Dat is en blijft krom.
De installatie krijg je namelijk niet gratizzz van CDS.
Die krijg je voor niks van de winkelier die dat pakketje verkoopt.
Het is wel een actie die door CDS is bedacht en word gecommuniceerd.
Die zeggen tegen de winkeliers gewoon dat ze de installatie er bij moeten doen en dat ze blij moeten zijn dat er klanten in de winkel komen.
Want op deze manier verdient die winkelier er niets meer aan.
De gebruikelijke provisie voor het abonnement (een grijpstuiver) krijgt ie namelijk ook niet omdat CDS vind dat ze dat geld al besteed hebben met de actie.
Enige wat de winkelier er tegen kon doen, was zich afmelden voor deze actie.
Dus CDS heeft een pakketje bedacht waar ze elke maand weer geld mee verdienen.
Om dat pakketje aan de man te brengen, hebben ze daarvoor geschikte apparatuur nodig, die ze bij de klanten moeten zien te krijgen.
Daarom hebben ze een x aantal cds dozen tegen absolute nul prijs bij een fabrikant aangekocht.
Die moeten ze bij hun beoogde klanten zien te krijgen, en daarvoor zijn ze contractueel gebonden aan de handelaren.
Die mogen ze dus niet zelf weg gaan zetten (denk dat een NMa daar ook nog over zou komen aankloppen).
Dus komt er een actie waar de winkelier alleen maar een klant mee over de vloer krijgt die hem geld kost in plaats van oplevert.
De installatie door de monteur kost hem minstens een uur.
Ik weet niet of die actie ook de voorrijd kosten meetelt, anders is het al snel twee uur.
En das gewoon geld dat die handelaar kwijt is.
Als je je afvraagt hoe ik dit soort zaken kan weten, das niet zo heel moeilijk.
Ik kom regelmatig bij de handel over de vloer.
En dan krijg je af en toe eens wat te horen, als het heel erg bont gemaakt word krijg je soms het bewijs ook te zien.
CDS moet en zal meer omzet maken.
En daarvoor draaien ze niet alleen hun klanten een poot uit, maar ook toeleveranciers en hun eigen afzetkanalen.
Dat zijn de stuiptrekkingen die vlak voor het eind optreden als je het mij vraagt.