Canal Digitaal begint gedeeltelijke uitfasering Irdeto2

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
716
Punten
113
Leeftijd
59
Canal Digitaal begint in juni een proces die moet leiden tot de gedeeltelijke uitfasering van de Irdeto2-codering. Canal Digitaal zal de Irdeto2-abonnees een aanbod doen om over te stappen op Mediaguard3/Nagravision3. De bedoeling is dat de Irdeto2-codering bij de zenders van de ‘hogere’ pakketten daarna wordt uitgezet. Hoe het aanbod er uit gaat zien voor de klanten, kon Canal Digitaal-woordvoerder Martijn van Hout nog niet aangeven. Volgens Van Hout wordt nog nagedacht over de uitfasering van Irdeto2 voor het hele pakket, maar hier is nog geen beslissing over genomen. Om hoeveel klanten het gaat, wil Canal Digitaal niet prijsgeven.

De Irdeto-codering werd exclusief gebruikt door de voorganger van Canal Digitaal, MultiChoice in de periode 1996/1997. Hierna ging het bedrijf voor nieuwe klanten over op de Mediaguard-codering. In het voorjaar van 2005 heeft Canal Digitaal de Irdeto-klanten overgezet op Irdeto2, die hier in het geval van de lagere pakketten voor moesten betalen. Een deel van het aanbod van Canal Digitaal wordt niet in Irdeto2 aangeboden. Vermoedelijk gebruikt een groot deel van de Irdeto2-smartcardhouders hun smartcard met Common Interface-modules of middels SoftCAM-oplossingen. Irdeto2-kijkers zijn veelal satellietkijkers van het eerste uur.

bron: dutchmedia

CDS heeft wel een paar maanden geleden ongevraagd mijn irdeto2 kaarten ongevraagd geactiveerd naar hetzelfde pakket als mij seca kaart. Meteen het abonnement verhoogd naar € 2,50 per kaart.

Dit is uiteindelijk wel terug gedraaid, maar toch een vreemde actie voor irdeto abonnees.

Dan is het besluit van uitfasering zomaar uit de lucht komen vallen binnen CDS.

Hoe het aanbod er uit gaat zien voor de klanten, kon Canal Digitaal-woordvoerder Martijn van Hout nog niet aangeven.
Laat me raden..... u kunt nu voordelig overstappen naar Seca. In plaats van 70 euro betaald u slechts 50 euro voor een Seca abonnementskaart. U heeft nog een irdeto ontvanger? Wij kunnen u met 10% korting een goedgekeurde ontvanger leveren.

Oftewel... wedden dat het geld gaat kosten?

Maarja het was te verwachten, zo gek veel irdeto abo's zijn er niet vergeleken met seca, en nu irdeto2 ook gehacked is willen ze er uiteraard graag vanaf.

Dit is uiteindelijk wel terug gedraaid, maar toch een vreemde actie voor irdeto abonnees.
Echt? Ik vind het niet zo vreemd. Immers... klantgerichtheid en klantvriendelijkheid is Canal Digitaal vreemd.

Echt? Ik vind het niet zo vreemd. Immers... klantgerichtheid en klantvriendelijkheid is Canal Digitaal vreemd.
En hier sluit ik me bij aan....:grrr:

Irdeto2-kijkers zijn veelal satellietkijkers van het eerste uur.
En die bedank je voor hun trouwe klandizie, door ze nog maar eens met zeer hoog oplopende kosten op te zadelen.

Ik ben zo'n gebruiker van het eerste uur.

En ik gebruik helemaal geen softcam of een CI.

Ik gebruik een Irdeto CA cam in mijn Nokia 9500.

Daar zit wel het superieure DVB 2000 in, maar dat heeft niets met niet ondersteunde cams te maken, want dat is wat er tussen die ene regel in staat (ja ik weet dat er tussen 1 regel niets kan staan, maar CDS krijgt zulke kromme zaken zonder problemen toch voor mekaar).

Ik kan straks gewoon mijn trouwe ontvanger uit het raam pleuren, en mag dan het kaartje er gewoon in laten zitten.

Wat CDS interessant noemt is inderdaad jou een ontvanger aanbieden met een korting van 10 %, die gratis geïnstalleerd zal worden.

En daar betekent gratis, dat het uit de zak van de satboer komt.

Die moet dan CDS dankbaar zijn dat ze werk krijgen maar dat dan wel uit eigen zak mogen betalen.

Zo word de recentste actie van CDS dus ook voor een deel betaald uit de zak van de handelaar, die er verder niets voor terug krijgt.

(ze zijn er dus wel, BT maar ze gaan werkelijk helemaal nergens over en zijn zeker allesbehalve interessant)

Ja die vele, vele dankbare CDS klanten (das dus een contradictie op zich) die misschien ook nog een extra scart kabeltje nodig hebben.

CDS: vingers af van mijn duur betaalde Irdeto2 kaart !

Ik betaal elk jaar 10 euro meer voor het gratis abonnement, en zit straks ook nog met de gebakken peren.

Want de kans is 100 % (hoe vaak gebeurt dat ?), dat je met de Nagra3 kaart, ook een nieuw abonnement afsluit al behoud je je huidige pakket.

En daarmee hang je dus voor 2 jaar vast aan ze, en heb je de te maken met de recentste voorwaarden.

Nu dus met de voorwaarden van 2005, terwijl je waarschijnlijk denkt nog met de voorwaarden van 1997 te maken te hebben.

De hele wereld zit in de financiële crisis.

CDS trekt elke klant die ze hebben er een keer of 6 onderdoor.

Dagelijks is er weer een nieuwe prijsverhogende maatregel van deze club in het nieuws.

Er is gewoon geen ontkomen aan.

Maar ze zijn geen monopolist hoor, want je kunt ook op andere manieren een of ander signaal op je tv krijgen.

CDS heeft zeker een ex-bank manager op de kop getikt, die er met een vette bonus uitgeschopt is bij Fortis.

Maak maar een maand of 4 overuren, dat je straks het journaal nog kan kijken.

Dat er geen werk is om overuren voor te maken, tja.

Kan CDS toch niks aan doen...

Laatst bewerkt:
Ik noem het klantenpesterij. De irdeto kaarten zijn weliswaar in de minderheid, maar altijd nog meer dan genoeg om toch wel met een echt heel goed voorstel te komen.

C- kennende zal dat dus niet gebeuren, daarover zijn we het snel eens.

V.w.b. die DVB2000.... die was zijn tijd VER vooruit. Dat blijkt ook wel gezien hij nog steeds uitstekend te gebruiken is.

Ik baal er ook van dat Irdeto eruit gaat, ik gebruik die kaartjes om gewoon Ned 1, 2 en 3 te bekijken en alle FTA zenders (ik heb dus geen abonnement maar ben wel geregistreerd), Ik hoop dat CDS gewoon deze zenders ook in Irdeto blijft uitzenden, maar ik heb er een hard hoofd in.

(P.S. Als je naar mijn handtekening kijkt snap je wat ik bedoel)

Groetjes,

Bones

Yep ik begrijp hem, alhoewel jij nog verder kunt met de 9600s met dvb2000. Maarja het blijft vervelend voor alle irdeto klanten.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan