canaldigitaal kaart

S

Sandokan

Zo een canaldigitaal kaart de abo daarvoor is toch op naam gesteld?Als ik bijvoorbeeld zo een geactiveerde kaart koop van iemand anders hoe lang blijft zo een ding dan nog werken?

Totdat de rekening van diegene (al is het maar het jaarlijkse bedrag) niet meer betaald wordt.

Maar op zich is dat geen probleem. Indien je zo'n kaart van iemand overgenomen hebt en de kaart is geregistreerd, dan kun je het "goedkope" servicenr. van C+ bellen want je hebt immers een geregistreerd kaartnummer.

Dan zeg je gewoon dat je kaart en ontvanger (ook al heb je geen ontvanger gekocht) van desbetreffende gekocht hebt en graag de gegevens op jouw naam wilt.

C+ is er overigens heel raar in. Overschrijven kan, maar een paar jaar terug wilden ze dit dan schriftelijk en aangetekend aangeleverd krijgen, als verklaring van de oude eigenaar dat hij ze verkocht, met de naw gegevens van de nieuwe eigenaar en beider handtekening etc.
Maar met een beetje geluk kun je het tegenwoordig gewoon telefonisch afhandelen, ik zou het in elk geval even proberen.

Ik weet niet zo gauw meer van wie ik het heb overgenomen, maar het was hier via dit forum.

Hoe het precies zit weet ik ook niet, maar zolang als ik dit kaartje nu heb, stop ik het aan het begin van de nieuwe maand eventjes een half uurtje in mijn decoder, en dan blijft hij gewoon geactiveerd.

Kijk en zolang als dat er een abbo op betaald is dan heb je geluk, ik heb het enkel en alleen hier maar liggen, om er eens lekker mee te klooien, je weet nooit ;)

B.T dat telefonisch afhandelen kan je wel vergeten, ze willen alles op papier zien, anders gaat het feest niet door...

Gr Fred.

De kaart blijft werken tot het einde van het abo (mits C+ hier niet achter komt want de kaart dient op het zich op het adres te bevinden van de abo betaler bevind de kaart zich in het buitenland dan hebben ze het recht deze helemaal uit te schakelen) daarna staat alleen het vrije pakket open de wel bekende NL zenders

Alles moet zwart op wit naar C+ het word nog gekker je dient een kopie van je paspoort dan wel rijbewijs mee te sturen.
Om een en ander nog wat te versnellen stuur dan ook een kopie paspoort mee van de oude eigenaar.

En je dient aansluitkosten te betalen (administratieve kosten) je kan bijna beter een nieuwe kaart kopen minder problemen.

Als er geen abo opzit dan is het geen probleem gewoon op de oude naam laten staan als dat geen probleem voor de oude eigenaar is .

Het her activeren is ook geen probleem dit kan zo worden gedaan via het 0900 nummer of via een C+ dealer die mee wil werken.

Dan staat de kaart binnen een half uur weer aan het her activatie signaal blijft er normaal tot 12 uur in de avond op staan.

Thx Guys,

Ik had al zo een vermoeden dat het niet van leien dakje zal gaan.Zoals aansluitkosten en de administatieve rompslomp die erbij komt heeft mij doen besluiten de kaart niet over te nemen.

Aansluitkosten? Die zijn gek.... de kaart is immers toch al aangesloten? Ik kan me voorstellen als de kaart niet meer werkt, dus als het om een oude kaart gaat, dat ze dit dan tellen.

Kennis van me heeft ooit een kaart overgenomen, maar die werkte nog en was nog betaald ook.
Was alleen administratiekosten aan verbonden, en uiteraard zoals al aangegeven een formulier van overname met handtekeningen van beiden en inderdaad moesten ook de nummers van legitimatiekaart of paspoort erop, dat klopt.

Maar aansluitkosten? Neu. Dat kan helemaal niet op een reeds aangesloten kaart.:) Maar C+ kennende zouden ze het wel klaar krijgen ja.

Je kunt het ook anders doen als je de kaart gratis kunt overnemen.
Je neemt de kaart over, laat die andere mensen die kaart opzeggen i.v.m. verkoop. Dan ga je naar de dealer en haal je daar gewoon een formulier en vul je dat in.
Dan ben je gewoon de normale administratiekosten kwijt, behalve dan de aanschafkosten van 75 euro.
Zou in principe op die manier ook moeten kunnen.

Of gewoon het hele gebeuren achterwege laten vanwege deze slechte service en alternatief gaan kijken ofzo. Moeten ze maar zorgen dat ze hun zaakjes wat fatsoenlijker in orde hebben en niet onredelijke dingen gaan vragen zoals aansluitkosten op een reeds aangesloten kaart.

Als ik een auto overneem hoef ik ook niet opnieuw de wegenbelasting te gaan betalen als die al door de vorige eigenaar betaald is.

De overname van een auto.
De vorige eigenaar moet die auto afmelden, en de huidige eigenaar moet m aanmelden.
Zo gaat dat dus ook met een canal + abonnement.
Degene die het niet meer nodig heeft moet afstand doen van de kaart, en degene die m overneemt moet daarvoor een contract aangaan.
Dat aangaan van het contract is dus gepaard met aanmeld (administratie) kosten.
En die zijn stevig.
Hetgene dat BT in zijn laatste posting in het midden heeft staan is dus precies de procedure die geldt.

Verder is er niemand die heeft gezegd dat je je abo kosten opnieuw moet betalen.
Dus wanneer je je abo per direct overdoet aan de koper maar je nog met die 3 maanden opzeg termijn zit.
Wanneer je het correct aanpakt stel je dus bij canal + dat je abo over 3 maanden moet ophouden en dat het dan per direct word overgenomen door de koper.
Ook die moet met zijn aanmelding de termijn aangeven waarbij het contractje in moet gaan.
De nieuwe eigenaar heeft dan voor de rest van de periode de beschikking over de diensten die de kaart tot be?indiging van het eerste abo dat moment biedt.
Helemaal niet moeilijk.
Ook niet echt onredelijk lijkt mij.
Alleen de administratie kosten zijn belachelijk (qua hoogte) en daar zit de onredelijkheid.

JA en het kan nog gekker lees het contract er maar is op na
er staat ja je valt in de ene verbazing in de andere DE KAART BLIJFT EIGENDOM van C+ ???? waar betaal je die 75euro voor als consument.

Dit geld niet alleen voor C+ maar ook voor Digitenne en die hebben er nog een regel bij staan bij het stoppen van van je abo dien je de kaart terug te sturen aan Digitenne.

Dus komt het erop neer als je Caravan of Boot bezitter ben dat je na het seizoen je kaart moet terug sturen en dan volgend jaar weer een kaart moet aan vragen.

Ik ben benieuwd hoe dit word als het helemaal rond is met de KPN de nieuwe eigenaar van Digitenne zo het er nu uit ziet word de naam ook veranderd en gaat dit nog voor het einde van het jaar gebeuren.

Voor de dealers word het daar ook niet makkelijker van gezien de groothandel geen ontvangers meer mag leveren zonder starters pakket.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan