Canaldigitaal gaat samenwerken met 'online'

aart44

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
54
Punten
48
Leeftijd
80
CanalDigitaal gaat dan uiteindelijk toch weer een serieuzere poging wagen met Triple Play. Overigens liet zusterbedrijf TV Vlaanderen al eerder doorschemeren om dit te gaan doen. Samen met de uitgebreide advertentiecampagne, het volledig in huis halen van de klantenservice en diverse verbeteringen in het zenderaanbod, laat CanalDigitaal zien een serieuze speler te willen worden.

Het Internet + Telefonie + HDTV abonnement is verkrijgbaar in een aantal verschillende varianten. Klanten ontvangen standaard digitale televisie en radio met zo’n 400 zenders, digitale vaste telefonie en internet tot 20 Mb/s. De instapkosten voor wie Triple Play pakketten wil afnemen zullen laag zijn om de consument over de streep te trekken. Het ziet er dan ook naar uit dat de bedrijven serieuzer willen gaan concurreren met de kabel en adsl/glasvezel aanbieders.

Door de bundeling van de krachten van CanalDigitaal en Online heeft de consument volgens deze bedrijven nu de beschkking over snel internet, voordelig bellen en het mooiste televisiebeeld vanaf € 44,95 per maand. De eenmalige kosten voor de nieuwe Internet + Telefonie + HDTV abonnementen komen op € 49 in plaats van € 99 en er worden verder geen registratiekosten berekend. Klanten ontvangen alle benodigde apparatuur, zoals modem, decoder en schotel, in bruikleen.

Bron

Da's mooi, maar dan zit je nog steeds met een adsl verbinding die steeds slechter wordt. Zeker bij Online die als een van de eersten de snelheden op de DSLAM's in de centrale terugdraaiden om de "stabiliteit te kunnen garanderen". Daarnaast is de adsl techniek een aflopende zaak en wordt er niet meer in geinvesteerd omdat glasvezel er aan zit te komen.

beschkking over snel internet, voordelig bellen en het mooiste televisiebeeld vanaf € 44,95 per maand.
Da's ongeveer dezelfde prijs als bij de kabelproviders voor een totaalpakketje. Enig verschil daarbij is dat je daar nu ook 15 of 20 mbit krijgt, maar dan heb je die ook en is het geen snelheid "tot" 20mbit. Bij Online zou dat bij mij bijv. 16 mbit worden en bij een kennis van me 12 mbit.

Met de kabel is dat echt 20mbit. Andere kennis van me haalde deze week 2750 kbps oftewel bijna 2,7 mbyte/sec (ja byte... niet bit).:)

Bij UPC krijg je ook alles in bruikleen, alleen bij Ziggo kost je een decoder geld, maar die zijn met regelmaat in de aanbieding.

Dus of je dan moet gaan kiezen voor een provider die over een adsl verbinding tv gaat verzorgen is maar de vraag. Zeker gezien de overspraak en het feit dat de snelheden alleen maar aan het zakken zijn van adsl.

Ik kan uit het berichtje niet halen dat het tv signaal over de ADSL verbinding zal komen.

En de opmerking dat je het mooiste tv beeld krijgt, zou je kunnen opmaken dat dat signaal van de satelliet afkomstig is.

Heb je dat ergens anders gelezen ?

hoi,

tv signaal komt van de satelliet.

in het bericht staat namelijk: modem , decoder en SCHOTEL in bruikleen.

Ahja, inderdaad. Dat heb ik overzien, was ik ondanks het tijdstip zeker niet goed wakker.:biggrin:

Blijft echter toch het argument dat je even duur zit als de kabel terwijl je daar qua snelheid meer uit haalt, minder apparatuur nodig en geen schotel bevestigen.

Tsja, voor aperte kabelhaters als ik blijft ADSL de aangewezen techniek. Totdat er een of andere geest op staat die de telefoonlijnen echt verglaasd.

Overigens zou ik denken (die discussie heb ik elders ook al eens gevoerd) dat het gekwek of tientallen megabits per seconde van de kabelboeren er door de bank genomen weinig toe doet: met mijn ruim 17 megabit moet ik het doorgaans toch met slome upstream netwerkservers doen die al mijn snelheid te niet doen. Dat zal bij de kabelboeren ook niet anders liggen, zij het dat zij niet zullen nalaten eigen content te verkopen die vast wél supersnel te downloaden zal zijn.

Eerlijk gezegd Joost ben ik ook geen kabelliefhebber. Ik schreef dit uit kosten oogpunt.

De upstream bij kabel zou groter worden en zit nu op 1,5 a 2mbit afhankelijk van het abonnement. Maar ze hebben glasvezel dus er kan veel meer.

Zelf heb ik ook 16 mbit en grote snelheid is leuk, maar wat heb ik aan 50 mbit als ik dan weer tegen beperkingen oploop, zoals het feit dat ik thuis niet op normale wijze (dus over poort 25) mijn eigen mailservers kan draaien?

En er waren nog wat kleinigheidjes. Goed dat zijn wel specifieke wensen, maar met adsl heb ik nu meer vrijheid. Totdat die vrijheid ook komt op de kabel zal ik zelf ook niet vlug overstappen.;)

Je krijgt dus 50 euro korting, omgerekend 2 maanden gratis internet.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan