Canaldigitaal nieuwsbrief

The Wizzard

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
3
Punten
38
Leeftijd
59
Key-wissel Irdeto-1

Zoals al eerder per nieuwsbrief is aangekondigd zal CANALDIGITAAL a.s. dinsdag een key-wissel uitvoeren op het Irdeto1 systeem om de piraterij op dit systeem uit te schakelen. Tijdens deze key-wissel wordt de uitgezonden codeersleutel vervangen door een nieuwe sleutel. Vlak voor een key-wissel worden alle officieel geregistreerde kaarten op afstand voorzien van deze nieuwe sleutel zodat deze normaal blijven functioneren. Een key-wissel heeft tot gevolg dat ontvangers en smartcards met illegale software en/of smartcards niet meer zullen functioneren. CANALDIGITAAL ontmoedigt op deze wijze het illegaal kijken naar de door haar uitgezonden programma's.

Verkoop van decoders waarmee zonder offici?le CANALDIGITAAL-smartcard naar de door CANALDIGITAAL-gecodeerde programma?s kan worden gekeken, is strafbaar. CANALDIGITAAL verwijst consumenten met ontvangstproblemen door het gebruik van deze illegale apparatuur naar de leverancier van de illegale smartcard en/of ontvanger en aanvaardt hiervoor geen enkele aansprakelijkheid.

--------------------------------------------------------------------------------

This email and any files transmitted with it are confidential and
intended solely for the use of the individual or entity to whom they
are addressed. If you have received this email in error please notify
the system manager and contact us. In that case we also request
you to destroy the email and to neither use the contents or disclose
them in any manner to third parties because the message may contain
confidential information which may be protected under Dutch law.

This footnote also confirms that this email message has been swept by
MailMarshal for the presence of computer viruses.

CANAL+ Services B.V. / CANALDIGITAAL B.V.

LoL... die keywissel is dus binnen 2 minuten al weer opgelost.:)

Ik heb een irdeto en een seca abonnement en ik heb nog niets van ze ontvangen trouwens.... ze nemen zich dus toch nogal de tijd om hun officiele abonnee's in te lichten per brief.

Wie heeft er vertrouwen in een " goede" afloop?
Nog 6 wkn en dan?

Neen, het kost je wel wat meer.... kijk maar eens in de broncode van http://www.kaartwissel.nl
En zoals ik het ervaren heb krijg je als je volgens C+NL niet staat ingeschreven en zelf ook geen kopie van je oude kontrakt kunt overhandigen al helemaal geen irdeto-2 kaart meer (ook niet tegen betaling!).

Het is overigens erg dom van ze om hun 'klanten' niet in te lichten middels een spotje op TV betreffende de voorhanden zijnde aktie.
Ik kan me goed voorstellen dat er nu klanten zijn die tegoedertrouw kijken en vervolgens dinsdag te horen krijgen dat ze maar een andere tuner met kaart moeten kopen omdat ze geen kontrakt kunnen overhandigen. De overweging om dan maar over te stappen op een andere manier van ontvangst (digitenne/kpn/kabel) is dan wel een redelijk alternatief voor deze groep mensen.
Want het is niet bepaald een klantvriendelijke aktie te noemen.

Greeetingzzz TT ( share the ...... )

ik heb ook nog niets gehoord, ben net wel aan het zoeken geweest en heb een brief gevonden met abbonee nummer of ik drie maanden gratis kon kijken bij het als ik op dat moment een abbo zou nemen. hoop dat ik dat kan gebruiken.

gr blokker

Zou kunnen blokker, vermits er ook de andere gegevens op staan.

Overigens vind ik het belachelijk om een contract te vragen. De geregistreerde kaarthouders staan gewoon bij hun in de computer met kaartnummer en al.
Ik zag in die broncode overigens een wisselprijs van 59,95 en hoop dat ik dat toch verkeerd gelezen heb.

Want het is ronduit asociaal dat als er een contract bestaat, dat als ZIJ dan van codering wensen te veranderen, de KLANT voor de kosten van de kaartwissel zou moeten opdraaien.
Het jaarbedrag heb ik op zich geen moeite mee, dat was eigenlijk voor irdeto ook al jaren zo alleen is het bij de meesten niet meer ingehouden. Voor Seca betaal je ook een jaarbedrag voor de "gratis" zenders dus het is redelijk om dat dan ook voor Irdeto te doen.

Hmmmm, dan heb ik vanaf dinsdag denk ik een probleem:(
Ik heb namelijk in m'n pace 500 een goldcardje zitten omdat ik m'n orginele irdeto 1 kaartje (die blauwe multichoise) ooit gesloopt hebt; E05 onbekende kaart. Ik kan hem ook niet reanimeren.

Dus dinsdag zwart beeld bij mij?? Of zou het misschien werken als ik de orginele kaart dinsdag in m'n pace beestje stop voor een update??

Hallo Lochtejans , heb je bij je origenele kaart "ClearBuffPace.crd" en "Dumpbuff0708.crd"?
Wel even de datum goed zetten!
Bij mij heeft dit gewerkt.
Kun je nog op de computer de hex serial, hex master , provider id en plain master key uitlezen?

Dan kun je deze gegevens in een emu gebruiken om de wijzigingen van dinsdag te volgen!

Originally posted by Jan99sat
Hallo Lochtejans , heb je bij je origenele kaart "ClearBuffPace.crd" en "Dumpbuff0708.crd"?
Wel even de datum goed zetten!
Bij mij heeft dit gewerkt.
Kun je nog op de computer de hex serial, hex master , provider id en plain master key uitlezen?

Dan kun je deze gegevens in een emu gebruiken om de wijzigingen van dinsdag te volgen!

Bedankt voor de tip;)
Die ClearBuffPace.crd" en "Dumpbuff0708.crd heb ik nog ergens op m'n PC staan. Ik ga morgen effe aan de slag, ik moet nog wel effe uitzoeken hoe dat allemaal precies in z'n werk ging want ik ben er al een tijdje uit met die multichoice kaartjes.

Ik ben effe aan de gang geweest met CardWizzard; de clearbufferpace.crd en dumpbuff0708.crd uitgevoerd. Hierna krijg ik het volgende te zien:
http://homepage.uvt.nl/~s207209/card.jpg

Kartennummer ist beschadigt, die hexserialnummer ist nicht ok, en bij ProviderID00/ Date staat zuletzt benutzt am 28-02-2076.

Als ik deze kaart nu in m'n pace500 stop dan geeft hij nog steeds dezelfde foutmelding: E05 Onbekende kaart. Ik heb ook nog een blockswitcher waarin de kaart kan, als ik deze in de pace stop werkt de kaart wel:s

Daarna heb ik ook nog een repair bestandje gebruikt, maar nog steeds hetzelfde effect.

Dus hoe nu verder? Hoe kan ik de datum veranderen en op welke data moet deze dan eventueel staan? Of is het morgen ook gewoon mogelijk om de keys van de goldkaart aan te passen?

Ik heb in het verleden al geprobeerd om deze kaart te renanimeren dmv deze handleiding:
http://homepage.uvt.nl/~s207209/Uitleg.doc

Er is toendertijd een reparatiehandleiding door mij geschreven, ik weet echter niet meer zeker of ik die nu ook had vertaalt uit het Duits of zelf geschreven, maar dat maakt niet veel uit en ben momenteel een beetje te lui om hem op te zoeken.;)

Wat ik aan het image zie is dat je kaart niet in orde is, je komt er dan niet onder uit om hem te nullen.
Er is een Icard scriptje dat ook nog wel eens wil werken, maar anders kaart goed nullen en dan opnieuw beginnen.

Mocht je interesse hebben in die reparatiefaq dan stuur me maar een emailtje, ergens heb ik 'm nog wel liggen.
Check anders eens het Funboard (klik www knopje onder mijn naam), onder de handleidingen, misschien staat ie daar ook nog wel.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan