Canal Digitaal nieuwsbrief: Set Top Box pakket wèèr met €10 omhoog

M

MAS3

De mensen die hebben gekozen voor het ontvangen van de CDS nieuwsbrief-e-mail, kennen het al:

Het is weer die tijd van het jaar.

In de mail die ik vandaag mocht ontvangen begint men eerst met zichzelf op de borst te slaan over hoe fantastisch het Set Top Box pakket wel is.

Dat word dan ook direct weer aangegrepen om aan te kondigen dat de prijs nu weer met 20 % omhoog gaat en zal gaan uitkomen op €59,95 per jaar.

Zestig euro dus.

Dat is de derde keer op rij dat ze dit doen, het abonnement is dus in een paar jaar tijd verdubbeld in de prijs.

(eerst en verhoging van ruim 30 %, daarna ruim 25 %, en nu dus weer 20 % erbij)

Ik wilde eigenlijk zeggen twee keer zo duur geworden, maar de eerlijkheid gebiedt me dan wel te vermelden dat het wel de goedkoopste abonnement is dat je af kunt sluiten (maar dan tel je de aanschaf van de apparatuur niet mee).

Ook de Recreatieset word aangeprezen in deze nieuwsbrief.

Opmerkelijk daarbij is dan dat CDS nu roept dat je daarmee ook in het buitenland kunt genieten van digitale tv.

Want tot nog toe was je de pineut als je je liet ontvallen dat je in het buitenland probeerde tv te kijken, en ging je beeld direct op zwart.

Dat zou nu dus voorbij moeten zijn.

Want anders zou je haast gaan denken dat men liegt en bedriegt om er een paar halve klanten bij te krijgen..

Dat is de derde keer op rij dat ze dit doen
Huh??? Volgens mij kun jij niet tellen.

Het -was- 19,95 en daarna is het elk jaar met 10 euro omhoog gegaan tot nu dus 59,95.

Een kleine telling leert ons dan dat dit al de 4de keer op rij is en feitelijk de prijs in die 5 jaar met 300% gestegen is.

Want 3 x 19,95 = 59,85 dus is zelfs nog iets meer dan 300%.

En dan vraag ik me nog af of het niet ooit 10 euro per jaar was in de vroegere tijd, volgens mij namelijk wel en dan zitten we dus al op de 5de verhoging en 600% stijging.

Een abonnement is het ook niet echt te noemen, want het enige wat je er voor krijgt zijn feitelijk de commerciele zenders en een kaartgarantie en je mag naar het goedkopere 0900 nr. bellen.

Ik was er al op aan het wachten wanneer ze het zouden aankondigen en had nog stil het vermoeden dat ze dit jaar over zouden slaan. Dat was dus ijdele hoop zo blijkt nu.

Geen wonder dus dat ik deze asociale vorm van afzetterij heb voorkomen door gewoon mijn set top box pakket op te zeggen en nu kijk ik via de kabel of gewoon illegaal.

Er zijn er meer die anderen kunnen naaien, dat kan ik ook dus durf ik ook voor uit te komen, C+ is bij mij uitgenaaid.

Dat je met een recreatieset in het buitenland kunt kijken is niets nieuws, daarom heet het ook recreatieset.

C+ heeft nooit ontkent dat je op vakantie ook kunt kijken maar heeft wel altijd geroepen dat je daar niet woonachtig moest zijn of langer verblijvend.

Overigens is het ook geen vreemd gedrag van C+ om zaken wat te verdraaien om er wat klanten bij te kunnen krijgen.

Zullen ze nodig hebben, want er zijn meer Set Top box pakket bezitters die pisnijdig zijn dat ze met dit soort asociale verhogingen gedwongen worden een basispakket te nemen. Want dat is immers de bedoeling van C+ alleen schijnt het niet te lukken.

Maar het is en blijft een asociaal en onredelijk hoog bedrag wat ze vragen voor een klein beetje administratie en het doorgeven van de commerciele omroepen.

Want meer is het niet!:grrr:

Huh??? Volgens mij kun jij niet tellen.Het -was- 19,95 en daarna is het elk jaar met 10 euro omhoog gegaan tot nu dus 59,95.

Een kleine telling leert ons dan dat dit al de 4de keer op rij is en feitelijk de prijs in die 5 jaar met 300% gestegen is.

Want 3 x 19,95 = 59,85 dus is zelfs nog iets meer dan 300%.
Huh??? Volgens mij kun jij niet rekenen.

60-20 = 40 euro stijging

40/20 = 200%

Dus van 20 euro naar 60 euro is een stijging van 200% en niet 300%

Het bedrag is verdrievoudigd = 300% maar dat is niet de stijging!

Of je bedoelt dat de prijs NAAR 300% is gestegen en niet is gestegen MET 300%.

Hoi Mcmikenl en welkom op Satellite Fun.

Dan maakten zowel Mas3 alsook ikzelf een foutje.

Ik had inderdaad moeten zeggen dat de prijs tot 300% gestegen is.

Maar zoals gezegd, is het vermoedelijk nog meer (stijging tot 600% oftewel met 500% om het even goed te doen). En dat is feitelijk gewoon het ergste van het geheel. C+ kiept er zonder boe of bah maar gewoon jaarlijks 10 euro bovenop.

Het is dan ook goed dat de mensen duidelijk gemaakt wordt hoeveel het eigenlijk gestegen is de afgelopen jaren en waarom?

Zogenaamd vanwege kosten! Het is puur commercieel belang, puur bedoeld om mensen over te halen een basispakket te nemen.

En da's het springende punt en het nadeel dat er qua satelliet gebeuren te weinig klandizie in Nederland zit en daardoor Canal+ een monopolipositie heeft en feitelijk kan doen en laten wat ze willen in Nederland wat dit betreft.

Hey Black Tiger,

Geeft niks joh, heb nu eenmaal een wiskundige afwijking LOL!

Het is inderdaad belachelijk dat de prijs zo snel stijgt!!

Groeten,

Mcmikenl

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan