox op internet te hangen dan kun je de emu's zo downloaden vanuit het menu.
Wat er nu aan de hand is, is het volgende. Jij download .rar bestanden en gebruikt deze. Doch het is linux, en .rar bestanden bevatten geen installatiebestanden.
Een echte volledige install-versie heeft dan ook de extensie .tar.gz en bevat een install.xml en da's het grote verschil.

Daarom krijg je dus wel de files in de diverse goede directory's, maar ziet vervolgens de emu's niet in de lijst.
Reden hiervan is dat deze niet in de emulist.xml geplaatst worden. Dat is de lijst (kan zijn dat de naam iets anders is) waarin de emu's en de manier waarop ze gestart worden, geplaatst worden.

Zonder install.xml zul je dat derhalve handmatig moeten doen. Ik weet niet precies zo hoe dat moet, ik maak het me tegenwoordig gemakkelijk en download de emu's gewoon vanuit de Dream.

Tiger,

zou ik graag willen maar als ik ga naar menu/blue panel/download and install/ ik krijg: can't connect (check network settings) url: 7000/0270/addon.xml
....
ik weet niet hoe ik de juiste link moet configureren....

ik ga op internet zoeken of ik wat kan vinden

groet en bedankt

david

Staan je netwerk settings dan wel goed? Want dat is de foutmelding die je krijgt.

Maarja ik zie dat je nu ook weer met Hydra bezig was dus heeft het waarschijnlijk weinig zin om op deze vraag door te gaan.

ja,

ik heb inderdaad met Hydra geprobeerd en de box dood gemaakt. nu lees ik achteraf dat dit een bekende problem is met Hydra,....

saludos

david

Ik heb ook deze melding als ik addon's wil downloaden?
netwerk setting's zijn okay.
heb dit in??ns na upgraden van gemeni 2.70?
met de oude 2.70 ging alles wel goed.
kan het zijn dat de link niet juist is,en waar staat deze in de firm.

Dit probleem heb ik ook gehad toen ik de key update nog niet geinstalleerd had.
Je zult dus eerst even moeten naar het blue panel (of blue menu, wat je wilt), dan naar addons, dan download en install, cam-plugins en dan key settings. Nadat ie geupdate is zie je dan ook het menutje vanuit het blue panel naar cam-settings, dan cam-user en key-setting en dan heb je update erbij en krijg je als het goed is die foutmelding niet meer.

kan helaas geen key update doen.
krijg gewoon geen verbinding met internet.
netwerk werkt wel (DCC).
moet ik maar een andere gemini 2.7 laden?
had er een 2.7 op (voorheen) uit 2005.
en daarmee was alles okay.
vreemde is de cs wel werkt?

Als je cs wel werkt als je externe cs hebt is je internet verbinding in orde.

Wat je kunt proberen is om het ding eens goed leeg te gooien en opnieuw te flashen, dus evt. hd formatteren ook als je daar addons op hebt of hebt gehad. Zeker als die van Hydra zijn geweest.

Ik heb mijn Gemini 2.70 van Dreambox World gehaald.

Ja denk dat ik dat maar ??ns ga doen.
ik had een gemini 2.7 er op,van een paar maanden terug.
hierop werkte alles okay.
maar na update via dcc naar 2.7 van ik heb een dreambox.
heb ik dit probleem.
dus ga ik de dream maar ff naast de pc zetten en alles leeg maken.
en dan flashen met de gemini van de site van jou.
als het gebeurt is,zal ik het hier melden.

er is nu al gemini versie 2.80 die ietsje beter is volgens sommige mensen

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan