canaldigital en tv vlaanderen ?

B

b64

Hallo, wij hebben thuis al een tijdje canaldigital (=nederlandse versie van tv vlaanderen), en een philips digitale decoder.

Nu hebben we de smartcard van tv vlaanderen gekocht, maar het probleem is dus dat de decoder OFWEL canaldigital kan ontvangen, OFWEL tv vlaanderen. (afhankelijk welke smartcard je erin steekt...)

Redelijk onhandig dus.

Bestaan er decoders met 2 smartcard readers, zodat ik niet altijd van kaartje moet wisselen? Of heeft iemand een andere oplossing? Ik dacht aan een 2e decoder, maar dan zit ik met het probleem dat er maar 1 coax toekomt van de schotelantenne. En dan heb ik niet genoeg scart's meer om video & dvd aan te sluiten....

Mvg,

Er zijn inderdaad, diverse tuners die de mogelijkheid voor een 2e kaart hebben. Dat zou bijvoorbeeld een Dreambox 7020 kunnen zijn, maar ook simpelere ontvangers kunnen voorzien zijn van 2 kaartlezers.

Ik persoonlijk zou dan meer zien in een 2e tuner erbij, dan kun je gelijk 2 verschillende zenders kijken in huis. Je zult dan inderdaad wel een dubbele lnb aan moeten schaffen, en een kabel bijleggen.

Dan heb ik toch liever 1 ontvanger denk ik...

Welke goedkopere zijn er zoal op de markt? Aanraders?

Mvg,

Een behoorlijk goedkope ontvanger maar die helaas inmiddels niet nieuw te koop meer is, is de XSAT 410.

Deze heeft twee kaartlezers aan boord en die ondersteunen beide het codeer systeem waar die box voor geprogrammeerd is.

Er is dus ook een versie die voorzien is van een door canal digitaal (eigenlijk het toenmalige franse moederbedrijf canal+) goedgekeurde decoder.

Voordeel van dat (onderschatte) dingetje is dus de flexibliliteit voor wat betreft decoderen, en anderzijds de zelden vertoonde zeer goede ondersteuning van DiSEcQ).

Dat is er dus eentje waar je eens naar uit kunt kijken.

Je moet er dan dus wel op letten dat je een goede decoder aanschaft, eentje die dus twee maal mediaguard ondersteunt.

Gezien je vraagstelling vermoed ik dat je in belgie zit, en daar zijn deze ontvangers ook onder merknaam MAESTRO verkocht.

Type weet ik zo even niet maar zou zomaar ook 410 kunnen zijn.

Ik weet niet of dat nog werkt, maar een aantal jaren geleden werden er apparaatjes verkocht genaamd multicard readers.

Dat was in feite een printplaatje met twee cardreaders er op.

Het printplaatje stopte je dan in de ene gleuf van je ontvanger en dan kon je op deze manier 2 kaarten gebruiken in een ontvanger met maar 1 kaartlezer.

Dat zou een mooi alternatief zijn.

Het is me echter niet bekend of deze apparaatjes nog verkrijgbaar zijn.

Super! Fijn dat je dat ook nog even kwam vertellen, altijd handig voor toekomstige lezers met hetzelfde probleem.

Thanks!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan