Canaaldigitaal.

janblues

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
378
Punten
83
Leeftijd
72
Heb ik hier wat gemist of ben ik de enigste.

We zijn gebeld door canaaldigitaal of ik 5 euro meer wilde over maken per maand.

I.v.m. de invoering van hun nieuwe codering zou ik anders niet meer naar de gecodeerde kunnen kijken.

Mijn abo die ik nu heb vervalt, dus MOET ik kiezen voor een ander abo.

Slikken of stikken?

Inderdaad heb je schijnbaar wat gemist.

Het settopbox pakket gaat vervallen, of beter nog, het is al vervallen.

Daarvoor in de plaats pushen ze dus het basispakket.

Dat betekent dus dat je zo'n € 5,- per maand meer moet betalen (en dus ook per maand).

Als argument voert men dan op dat je dan nog steeds goedkoper uit bent als met een kabel abonnement.

Wat ze daarbij wel even "vergeten", is dat je een veel kostbaarder installatie nodig hebt, waarvoor bovendien regelmatig nieuwe apparatuur moet worden aangeschaft (omdat zij zonodig de codering of de satelliet waarop ze uitzenden moeten veranderen).Vergeten tussen aanhalingstekens, want zij weten heel goed waar ze mee bezig zijn.

Maar goed.

Als zij jou bellen om te vragen of je misschien meer wil gaan betalen, dan is dat hetzelfde als dat ze je een nieuw abonnement aansmeren.

Als jij dan reageert met: "ja, dan moet het maar", dan ben je er dus vrijwillig mee akkoord gegaan.

Wees je ervan bewust dat je wanneer je dit gaat doen, je automatisch ook akkoord gaat met hun nieuwe voorwaarden.

Dat vermelden ze nooit bij zo'n telefoontje, maar het kan wel dik in jouw nadeel zijn.

Als ze mij hiervoor bellen, dan ga ik daar in ieder geval niet mee akkoord.

Maar ik ben over niet al te lange tijd sowieso aan de beurt, want ik heb nog een Irdeto kaart.

En die gaan ze er binnenkort ook uitwerken waardoor ik, en nog velen met mij ook de pineut zijn.

Om dan nog maar niet te noemen dat ik dan ook verplicht ben mijn Nokia Mediamaster de deur uit te doen en een Secadoos aan te schaffen, of er eentje te "lenen" van CDS.

Mas 3

Ik wist wel dat settopbox was vervallen maar niet dat de iedereen er afstand van moest doen.

Men heeft gezegd dat, als ik er niet op reageer ik niet meer kan kijken.

Toch vraag ik me af mag dit allemaal zomaar.

Ja dit mag zomaar allemaal, het enige wat ze wel nog moeten blijven bieden is de 3 publieke zenders. Ik heb mijn abonnement gewoon opgezegd al een tijd terug. Sowiezo ligt hier nog kabel.

Maar dit is gewoon misbruik maken van de machtspositie, alleen doet er niemand iets tegen. En aangezien hun bestaande abonnementen vergelijkbaar zijn met abonnementen van bijv. Digitenne en de kabel, zal er in dit geval ook geen rechter snel moeite mee hebben.

Overigens klopt het verhaal van Mas3 juridisch niet helemaal. Je gaat niet zomaar even met alles akkoord. Bepaalde zaken dienen ze je bij telefonische verkoop te vermelden, o.a. ook het feit dat je er binnen x dagen vanaf kan zien. Als dat niet gebeurt is dan heb je zelfs 30 dagen het recht om dat te doen of nog langer.

Alleen ga je dan ook weer een hoop gezeur tegemoet zien. Dat is ook de reden dat steeds meer bedrijven logischerwijze een bandopname maken van de gemaakte overeenkomst. Dat vrijwaart hun van problemen, maar tegelijkertijd is dat ook handig voor de klant want alles wat wel en niet gezegd is staat daar ook op vermeld.

Hoe dan ook, netjes is het niet, maar dat zijn we toch al jaren gewend van Canal Digitaal dat die niet netjes werken?

En het zal ook niet groot bekend zijn, maar Mas3 haalde het al aan. Per 1 januari 2011 gaat de stekker uit irdeto2.

Alle mensen die nog via dat systeem kijken kunnen dan ook slikken of stikken, dus ofwel andere ontvanger danwel module, ofwel je bekijkt het maar.:sad:

Ik ga er van uit dat de dreambox gewoon werkt op hun nieuwe codering.

En dan wil ik wel over maar dan voor de andere ontvangers ook een kaartje.

Kan de kabel de deur uit.

Ik heb nu beide nog voor het geval dat er in uit valt kan mijn vrouw altijd nog kijken.

Per 1 januari 2011 gaat de stekker uit irdeto2.
Hoi BT

Wat een verschrikkelijk bericht.

CDS mag dan wel voor mij met een mooie aanbieding komen omdat ik nog 2 Irdeto2-kaarten heb; op 1 heb ik het familie-pakket en op de andere alleen Nederland 1, 2 en 3.

Groetjes,

Bones

Ja dat kun je wel zeggen worden in een klap @Bonus zijn ontvangers gedegradeerd tot FTA ontvangers en kan hij niet meer met de Nokia boxen spelen.

Is dat al zeker dan op de CDS site staat volgens mij nog niets.:)

Ik heb dit al vorig jaar of het jaar ervoor aangekondigt, gezien de prijs van het settopbox pakket elk jaar met 10 euro verhoogd werd. Toen schreef ik al dat de verklaring van C+ onzin was dat het om duurder worden van pakketten zou gaan maar dat dit puur bedoeld was om prijzen gelijk te trekken. Dit om op die wijze het settopbox pakket af te schaffen en mensen te dwingen over te gaan naar een basispakket.

Dit heb ik in januari dit jaar ook nog eens geschreven.

@Bones: Kan ook nog 1 maart of 1 juli zijn maar dat is wat een Canal Digitaal dealer me vertelde. In 2011 zouden ze met irdeto2 stoppen.

@Aart44: Nee er staat nog niets van op de canal digitaal site. Ik hoop dat de info die ik kreeg hierover niet juist is. Maar als ik dit nu al zie gebeuren met de settopbox pakketten en dan het feit neem dat irdeto2 kaarten al een paar jaar niet meer te krijgen zijn, ben ik bang dat de info wel correct is. Het was ook uit redelijk betrouwbare bron.

Hoe kan ik zien van welke codering mijn kaartje gebruik maakt.

@janblues

De Irdeto2 kaart is paars met 2 handen erop, onderop staat irdeto access.

Groetjes,

Bones

@ Bonus

Dan heb ik denk ik al een andere.

Ik heb een zwarte en had ook nog een groene maar die heb ik lang geleden al af gezegd.

Op die zwarte staat alleen canaaldigitaal.

Bedankt voor de info.

Wanneer je een zwarte kaart hebt, heb je nog een Seca 2 kaart (dat is alleen mogelijk voor degenen die een set top box pakket hebben).

CDS verplicht je een Seca 3 kaart te nemen om zo het Basis pakket te kunnen bekijken.

Je moet dan dus ook nog op gaan letten dat ze je waarschijnlijk kosten gaan berekenen voor het vervangen van de kaart, en wie weet ook nog eens voor het activeren van diezelfde kaart.

Dat zijn van die praktijken waar ze bij deze club helemaal niet vies van zijn.

Ik denk er over om van cd af te stappen.

En dan zie ik wel verder.

Als ik wil blijven kijken moet ik naar hun pijpen dansen en heb geen andere keus.

Het betekend wel een verhoging van meer dan 100%.

Als je het legaal wilt doen wordt het lastig of iets als kabel of Digitenne.

Misschien is Tele2 op de kabel een interessant alternatief? Schijnt een stuk goedkoper te zijn dan iets als Ziggo of UPC.

En anders is er nog de minder legale optie, dat kan men ook als protest doen, alhoewel het niet mag natuurlijk. Ik ga in elk geval zelf wel Tele2 kabel overwegen.

@ B T

Er is ook nog een mogelijkheid om het te doen bij online.

Tv op schotel en internet voor +/-37 euro.

Je moet wat.

Digitenne je maar dan moet ik ook weer ontvangers aanschaffen.

Ja dat is ook een mogelijkheid, vermits Online de zenders niet over je internet aansluiting gaat sturen want dat kan ook.

Ik zie overigens geen normale TV bij Online, alleen HDTV voor 42,50 per maand. Dan het "bellen soms" pakket erbij, is ook niet goedkoop maarja, zoals je zegt, je moet toch wat...

Online werkt voor TV samen met CDS zo kunnen ze TV aanbieden.

Maar Jan tot nu toe ben je de enigste die gebeld is door CDS dat zijn abo vervalt maar wat heb je dan precies voor een abo??

Gewoon het settop pakket kun je niet meer nieuw op abonneren maar voor bestaande klanten zou het toch blijven bestaan dacht ik.

Maar ja je hebt dubbel op je hebt kabel en ook CDS er nog bij hier heb ik Ziggo (Casema toen) er al een jaar of zes geleden uitgedaan en volledig over naar satelliet @BT heeft het omgekeerd CDS er uit en de kabel aangehouden.

Tele2 lijkt me ook geen optie omdat je daar alleen het analoge pakket kunt krijgen wel kun je een abonnement nemen met internet en bellen er bij, maar of het nu echt dan veel goedkoper wordt moet je maar eens nakijken meestal is het veel reclame geschreeuw.

Maar misschien is dat een optie hou je de Dreambox er bij voor de hobby.:)

Tele2 is inderdaad meer reklame geschreeuw dan wat anders zag ik. Die 5 euro voor kabeltv is onzin en alleen te krijgen in combinatie met een combi pakket.

Een "normaal" kabeltv pakket (zonder digitaal want dat hebben ze nog niet) kost los 15 euro. Dat is 1,50 minder dan wij hier voor Ziggo betalen en dan hebben we bij Ziggo gratis TV Digitaal erbij.

Dus Tele2 lijkt me ook niet echt interessant als ik gedacht had.

Online werkt voor TV samen met CDS zo kunnen ze TV aanbieden.
Maar Jan tot nu toe ben je de enigste die gebeld is door CDS dat zijn abo vervalt maar wat heb je dan precies voor een abo??

Gewoon het settop pakket kun je niet meer nieuw op abonneren maar voor bestaande klanten zou het toch blijven bestaan dacht ik.
@ aart

Settopbox pakket heb ik hier.

Ik denk vanaf 2003 ongeveer.

Eerst wat als hobby maar nu meer voor algemeen gebruik.

Kabel was hier eerst super slecht en vaak uitval vandaar dat ik ook satteliet heb genomen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan