Canal Digitaal: Eredivisie Live alleen via Astra 3

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
65
Punten
48
Leeftijd
122
Vanaf morgen start M7 Group S.A bij de Nederlandse televisieaanbieder CanalDigitaal de migratie van het complete Eredivisie Live aanbod. Op midden-lange termijn zijn de voetbalkanalen alleen nog maar via de Astra3 satelliet in MPEG4 te bekijken. Een exacte datum kan nog niet worden gecommuniceerd. De verwachting is wel dat de migratie nog dit jaar afgerond moet zijn. Eredivisie Live abonnees die nog niet beschikken over een HD-ontvanger krijgen in de komende maanden een aanbod om gratis in bezit van een Philips HD-ontvanger te komen. Het gaat in dit vervangingsaanbod om een Philips DSR 7141 HD-satellietontvanger. Tegen een meerprijs kan men ook in bezig komen van de HDPVR Philips DSR 8121 satellietontvanger. CanalDigitaal start morgen met het actief aanbieden van het vervangingsaanbod.

Eredivisie Live 1 zal in HD worden aangeboden.

Lees meer bij de bron

is het ook bekend of ze meerdere kanalen gaan aanbieden? bv Live 1 2 en 3??

Vooralsnog zijn ECV 3 en 4 niet voorzien bij Canal Digitaal. Wellicht dat een petitie Canal Digitaal op andere gedachten kan brengen. Immers ECV 3 en 4 zenden niet elke dag uit en kan dus best met andere kanalen worden gedeeld. Bovendien als ze slim zijn bij Canal Digitaal kunnen ze wat herschikken waardoor extra transponderruimte vrij komt. Maar ja het is bekend dat Canal Digitaal verre van klantvriendelijk is c.q. rekening houdt met wat haar abonnees willen.

Kreeg vandaag een brief dat ik een gratis HD ontvanger plus een dubbele kop kan krijgen, maar dan moet ik wel contract voor een jaar verlengen.

Misschien wat voor mijn vader, want abo was ik toch niet van plan om op te zeggen.

Maar krijg er maar wel 1 op de hoofdkaart niet op mijn 2e kaartje.

Bedenk dat CanalDigitaal de abonnementsprijs zal verhogen.

Ja maar mijn vader wil toch voetbal blijven kijken, dus heb voor hem een basis abo met eredivisie voetbal.

Of ik moet voor hem weer een dreambox aanschaffen, alhoewel ik daar zelf binnenkort ook wel aan zal moeten want met mijn 7000 zal ik denk ik ook niet lang meer alle zenders meer kunnen blijven kijken of wel.

jack;210973 zei:
want met mijn 7000 zal ik denk ik ook niet lang meer alle zenders meer kunnen blijven kijken of wel.

Daar vrees ik ook voor Jack...

Zit zelf ook nu te denken om mijn dream 7000 maar eens te gaan vervangen voor een HD ontvanger.

Iemand tips, wil eigenlijk wel een dream houden en denk dan aan de 500 of 800 en moet/kan ik dan de kloon ervan nemen, en uiteraard waar deze te kopen.

Liefst wil ik hem hebben van, aansluiten, kaartje erin en gewoon kijken, dus dat ik zelf niet meer hoef te rommelen met de image die er op zit.

gebruik nu altijd pli met cccam.

ciao

@ jack

Ik zou niet gaan voor de clones. Er zijn nogal wat slechte clones in de roulatie. Als je dan voor een dreambox wil gaan neem dan de 500. Deze is sneller, Hdmi naar Hdmi maar geen usb. De 800 is aanzienlijk trager en heeft Dvi naar Hdmi.

Dan is er ook nog de VU DUO PLUS. Die heeft 2 tuners en doet 90% hetzelfde wat een dreambox doet. En hij is sneller.

Van de DVI heb je geen last. Dat is in feite alleen een connector die verschilt. Dat de DM800HD trager is dat klopt inderdaad.

De 800 heeft alleen DVI. Van DVI naar DVI betekent dat je dan geen geluid hebt. Voor geluid in dat geval moet je extra kabel(s) aansluiten.
Van DVI naar HDMI, geen probleem.

eendenteam;211060 zei:
De 800 heeft alleen DVI. Van DVI naar DVI betekent dat je dan geen geluid hebt. Voor geluid in dat geval moet je extra kabel(s) aansluiten.
Van DVI naar HDMI, geen probleem.

Eerlijk gezegd snap ik hier helemaal niks van en wat DVI of HDMI precies inhoud.

Dus moet eerst maar eens goed gaan nadenken wat ik wil en welke je gewoon kan aansluiten en kan kijken.

De Dream7000 weet ik inmiddels wel hoe dat werkt, maar krijg het idee dat ik nu weer van alles opnieuw moet gaan leren met die HD ontvangers.

Maar begrijp dat ik dus voor een Dream500HD moet gaan, maar las dat die geen usb heeft en dat gebruik ik nu wel.

En blijft de vraag hoe moeilijk het is om hem zelf weer van een nieuwe image te voorzien zodat alles weer werkt als nu op mijn 7000

Probleem blijft dat ik maar weinig vrije tijd hiervoor heb dus geen uren kan klooien dus liefst eentje die kant en klaar geleverd kan worden.

En waar hem te kopen tegen een leuke schappelijke prijs, spaarloon binnen dus kan nu weer wat extra doen :)

@jack jij bent ervaren op de 7000, dus een HD zal je niet zo veel tijd kosten.
Image flashen is fluitje van een cent: pak en beet: max. 5 minuten
een keer goed configgen, je image als .nfi backuppen via een plugin en je kunt het zo weer terug zetten als er wat mis gaat.

DVI vs HDMI is gewoon een kabel. De 500HD heeft een HDMI uitgang, ligt dus voor de hand dat je een HDMI kabel gebruikt, en uiteraard een full HD TV die (meestal) HDMI uitgang(en) heeft. Verder niks aan de hand.

De 500HD heeft wel een mini usb uitgang maar deze wordt gebruikt voor flashen (als je dat zou willen). Het is geen gewone USB, en je kunt er dus geen USB stick aanhangen.

Wel kun je een extern eSATA harddisk direct aansluiten of uiteraard een HD uit je LAN.

Kortom: het valt allemaal mee.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan