Canal Digitaal is nog niet duur genoeg

MAS3

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
25
Punten
48
En daarom worden ze vanaf volgende maand duurder.
Ik zat zojuist voor de gein es te kijken op "mijn canaldigitaal" om te zien of een rekening al te zien was (voor het vervangen van mijn oude Irdeto kaart).
Aangezien ik anderhalf jaar geleden gigantische problemen heb gehad om er een SECA kaart bij te nemen (als "dochterkaart" dus), vertrouw ik ze namelijk voor geen cent.
Uiteraard is er helemaal niets te zien daar want rekeningen verschijnen daar pas nadat ze verlopen zijn.
Dus maar eens kijken of die nieuwe kaart al te boek staat en welk pakket er op zou staan.
Daarop kwam de mededeling dat als je nu je pakket aanpast, je de prijzen moet gaan betalen die vanaf oktober (volgende maand dus) gelden.

Op een linkje dat eindigt op /prijsoverzicht/ (ik gun het ze niet hier een link naar hun site te zetten), kom je vervolgens tegen wat dat betekent.
Ik weet niet of dat eerder al zo was, maar vanaf oktober dus in ieder geval:

De prijzen gaan met minimaal 2 euro per maand omhoog.
Voor het "goedkoopste" abonnement is dat dus 20 % verhoging
Als je iets anders als basis hebt, kun je er niet meer voor kiezen dat abo zonder HD af te nemen, en HD kost je 5 euro per maand.
Ik heb geen idee of het eerder al zo was dat je boven basis verplicht bent geen HD te nemen.
Maar dat dit niet beschikbaar is staat nu expliciet vermeld in de prijslijst.
Het top pakket gaat van 42,50 plus 5 voor HD is dus 47,50 naar 55,95 en dat is dus ruim 30 % meer.

Dit alles kon ik opzoeken omdat de wanneer je googled naar hun prijslijst, je dus nog lekker ff de oude tarieven krijgt te zien.
Maar wanneer je dat dan gaat afsluiten mag je wel 20 tot 30 % meer aftikken per maand.

Bij CDS worden de zenderpakketten aangepast naar de zin van CDS, en dat betekent dat de zender die bijbetaalt om te worden uitgezonden (zoals Disney), erbij komt ten koste van de zenders die dat niet willen maar wel werden uitgezonden op verzoek van de klanten.
Van het woord service hebben ze nog nooit gehoord.
Wel hebben ze een desk waar je help van gaat roepen; dus dat is de helpdesk.
Ze zijn wel kampioen prijsverhoging.
De enigen die de prijzen meer verhoogt, zijn de minister president (40 %) en diens kabinet (30 %), maar das alweer meer dan 2 jaar geleden.
Als je gaat opzoeken welke verhoging CDS de afgelopen 12 jaar heeft doorgevoerd, terwijl de dienstverlening werd afgebroken, dan kan geen bedrijf zulke cijfers overleven.
Tenzij dat bedrijf een monopolie heeft.
Maar daar is de NMa het dan weer niet mee eens (hebben ze een uitspraak over gedaan).

De nieuwe prijzen

Televisie Tarieven vanaf 1 oktober 2012
Basis € 11,95
Basis-Recreatie € 11,95
BasisHD € 16,95
Entertainment Niet beschikbaar
EntertainmentHD € 29,95
Top Niet beschikbaar
TopHD € 55,95
Alles in 1 Tarief per 1 oktober 2012
Alles in 1-Basis € 39,95
Alles in 1-Familie € 44,95
Alles in 1-Entertainment € 54,95
Alles in 1-Top € 80,95
Extra pakketten Tarief per 1 oktober 2012
Film1 HD € 13,95 p.mnd.
Sport1 HD € 13,95 p.mnd.
Film1 Sport1 HD € 21, 95 p.mnd.
Eredivisie Live HD € 13, 95 p.mnd.
EredivisieLive HD bij TopHD € 12, 95 p.mnd.

hoop dat dit alleen geldt voor nieuwe abo's.
Maar ben bang van niet.
En wat MAS3 al schreef alles word er duurder maar service gaat heeeeel hard achteruit.
dus als je legaal wild blijven kijken naar cd word je genaaid.......het word dus onbetaalbaar.

Ze maken wel ERG handig MISbruik van de b.t.w. verhoging per 1 oktober.
Zo valt het mensen minder snel op omdat er sowiezo een verhoging komt i.v.m. de 2% belastingverhoging (effectieve prijsstijging van 1,68% normaliter).
Maar CD doet daar dus maar weer eens een schepje bovenop.

Ik dacht al "waar blijft de jaarlijkse prijsverhoging"? Maar die komt dus al zeer snel.
Ben ik blij dat ik geen duur abo meer heb bij die boeven.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan