Camd3 naar Rudream lukt niet(newbie vraag)

appie39

Active member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
54
Ik wil Camv3.709 naar mijn Dream 7000 laden,maar het wil niet lukken.Heb een USB (256 MB, swap 32MB is dit ok ? )
Ik gebruik het programma DCC2.3.
Image is de laatste Rudream 050310.
Met DCC2.3 verplaats ik alles dat in de Camv3 staat ( Start,stop init,pcamd en camd3) naar de var/bin,zet allen bij Attributen op 755.Uiteraard de oudere Camv3 eerst verwijderd.
Hierna reboot ik de dream.
In Tuxbox Commander zie ik idd de Camv3 staan,maar hoe moet ik deze emu starten ? Onder de blauwe knop zie ik 'm in ieder geval niet.
Kan iemand me verder helpen ?

Alvast bedankt,

Appie

volgens mij moet je nog een file aanpassen.
Deze staat in /var/tuxbox/config/ en is emulist.xml, daar moet die naam van de Emu ook in staan.

Groetjes Bert

Thanx Bert,

ik heb in /var/tuxbox/config/ de emulist.xml aangepast en hij staat nu idd "onder de blauwe knop".
Helaas gaat er niets open.............

Ga nog effe verder experimenteren.....

Appie

Dan heb je de koppeling van cam3 niet goed, in de emulist.xml

Je kunt het ook gemakkelijker doen om meer zekerheid te krijgen.
Kiep de handel die je nu gedaan hebt weer terug in originele staat.

Ga dan op zoek naar de cam3.tar.gz file (of .tgz is ook goed).
Plaats deze via ftp op je dream in de /var/tmp directory.

Ga nu naar je menu waar je addons kunt installeren, kies voor manual installation (handmatige installatie) klik op die tmp en dan op die file en dan OK.
Dan wordt ie door de Dream zelf geinstalleerd en weet je in elk geval dat alles goed staat inclusief de satellites.xml.
Voorwaarde daarbij is dat de .tgz file natuurlijk in orde is maar in de meeste gevallen zit dat wel goed.

Als ie dan nog niet werkt, is de installatie in elk geval gelukt (is ook te controleren), zijn de verwijzingen goed, en zit de fout misschien elders (config of keys ofzo).

Originally posted by Black Tiger
Je kunt het ook gemakkelijker doen om meer zekerheid te krijgen.
Kiep de handel die je nu gedaan hebt weer terug in originele staat.

Ga dan op zoek naar de cam3.tar.gz file (of .tgz is ook goed).
Plaats deze via ftp op je dream in de /var/tmp directory.

Ga nu naar je menu waar je addons kunt installeren, kies voor manual installation (handmatige installatie) klik op die tmp en dan op die file en dan OK.
Dan wordt ie door de Dream zelf geinstalleerd en weet je in elk geval dat alles goed staat inclusief de satellites.xml.
Voorwaarde daarbij is dat de .tgz file natuurlijk in orde is maar in de meeste gevallen zit dat wel goed.

Als ie dan nog niet werkt, is de installatie in elk geval gelukt (is ook te controleren), zijn de verwijzingen goed, en zit de fout misschien elders (config of keys ofzo).

handmatige installatie werkt bij mij niet,ftp de boel naar var/tmp dat gaat wel goed maar dan staat er geen cam3.tar.gz file ken ik dus ook niets uitpakken of moet ik eerst de attributen veranderen?

Als je een reply schrijft, quote dan niet een hele post a.u.b. dat staat niet netjes en is volledig overbodige tekst en databasevulling.:)

Je hebt dus een cam3.tar.gz bestand. Dit heb je naar /var/tmp gezet met ftp, dat gaat dus prima zeg je.
Daarna zeg je "dan staat er geen cam3.tar.gz file en ken ik dus ook niets uitpakken".

Hoe bedoel je "dan staat er geen cam3.tar.gz file"? Waarmee kijk je dan dat je die niet ziet?
Je kan niets uitpakken zeg je, nee dat is ook logisch, je moet ook niets uitpakken, dat doet de Dream straks zelf wel.

Misschien zie je in de addon manager alleen /tmp staan, maar dat is normaal, die moet je selecteren en dan OK drukken, hieronder nogmaals in volgorde.

Dus uploaden naar /var/tmp en dan gewoon meteen via de afstandsbediening van de Dream naar Setup, dan manager addons of addon manager, dan manual install. Dan zie je "tmp" staan, selecteer deze en klik op OK op de a/b en dan zie je de file wel staan. Selecteer deze en klik weer op OK.

Gelukt,

Heb de emu kunnen laden zoals door BT geschreven.
Ik heb inmiddels de Mardini emu (=Rudream) eringezet,dus was eigenlijk niet meer nodig,maar toch effe geprobeerd.
Een kleine aanpassing aan het verhaal van BT :
Uploaden naar /tmp , in de /var staat geen tmp directory.
In de Mardini tenminste,weet niet hoe het met de "gewone" Rudream is....

Rudream blijft toch wel de beste / mooiste / handigste image .........

Nu nog een "howto" om handmatig de sleuteltjes te uppen.......

Thanx (again) BT,

Appie

Graag gedaan. Indien er geen /var/tmp is dan inderdaad naar /tmp maar we spraken rudream en daarin bestaat ie wel.:)

Een howto om sleuteltjes te openen heb ik helaas niet behalve dat je eens op zoek kunt naar de Mary's keybundle bijv. en dan de daarin aanwezige gegevens in de Dream plaatsen en dan mag je overschrijven.:)

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan