canal digital: mogelijk vrt 1 op oude voofreq.

l.oosterhoff

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
7.225
Waarderingsscore
105
Punten
63
Leeftijd
63
Locatie
nijega
hoi,

vanaf 1 april a.s. zal canal 16/9 24 uur gaan uitzenden.

op het oude kanaal van veronica waarvan het contract per 1 mei afloopt is door canal digitaal voorgesteld om 1 van de volgende zenders hierop doorte geven: mtv nl - geeft zelf aan niet te willen

playboy tv

vrt 1 tv

de nbs heeft voor gesteld om de belgische vrt 1 hier door te geven.

het complete verhaal is te vinden op http://www.satellitemagazine.com en dan via de link : ontmoeting cds.

 
Mooi, als ze daar dan canvas ook nog bijdoen, kunnen we eindelijk ook eens wat leuke series zelf tapen.....

Het is een schande dat de Belgische openbare omroep nog altijd niet via de sat uitzend...

 
Het is me niet bekend in hoeverre de Belgische omroepen daar zelf bij betrokken zijn, maar ik ben het zeker ermee eens dat "versatellieting" (effe nieuw woord uitgevonden) van de Belgische publieke omroepen een verrijking voor de satellietontvangst zou zijn.

 
Ik vind het verslag in ieder geval bemoedigend.

Er wordt nu toch een beetje gekeken wat de abonnee wil.

Eindelijk is ook weer ter sprake geweest om een paar kanalen door te geven uit het aanbod van music choice (xtra music).

Helaas wordt er gesproken over een paar kanalen.

In de tijd van Multichoice waren het 40 kanalen.

Ook bij de oprichting van wat nu het basispakket heet, zouden deze kanalen er ook weer in komen. Dit is helaas nog nooit gebeurd. Het kost geen extra transponderruimte. De kanalen kunnen zo worden doorgeprikt. Dit gebeurde voorheen ook met de extra TV kanalen voor de Formule 1. Toen werden een aantal kanalen doorgeprikt uit het franse pakket K1-K6.

We wachten maar weer af.

 
Heel mooi om te lezen dat het abonneebestand goed groeit. Ik erger mij al meer dan tien jaar (wat heet, bijna twintig jaar) aan het monopolie van de kabelbedrijven, terwijl ze tien keer niks leveren. Hopelijk kunnen ze inderdaad wat regelen mbt de VRT, dan doet een schotel volstrekt niet meer onder voor een kabelabonnement - of zijn er toch nog mensen die regionale TV wel serieus nemen...

 
Dit gaat toch een wat vreemde situatie opleveren. Ik bedoel als VRT1 opgenomen wordt in het Nederlandse CANAL+ pakket zal dit enkel kunnen bekeken worden door inwoners van Nederland en niet door Belgen want die kunnen hierop geen abonement nemen. Uiteindelijk gaat VRT op sat en kunnen we nog niet kijken. :sad:

greetz

Ruff Rider

 
Ja een beetje tegenstrijdig allemaal dat een Belgische zender in een Nederlandspakket komt waar Belgen niet abonnee van mogen wezen.

In dat soort gevallen ga ik altijd alles nog eens goed nalezen. En ja weet je wat ik dan zie voor datum..... 1 april.... en met dat soort datums krijg ik altijd wat kriebels bij berichten welke je niet een twee drie verwacht....

Zomaar een gedachte.....

 
hoi,

de datum wat betreft vrt1 is 1 mei en niet 1 april.

veronica heeft nog tot 1 mei de rechten van dit kanaal.

 
Het zijn gewoonweg de kabelmaatschapijen die het voor het zeggen hebben in België, die houden dit al jaren tegen en dan is er nog de vraag of vrt dit zonder reclame wel kan bekostigen. In elk geval ik kijk er als belg ook wel naar uit

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan