Canal + prijswijzingen

T

tweety

Prijswijziging Canal Digitaal per Augustus 2004

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo,

Misschien had iedereen het al gelezen en genegeerd Maar voor diegene die ook een Canal Digitaal kaartje hebben geldt vanaf 1 augustus het volgende:

Per 1 augustus gelden de volgende prijzen voor de CANAL DIGITAAL pakketten:

STANDAARD-pakket
? 1,67 per maand

(Bij het STANDAARD-pakket betaalt u alleen ? 19,95 voor het SET TOP BOX-pakket indien u dit pakket wenst af te nemen. Dit bedrag wordt ??n keer per jaar afgeschreven. Bij alle overige pakketten ontvangt u het SET TOP BOX-pakket gratis.)

BASIS-pakket
? 6,95 per maand

FAMILIE-pakket
? 16,45 per maand

X-ZONE-pakket
? 19,95 per maand

ENTERTAINMENT-pakket
? 24,45 per maand

CANAL+-pakket
? 27,95 per maand
Actieprijs: 1e zes maanden voor ? 14,95 per maand (in combinatie met een jaarabonnement)

COMBI-pakket
? 32,95 per maand
Actieprijs: 1e zes maanden voor ? 19,95 per maand (in combinatie met een jaarabonnement)

TOP-pakket
? 46,95 per maand
Actieprijs: 1e zes maanden voor ? 34,95 per maand (in combinatie met een jaarabonnement)

Bron: www.canaldigitaal.nl

En wat betekend dit,dat het standaardpakket(nederlandse kanalen),dat gratis was nu een betaalpakket wordt.
Heb zelf al de omroepen ingelicht en veronica sateliet.
Reden:
vreemd dat ze het standaardpakket ineens een betaalpakket maken.
Dacht toch dat het standaard pakket niet tot canaldigital behoort,maar zij enkel voor de doorgifte en de administratie moesten zorgen.Ik dacht dat de omroepen die tot het standaardpakket het enkel uit rechten overweging het achter een codering hadden,maar dat zij hert voor nederlanders gratis wilde houden,net als bijvoorbeeld de duitse publieke zenders,met het verschil dat die het niet achter codering hoeven te plaatsen i.v.m rechten daar die nagesynchroniseerd zijn,en dus al valt in een doelgroep(land).Het lijkt er naar mijn mening dus een beetje op dat canal + nu geld wil gaan verdienen aan kanalen waar zij niet eens de eigenaar van zijn en volgens mij geen rechten op hebben,behoudens de admistratie afhandeling en de doorgifte.Hmm misschien iets voor de opta.
Ben benieuwd of de publieke omroepen hier ook over zijn ingelicht,ik heb het vermoeden van niet,want de doorgifte is dan niet meer gratis.Mischien ook de sattelite eens even via een email op de hoogte stellen,vrije zenders die ineens betaalzenders worden.

Groetjes tweety
En laat je mening hier over horen.
Naar mijn mening is dit geen goede zaak,
en ik weet wel dat veel denken,hmm ik heb niet eens een kaart maar kan toch kijken,maar bedenk wel het is weer een eerste stap naar dat zij gaan bepalen wat je wel of niet mag zien!!!

Wat nou gratis,je woont toch in NL en daar weet Anaal+ wel van te plukken.
Voeger (5 jaar terug) was het GRATIS,toen kreeg je de irdetokaart nog voor niks,ben ik blij dat ik die ook nog heb,samen met AL die andere die in de kast liggen.
Tegenwoordig weet ik beter,EMU !!!!!!!!!!!

Nou en dat zou misschien wel eens kunnen veranderen,met emu.
Als het dadelijk dus onder betaalpakket valt.1 euro 67 per maand is dan misschien niet zoveel,maar het is wel de eerste stap.
En niet iedereen is op de hoogte van emu of funkaart etcetra,en jij denkt misschien niet aan die mensen die wel afhankelijk zijn van canal + voor de nederlandse kanalen,maar ik wel.De stap naar een niet gekraakte codering komt dan ook meer in het bereik voor de nederlandse kanalen,kijk maar naar sky italia.
En dan helpt jouw emu ook niet meer,voor jouw is dan ook het kijken via de sat naaar de nederlandse kanalen over en sluiten,als je niet betaald.Dus je kan het voorbij laten gaan en denken ik heb toch beeld,maar dan moet je dadelijk niet klagen als je dat beeld niet meer hebt.En ik kan je zeggen dat aardig wat voorspellingen van mij zijn uitgekomen,ik loop al een tijdje mee!!!

ik zal je namelijk even uit de droom helpen.
De irdeto 1 codering op canal+ NL bestaat alleen nog maar met de gratie van het standaard vrije pakket(gratis).
Daar kan dus wel eens verandering in komen.
Namelijk de mensen die het hebben maar opzeggen omdat ze het niet willen betalen vallen weg(ben zelf ook een betalend lid(settop voor irdeto).
Komt dit onder een bepaald aantal mensen in procenten,mag de codering worden opgeheven vanwege het feit dat er geen animo voor is.Betekend dan alleen nog maar seca 2 en is voor NL niet gekraakt en einde vrij kijken voor de nederlandse publieke zenders en commercielen via de sateliet.
Misschien toch iets om over na te denken.En wil jij het dan zien zal je toch moeten betalen.

Tweety,

Heb je dit inmiddels al aangekaart bij de opta?
Ben ook lid van de consumentenbond. Die zal ik ook eens vragen.

Florisz

Ik heb veronica sateliet op de hoogte gebracht en de nederlandse publieke omroep via een forum van hun.

@tweety kunnen we hiermee niet naar brussel dit is je reinste diefstal...
En de sat boeren die kunnen zich toch ook eens roeren,kunnen ze zich ook eens nuttig maken in plaats van ruzie onder elkaar maken..

En massaal opzeggen seca2 is dat een optie???????gewoon de oude irdeto kaart weer van stal helen....

Ik vind dat de publieke en de commerci?le zenders(het standaard pakket) gewoon free to air moeten gaan net zoals de BBC.Kunnen mensen die in het buitenland verblijven gewoon legaal naar de nederlandse zender kijken.

Het is toch van de zotte dat je in het buitenland niet legaal naar de Nederlandse zenders mag kijken.

Wat ik dus lijk te begrijpen van het verhaal @Tweety, is dat Canal plus wil hebben dat we hier dus ook gaan betalen voor de zogenaamde "FTA" zenders...

Dit wordt dus volgens mij inderdaad een zaakje voor de Opta, want je kunt toch niet maken dat mensen die in een buitengebied wonen en die nog geen kabelaansluiting hebben, genoodzaakt zijn om een antenne op hun dak te plaatsen of op zolder te leggen, of een schotel te kopen, ook nog eens ?1,67 moeten gaan betalen?

Ergens van een andere kant kan ik me het wel indenken dat ze er geld voor gaan vragen, want als je geen aansluiting hebt op de kabel dan betaal je ook de ontvangsten niet, en als je een schotel plus decoder koopt dan is het enige wat je moet doen om te kijken is je kaartje laten activeren en een kleine ??nmalige betaling doen om voor altijd te kunnen kijken naar de FTA kanalen.

Hetgeen wat ik er zelf van denk, is dat ze proberen de kaartjes nog verder op slot te gooien, en ook het gebruik van "Emu's" in willen dammen, want ze hebben nou velen die niet weten hoe het moet al te pakken, die geen origineel kaartje hadden bij hun decoder, ze hebben een kaart gekocht voor ?65,-, of hun decoder laten patchen bij de ... , en nou pakken ze die dus ook want de "Emu's" gaan er nou ook aan?

Ik vindt het een zeer slechte zaak wat ze nou weer gaan doen bij canal...?

@Tweety

Lees het door jou geposte nog eens goed door..., ik lees het denk ik toch anders dan zo als jij het verteld...

STANDAARD-pakket
? 1,67 per maand

(Bij het STANDAARD-pakket betaalt u alleen ? 19,95 voor het SET TOP BOX-pakket indien u dit pakket wenst af te nemen. Dit bedrag wordt ??n keer per jaar afgeschreven. Bij alle overige pakketten ontvangt u het SET TOP BOX-pakket gratis.)

12 x 1.67 = 20,04 euro, nou ja we weten al wel dat er bij Canal Digital wel vaker fouten worden gemaakt, maar goed ik ga er van uit dat ze 19.95 bedoelen.

(Bij het STANDAARD-pakket betaalt u alleen ? 19,95 voor het SET TOP BOX-pakket indien u dit pakket wenst af te nemen.)

Als je dat niet wilt, kan je ook zonder Settop Box Pakket kijken naar de NL zenders???, dit is altijd toch al zo geweest, je moet aleen een knetter duur nummer bellen, als het kaartje "opeens niet meer werkt..."

(Bij alle overige pakketten ontvangt u het SET TOP BOX-pakket gratis)

Dit lijkt me toch ook logisch, als je een duur abbo bij hun neemt, mag je toch ook wel wat support verwachten..hehehe

Nogmaals lees het bovenstaande nog eens goed door, voordat je de Opta inschakeld, het lijkt me eerder een misverstand!!!

GR Fred.

Dit staat er trouwens bij Canal Digitaal op de site,

SET TOP BOX-pakket ? 19,95 p.j.*
(CANALDIGITAAL servicelijn, garantie smartcard, automatische herregistratie)

Wie zichzelf een BASIS-pakket, CANAL+ pakket of TOP-pakket gunt, krijgt altijd het SET TOP BOX-pakket gratis.

Het SET TOP BOX-pakket is een absolute noodzaak voor iedereen die via de schotel naar de kanalen van CANALDIGITAAL kijkt.

Mocht u een probleem hebben, dan kunt u als abonnee bellen met de CANALDIGITAAL-servicelijn.

U wordt dan sneller, beter en goedkoper geholpen. Daarnaast geniet u als abonnee garantie op uw smart card.

Uw CANALDIGITAAL registratie wordt bovendien ieder jaar automatisch vernieuwd. Dat voorkomt veel papierwerk.

* gratis bij BASIS-, CANAL+, COMBI- EN TOP-pakket

+ NEDERLANDSE KANALEN
Altijd vrij beschikbaar

Kortom, je bent nog steeds niet verplicht om dit Set Top Box Pakket te nemen!!!

GR Fred.

Tsja, ik ben het met Fred ook eens! Ik lees het Canal Digitaal verhaal en lees daaronder een hoop opgefokte reakties die ik even niet kan vatten!! Ik had eigenlijk een aantal reakties verwacht over de prijsverhoging!! Standaard pakket was vorig jaar 6 euro, nu 6.50 euro en wordt dus 6.95 euro. De andere pakketten zullen ook wel in prijs zijn gestegen.

Nee helaas is het niet zo,het settop pakket heeft niets met kanalen te maken,het is een verzekering voor je kaart en een goedkoper inbel nr.Zoals het er staat ga je dus 1 euro 67 betalen voor het standaard pakket(nederlandse kanalen).Daarbij kan je op het standaard pakket het settop pakket nemen,maar dat hoeft niet.
Wat houdt het settop pakket precies in:
Het settop pakket houdt in dat je bij canal+ als klant geregistreerd staat.De voordelen daarvan zijn ,een goedkoop inbel nr bij problemen.
Je kaart is verzekerd bij ongelukjes.
Aan het einde van het jaar wordt automatisch je kaart her geactiveerd.
mensen zonder settop pakket moet zelf bellen voor heractivering,waarbij administratiekosten in rekening worden gebracht.
Dat settop pakket is gratis vanaf het basis pakket(discovery etcetra.
Settop pakket is dus eigenlijhk enkel een adminstatief pakket
er zitten geen kanalen in.
Misschien weet je het nog wel als je je decoder koopt,daar moet je dan ook op het formulier aankruuisen dat je geen gebruik wil maken van het settop pakket,het standaardpakket wat tot nu toe gratis was kreeg je dan wel.Standaardpakket en settop pakket zijn dus twee heel verschillende dingen.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
Het is er op gericht om van de oude erfenis irdetoI af te komen.
Voor wie het nog niet duidelijk is moet maar even op een ander bekend board lezen,misschien dat het dan nog wat duidelijker wordt,ook de eventuele consequenties.
Dat board is huts.
Ik denk dat we dan ook samen sterk moeten gaan staan om dit tegen te houden.

Eigenlijk kan ik hier, als het al zou kloppen, helemaal geen problemen mee hebben.

M.i. blijven de vrije Nederlandse zenders gewoon vrij beschikbaar zoals al vanaf 1997 of zo.

En wat mij betreft mag dit veranderen. Zelfs terrestrisch betaal je voor Digitenne al meer dan voor het basispakket van Canal Digitaal, en zonder een abonnement op Digitenne ontvang je met een DVB-T box helemaal niets...

Laat de commercielen maar gauw in het basispakket van Canal Digitaal opgenomen worden, en de publieken zouden de Irdeto infrastructuur over kunnen nemen om zg. "free conditional", dwz. alleen gecodeerd bij auteursrechtelijk niet vrij uit te zenden programma's(zoals RAI 1,2 en 3 en de Mediaset kanalen uit Italie dat doen). De commercielen in het basispakket, dat vergeleken met het buitenland, Digitenne EN de kabel trouwens spotgoedkoop is(!), zou de overlevingskansen van Canal Digitaal fors vergroten, en de kansen op een overname door een sterke parter beter maken.

Laten we wel wezen, we mogen blij zijn met een satelliet-tv provider die officieel ondersteuning biedt voor CI settopboxen. Ik moet er niet aan denken dat we naar het Engelse model van BSkyB gaan, waar je zelfs voor het gebruik van een PVR voorziening apart abonnementskosten moet betalen(!). Dan kun je dus je Topfield, je Humax of je Dreambox wel gedag zeggen, met een sat-tv provider die alleen te ontvangen is met door de provider goedgekeurde ontvangers.

Nee, ik denk dat we in Nederland met Canal Digitaal als provider helemaal niet zo mogen klagen; kijk maar naar Italie, daar wordt ook elke vrije ontvanger nu van het pakket gegooid met de uitschakeling van Seca2.

Na de complottheorie dat NDS Seca gekraakt zou hebben vind ik het nu toch wel weer erg toevallig en verdacht dat Seca 2 kort na de overname van TelePiu door Murdoch/Sky opeens weer open ligt, en Sky Italie prompt van de gelegenheid gebruik maakt om Seca 2 dan maar uit te zetten. Let maar op, als Sky straks Seca 2 uitzet, dan opeens zullen er weer Spaanse en misschien ook wel andere Europese pakketten opengaan. Zodat NDS/Murdoch straks ook daar zijn "onkraakbare" encryptie met bijbehorende potdicht gesloten set-top-boxen kan gaan slijten.

Wat mij betreft zou een rigoureuze, catastrofale hack van NDS VideoGuard dan ook voor de pay-tv markt in Europa een geschenk uit de hemel zijn, niet omdat we dan Sky Engeland kunnen zien maar om te voorkomen dat heel Europa straks alleen nog maar betaaltv via Sky Digiboxen kan kijken...

Maar goed, ik dwaal af.

Dan is het toch tijd voor een NDS Hack ? .. of niet ?
O,.. had ik maar zo'n boxje en zo'n kaartje ....

Tja, VEEL liever zag ik dat er eindelijk ECHTE Europese regelgeving komt op het gebied van vrijheid van keuze voor een "open" ontvanger ipv. alleen gesloten Digiboxen/Goldboxen enz. Dus: gebruik je een coderingsysteem, dan ben je verplicht om te zorgen dat er Common Interface modules voor verkrijgbaar zijn waarmee je voltallige aanbod zichtbaar te maken is op standaard DVB ontvangers. (Blair cs., leest u mee?)

Gecombineerd met het verbieden van Europese betaaltv-providers om zich alleen in een enkele lidstaat beschikbaar te stellen. Wil je in Europa betaaltv verkopen, dan koop je maar rechten voor heel Europa en zorg je dat je uit de kosten komt. Tenslotte hebben we vrij verkeer van goederen EN diensten in heel Europa, ik zie niet waarom voor paytv hierop een uitzondering gemaakt moet worden. Ook niet voor commerciele TV trouwens; tenslotte kun je best een differentiatie aanbrengen in pakketten voor landen, zodat de rechten door de providers betaald worden per abonnee ipv. per land. Maar de vrijheid moet er bestaan om (ook) op een pakket bedoeld voor een andere Europese lidstaat een abonnement te nemen.

Ik ben het met je eens dat de jaarlijkse bijdrage 19.95 euro is geworden.

Als je dat bedrag door 12 deelt dan kom je uit op een maandbedrag van 1,6625 euro en iedereen weet dat je dat naar boven mag afronden.
dus 1,67 euro per maand.

Dus niet en 1,67 per maand en 19,95 maar gewoon 19,95 euro per jaar!!!!

Betaal je dit (a)l niet dan krijg je geen extra services

Ik heb een jaar geleden al bedant voor het standaard pakket in S2 en ontvang ook geen acceptgiro meer. Ik krijg echter wel nog altijd een key update. Mazzel?

Originally posted by Sandokan
Ik vind dat de publieke en de commerci?le zenders(het standaard pakket) gewoon free to air moeten gaan net zoals de BBC.Kunnen mensen die in het buitenland verblijven gewoon legaal naar de nederlandse zender kijken.

Het is toch van de zotte dat je in het buitenland niet legaal naar de Nederlandse zenders mag kijken.

Het probleem is dat de filmmakers het niet grappig vinden als de Engelstalige films over heel Europa te ontvangen zijn en dat dus de omroepen behoorlijk wat meer moeten gaan betalen om deze films uit te mogen zenden

Jullie kunnen wel schreeuwen van schande maar zo werkt het in deze wereld

Dus legaal in heel Europa ontvangen van publieke zenders? Nee liever niet, ik zit namelijk niet te wachten op goede tijden slechte tijden, en veel meer van deze Nederlands reut programmas.

Gr. Panocho

Toch wel lullig voor die oudere mensjes die in een tourcaravan ergens op een camping in spanje of zo overwinteren en waar dan vervolgens zo een mannetje van canaldigitaal langskomt om te kijken of ze illegaal naar nederland zitten te kijken.( mischien inderdaad dat rukprogamma goede tijden slechte tijden)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan