M
MAS3
CDS bestaat uit louter incompetentie.
Al sinds het voorjaar 1998 heb ik een abonnement op satelliet tv.
Dat was nog in het Irdeto tijdperk.
Tot 2009 heb ik genoten van mijn Nokia MediaMaster 9500 en het "gratis" abonnement (dat nooit gratis geweest is).
Daarna heb ik een andere ontvanger aangeschaft die ook HDTV kan doen.
Omdat er nu veel veranderingen door CDS worden doorgevoerd waarbij CDS je een HD ontvanger door de strot wil duwen, besloot ik een maand geleden om daar wat mee te gaan doen.
Dus mijn abonnement uitbreiden van settopbox naar familie pakket met HD.
Omdat ik meerdere tv's in huis heb, wil ik de verder nog perfecte Nokia ontvanger blijven gebruiken en dus moet mijn Irdeto kaart gewoon blijven functioneren.
Maar daarvoor biedt CDS geen oplossing in "mijn canaldigitaal".
Daarom heb ik ze begin maart gebeld.
Ik kreeg een medewerker aan de telefoon aan wie ik uitlegde wat ik wilde:
De Irdeto kaart houden.
Een dochter seca kaart waarop familie pakket met HD geactiveerd zou worden.
Dat dat dan inhoudt dat in werkelijkheid de seca kaart de hoofdkaart moet zijn en mijn Irdeto kaart de dochter kaart zou worden, was mij bekend.
Zo gezegd, zo gedaan, dacht ik.
Na 10 dagen geen kaartje.
Opgezocht: 10 dagen bleek 10 werkdagen en dus minstens 15 werkelijke dagen te zijn.
Na 3 weken nog steeds geen kaartje.
Dus nog maar eens gebeld met het 0900 betaalnummer (op zaterdag).
Zeker weer 10 werkdagen wachten ?
Al sinds het voorjaar 1998 heb ik een abonnement op satelliet tv.
Dat was nog in het Irdeto tijdperk.
Tot 2009 heb ik genoten van mijn Nokia MediaMaster 9500 en het "gratis" abonnement (dat nooit gratis geweest is).
Daarna heb ik een andere ontvanger aangeschaft die ook HDTV kan doen.
Omdat er nu veel veranderingen door CDS worden doorgevoerd waarbij CDS je een HD ontvanger door de strot wil duwen, besloot ik een maand geleden om daar wat mee te gaan doen.
Dus mijn abonnement uitbreiden van settopbox naar familie pakket met HD.
Omdat ik meerdere tv's in huis heb, wil ik de verder nog perfecte Nokia ontvanger blijven gebruiken en dus moet mijn Irdeto kaart gewoon blijven functioneren.
Maar daarvoor biedt CDS geen oplossing in "mijn canaldigitaal".
Daarom heb ik ze begin maart gebeld.
Ik kreeg een medewerker aan de telefoon aan wie ik uitlegde wat ik wilde:
De Irdeto kaart houden.
Een dochter seca kaart waarop familie pakket met HD geactiveerd zou worden.
Dat dat dan inhoudt dat in werkelijkheid de seca kaart de hoofdkaart moet zijn en mijn Irdeto kaart de dochter kaart zou worden, was mij bekend.
Wat kost me dat nog meer dan de extra kosten voor abonnement "familie + HD", dus kosten voor de kaart en activatie of dergelijke onzin ?Geen probleem meneer, dat kan ik meteen voor u regelen.
Over 10 dagen heeft u uw nieuwe kaartje in huis.
Nou, doe dan maar.Niets meneer, want u neemt een hoger abonnement af.
Zo gezegd, zo gedaan, dacht ik.
Na 10 dagen geen kaartje.
Opgezocht: 10 dagen bleek 10 werkdagen en dus minstens 15 werkelijke dagen te zijn.
Na 3 weken nog steeds geen kaartje.
Dus nog maar eens gebeld met het 0900 betaalnummer (op zaterdag).
Jawel, heb ik bij meneer zus en zo besteld op die en die dag om zo laat.Nee hoor meneer, u heeft niets besteld.
Heel fijn, maar hoe kan dit ?O..Dan ga ik nu regelen dat het kaartje aan u word opgestuurd.
Zucht.Dat weet ik niet maar ik regel het nu.Ik stuur nu een mailtje dat ze u maandag de kaart moeten opsturen.
Zeker weer 10 werkdagen wachten ?
Nee' date=' maandag gaat ie de deur uit, zeker weten.[/quote']
Dinsdag post van CDS.
Niks kaart.
Wel dikke rekening van even abonnement een jaar vooruit betalen.
Het abonnement waar ik tot nog toe nog niks van gezien heb wel te verstaan.
Dus weer gelijk bellen was net op tijd thuis om ze nog aan de telefoon te krijgen.
Weer een andere medewerker natuurlijk.
Nou, ik ga helemaal niets betalen he.Ja meneer ik zie dat u recent ook al gebeld heeft.Maar het kaartje is nog niet onderweg hoor.
Wel een hoop interne ruzie om u.
Want ik krijg nu een rekening voor een jaar vooruit waarvan ik de eerste maand al niets heb gehad.
En hoe moet dat dan met die maand die jullie in rekening gebracht hebben ?Ja meneer maar ik ga nu echt regelen dat ze eerst het kaartje aan u opsturen.Kunnen ze de ruzie later verder afmaken"
Gister avond weer post van CDS: een kaartje was door de enveloppe te voelen.Ja, daar ga ik van de klantenservice niet over.
Moet u schriftelijk regelen.
Na openen zat er een rood kaartje in, niet een grijze dochter kaart (die zijn goedkoper in aanschaf).
Met een stuk tape op een stukkie papier geplakt.
En een 2e enveloppe.
Beste meneer.
Bij deze ontvangt u uw nieuwe vervangende smartcard.
Stopt u uw oude in de retourenveloppe en stuur deze aan ons terug.
Zo niet, dan kost u dat € 60,-
Was te laat om ze gelijk te bellen.
Dus vandaag gebeld.
O ja ?Ja meneer, u heeft een nieuwe kaart van ons ontvangen.Die ouwe was wel heel oud hoor.
Ik heb 1850 gulden betaald voor een ontvanger met een kaart, een hele tijd geleden.
Daarna nog eens ik meen € 80,- voor een nieuwe kaart, omdat jullie het ding per se moesten vervangen een jaar of 5 geleden.
Ontvanger en kaart werken nog en die wil ik gewoon blijven gebruiken.
Dat was niet waar ik om gevraagd had.Oh, maar dat kan niet.Want we hebben die kaart gelijk uitgezet.
En die kan nooit meer aan.
Wat denk je nou zelf ?Nee.Maar is wel gebeurd, niets meer aan te doen.
Misschien kunt u wel naar een handelaar die nog zo'n kaartje heeft liggen.
Dan kunt u proberen dat kaartje te activeren.
Jullie doen al 10 jaar geen Irdeto kaarten meer.
Denk je echt dat er nog ergens een handelaar zal zijn die zo'n kaart heeft en dat ik dat wel geactiveerd zou krijgen ?
Dat wil ik niet.Ja hoor kan zomaar zijn.
Ik wil gewoon waar ik om gevraagd heb, wat geen enkel probleem zou zijn en wat jullie voor mij binnen een paar dagen zouden regelen zonder bijkomende kosten.
Ja dan krijg ik een of andere prul ontvanger ter beschikking (en dus geen eigendom) met nieuwe voorwaarden en dat jullie van alle door jullie zelf veroorzaakte problemen oplossen door mij weer een dikke rekening te sturen voor het nieuwe spul.Nou meneer ik kan u wel even naar een andere afdeling doorverbinden.Dan kunt u daar nog een andere kaart met ontvanger bestellen.
(Dat is zo wanneer je een nieuw contract afsluit voor minstens 2 jaar).Nee, u Hoeft u alleen maar een nieuw contract te nemen, dan is de ontvanger gratis en uw bezit.
Dus omdat jullie alleen maar incompetentie in dienst hebben, zit ik hier met de rotzooi.Iets anders kan ik niet voor u doen hoor.
Kan ik nog een keer de knip trekken om jullie troep op te ruimen en verder kan ik het uitzoeken.
Moet ik waarschijnlijk ook nog 2 weken op wachten want dat vinden jullie normaal.
Ik wil gewoon wat ik afgesproken heb, niets meer en niets minder.
Dat wil ik niet.Dit is het beste wat ik voor u kan doen meneer.
Nou dat word dus een juridisch gevecht want nou zit ik helemaal zonder tv.Sorry.
Houden jullie ook bij wie wat heeft afgesproken ?
Ja, tuurlijk.Nee, dat weten we allemaal niet.Maar u kunt het nieuwe kaartje gewoon gebruiken hoor.
En door dat te doen ga ik dan dus akkoord met dit verhaal en heb ik helemaal geen recht van spreken meer.
Daar trap ik niet in he.
Prettig weekend ?Verder kan ik niets voor u doen.Prettig weekend.
Wat denk je nou zelf ?
Tuut tuut tuut....Ja meneer...
Ik krijg al een hele tijd per e-mail nieuwsbrieven van CDS.
Als ik inlog op "mijn canaldigitaal", dan zie ik daar mijn adres en mijn e-mail adres vermeld.
Maar als je überhaupt uitgezocht krijgt hoe je hen een e-mail kunt sturen (80 keer klikken om achter het adres te komen), dan gaan ze je gegevens opvragen.
En wat denk je ?
Uw gegevens kunnen niet gevonden worden, ga terug en probeer het nog een keer of 10.
Conclusie:
CDS=Incompetentie.
CDS=Onbetrouwbaar.
CDS=Onbereikbaar per e-mail.
CDS=Alleen goed in rekeningen sturen.
CDS=Slecht idee.
Doe geen zaken met ze tenzij je alles duidelijk op papier hebt staan, met handtekeningen er onder en als je zelf iets stuurt, dan alleen aangetekend.
Zeer zeker niet via een telefonisch contact, of dat nou door hen of door jezelf is gestart.