Canal Digitaal kaart werkend krijgen

H

heftafel

Hallo Satellite fun members,

Heb een soortgelijk probleem maar dan met een nieuwe Canaldigitaal smartcard (MG3)

Deze heb ik vorige week ontvangen en in de Dreambox (7020Si) gestoken en verwachte de zenders te kunnen bekijken, was echter niet het geval...heb een sms gestuurd met smartcard nummer (heractiveren) maar dag later nog geen beeld?? :gun:

Wat kan het probleem zijn? Ligt het aan de instellingen van de dreambox?

Bvd, groeten,

Marcel

Met welke cam dan?

Geen idee, dat moet ik dan even checken.

Laatst bewerkt:
Hoi Heftafel en welkom op Satellite Fun.

Gebruik a.u.b. niet de quote knop, maar gewoon de antwoord knop.

Ik heb even je topic apart gezet aangezien het toch niet hetzelfde probleem lijkt. Heb je de stappen doorlopen om de kaart aan de praat te krijgen, dus CCcam geinstalleerd ook?

Hallo jan, black tiger,

Dacht, omdat het wel wat een probleem van hetzelfde aard was, plaats het in die topic, om wat 'vervuiling' te voorkomen.

Maar dank voor jullie reacties.

Mijn dreambox draait op Gemini 4.7

en CCcam 2.0.11 staat erop.

Ben er ook wel wat mee aan het 'kloten' geweest maar nog geen resultaat...

Ben niet met firmware of wat dan ook bezig geweest hoor, dit stond er allemaal op.

Groet, Marcel

Je overweging was goed, alleen kan de oorzaak in sommige gevallen verschillend zijn. Maar goed nagedacht.(Y)

Dus da's verder niet erg hoor, wij zijn hier niet zo streng.:)

V.w.b. je kaart zou ik allereerst die 2.0.11 er af kiepen en de nieuwste, dus 2.1.3. er op zetten, dan weten we in elk geval zeker dat daar geen problemen liggen.

Verder schrijf je dat je de kaart nieuw ontvangen hebt. In dat geval kan het zijn dat de kaart nog niet geinitialiseerd is. Een heractivatie aanvragen zal dan ook niet werken aangezien Canal Digitaal de kaart eerst moet initialiseren, dus de eerste activatie doen zegt maar.

Het gebeurt meer dan eens dat dit pas zeer laat gebeurt of zelfs vergeten wordt. Het beste kun je daarom even naar C+ bellen.

Deze zullen je kaart dan activeren. Als je dan voordien gezorgt hebt dat je die CCcam 2.1.3 er in hebt zitten en je stopt dan na dat telefoontje de kaart op de juiste wijze in je ontvanger op bijv. Ned 2. Dan zou het binnen een uurtje gepiept moeten zijn.

Bedankt voor je tips Black Tiger!

Daar ga ik eens mee aan de slag, kijken of we dan eindelijk beeld hebben.

Goed weekend verder! Gr, Marcel

Wanneer je een nieuwe kaart hebt, dan activeert deze zichzelf.

Dit is anders als bij voorgaande versies van SECA kaarten.

Ik durf even niet te zeggen of je een uitgebreid of alleen een set top box pakket krijgt, maar je kunt de eerste (ik meen 10) dagen kijken.

Ik weet ook niet of dat mogelijk anders is als je een vervangende kaart hebt gekregen, maar bij nieuwe kaarten die nog niet aangemeld zijn is dit 100 % zeker zo.

Ik zal nog eens (bij een volgende gelegenheid) kijken welke zenders er dan allemaal bekeken kunnen worden.

Voor een volgende bezoeker die hiernaar op zoek gaat raad ik dan ook aan om eerst de kaart gewoon een half uur (of totdat er beeld verschijnt) op dezelfde zender te laten staan.

CDS adviseert daarvoor vaak SBS6.

Wanneer je dan eenmaal beeld hebt (en je inderdaad meer kunt zien dan waar je voor betaalt), kun je daarna via de site of telefonisch de kaart op je abonnement activeren.

Natuurlijk doe je dat pas op het moment dat je kaart gaat- of al is uitgevallen door verloop van de proefperiode.

Wanneer je een nieuwe kaart hebt, dan activeert deze zichzelf.
Dat zou zo moeten zijn maar dat is niet altijd het geval, ik schreef dat niet voor niets.;)

Maar het is wel zo dat je het beste eerst een uur je ontvanger op 1 zender kunt laten staan.

Een half uur is tekort aangezien ik al een paar keer heb meegemaakt dat het 40 tot 45 minuten duurde voordat er een signaal kwam.

MAS3 ook bedankt voor je reactie!

Heb de kaart er al dagen in en uiteraard de ontvanger aan laten staan (op SBS6) Toen eens sms gestuurd naar CD, dacht dat ie wellicht weer geactiveerd moest worden. En wat bleek een dag later nog geen beeld...

Had dat eerder met de oude 6073 ook maar daar kon je zo in het menu de juiste ontgrendeling selecteren.

Ga eerst met de tips van je collega aan de slag, die klinken ook best logisch.

Dan zal ik toch wel beeld moeten krijgen lijkt me. Zo niet, tsja dan hoop ik dat er meer tips zijn haha.

Zal de uitkomst in dit topic melden, wellicht nuttig voor iemand anders die met de kaart 'worstelt' :)

En nu maar ff :zzz: tot later!

Wellicht een domme vraag maar heb je je kaart met de chip naar beneden erin gestoken??

Hallo Wing39,

Kan inderdaad ook een probleem zijn maar had de kaart inderdaad in het onderste slot, met de chip naar beneden.

Groeten,

Marcel

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan