Canal Digitaal nieuwe kaart en CCcam

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
65
Punten
48
Leeftijd
122
We hebben vernomen dat CCcam problemen heeft met de nieuwe seca kaart van Canal Digitaal NL. CCcam schijnt vanwege een bug ook al problemen te hebben met de (nieuwe) kaart van Premiere (V3).

Mogelijk dus ook een bug in CCcam t.a.v. de seca kaart of Canal Digitaal NL of moet er iets worden gewijzigd in de config...

Overigens de nieuwe kaart doet het prima in een slot op de dreambox i.c.m. GBox en ook in een Aston CI.

Heb hier de kaart draaien met Cccam 2.0.11
Lijkt allemaal goed te gaan.
Compleet stand-alone (geen internet verbinding) heb ik keurig het complete pakket. (Heb ik ook een abonnement op!)
Wel gaat het decoderen van de Filmkanalen iets trager.
Updates kan ik nog niet controleren.

Welke bugs hebben jullie geconstateerd?

Getest:

Dm7000 en 500 - cccam 2.0.11 ----> OK
Azbox elite - multicam 1.55C -------> OK
Relook 400S - CCcam 2.0.9 --------> OK
Technomate 9100S - cccam 2.0.11-> OK
Microclient - Suse 10.3 usb smargo - cccam 2.0.9 -> OK

Ze zenden toch nog steeds uit in de oude codering? dan mag het toch geen probleem zijn. Straks als alle kaarten gewisseld zijn komen de trucjes en dan kijken of CS nog wil werken. Het is tot dusver gewoon afwachten volgens mij.
Ik heb overigens nog steeds geen bericht ontvangen van C+ heb het goedkoopste abonnement.

Ze kunnen nog zoveel seca2 uitzenden als ze willen maar als ik er alleen maar een seca3 kaart in heb dan heb ik nix aan dat seca2 signaal, sterker nog ik heb er alleen maar last van.

De nieuwe merlin kaart kan helemaal nix met dat seca2.

volgens nog niet bevestigde berichten zijn ze al weer gehackt premiere en cd poolse en russiche forums berichten daarover..

Stttttt...

Waarom ssst? Mag best gezegd worden hoor.

Al iemand die een seca3 kaart met CCcam op een linux server getest heeft?
Met een phoenix programmer en usb programmer als kaartlezer?

Guardian;200044 zei:
Getest:

Dm7000 en 500 - cccam 2.0.11 ----> OK
Azbox elite - multicam 1.55C -------> OK
Relook 400S - CCcam 2.0.9 --------> OK
Technomate 9100S - cccam 2.0.11-> OK
Microclient - Suse 10.3 usb smargo - cccam 2.0.9 -> OK

stond erbij BT ;)

Black Tiger;200088 zei:
Waarom ssst? Mag best gezegd worden hoor.

Al iemand die een seca3 kaart met CCcam op een linux server getest heeft?
Met een phoenix programmer en usb programmer als kaartlezer?

Werkt ook op een Debian server
En werkt op een Ubuntu server alles zelf getest met een Master4 en smargo usbreader

@Guardian: Inderdaad, vanwege dat "Microclient" had ik dat in het begin overzien.
Echter wil ik ook graag weten of dat met CCcam 2.011 ook werkt op linux en ook met Phoenix programmer.

Volgens Kjonker en Fredo dus wel en is die vraag ook beantwoord nu.

Is dat ook met CCcam 2.011 of alleen met 2.09?

Black Tiger;200113 zei:
@Guardian: Inderdaad, vanwege dat "Microclient" had ik dat in het begin overzien.
Echter wil ik ook graag weten of dat met CCcam 2.011 ook werkt op linux en ook met Phoenix programmer.

Volgens Kjonker en Fredo dus wel en is die vraag ook beantwoord nu.

Is dat ook met CCcam 2.011 of alleen met 2.09?

De kaarten werken op beide cccam 2.09.en 2.011

op een nslu2 werkt hij ook prima met een smargo en cccam 2.0.11

Black Tiger;200152 zei:
Mijn dank is groot!

Ik heb nu ook kaart twee bekeken die heb ik via 2.011 laten lopen de andere via newcamd dan naar CCcam 2.08
bijde werken nu op tijd
en niet in de opstart modes
wel jammer die ene wilde ik vrij houden

Oh je had hem voor mij niet hoeven te gebruiken hoor, ik was al erg happy met het resultaat van voorgaande berichtgevingen.

Werken ze dan ook na 21 dagen??? Want dan pas zijn de EMMs nodig(!)

CCcam weet namelijk niet wat hij met de dubelle ECM/EMM pids moet omdat zowel Seca2 als Seca3 van dezelfde caid/proid gebruikt maakt. Omdat de seca2 pids eerder komen wordt eerst seca 2 geprobeerd door CCcam - ook door de peers en als er een seca 2 in een peer zit wordt deze genomen. Vervolgens wordt pas seca 3 geprobeerd...

Je kunt nu niets met prio's regelen daar de oude en nieuwe kaart dezelfde caid/provid combinatie gebruikt. Het zou handig zijn als er op een of andere manier aangegeven kon worded dat je seca3 prioriteit geeft boven seca2 (of andersom)...

Ze werken ook na 21 dagen in een linux server als CDS dat kaartnummer tenminste weggezet heeft op naam en dat ontbreekt er nog wel eens aan.
Daardoor wordt die nieuwe kaart niet meegenomen in de update cycles een belletje verhelpt dit.

Je kan ook op mijn canaldigitaal controleren welke kaartnummer (-s) op je naam staan geregistreerd staan als daar nog steeds je oude seca2 kaartnummer(-s) staan dan krijg je na 3 weken zeker geen update om problemen te voorkomen kun je dat alvast te kennen geven aan CDS.

is dit de rede waarom mijn nieuwe kaart gisteren de geest gaf.
Toen ik met C+ belde vertelde ze mij dat er een probleem is met de nieuwe kaarten en dat ik de oude er weer in moets stoppen, die werkt nu weer.

Vreemd allemaal,

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan