Cardsharing(de legale manier)

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Vin

Wie kan mij uitleggen hoe cardsharing werkt, en welke ontvanger ik nodig heb? Kan dit met elke ontvanger met een LAN aansluiting? Of heb ik echt een Dreambox(bijvoorbeeld 500+) nodig?

En is dit (redelijk) makkelijk te doen door een (snel leerende) 'leek'?

Vin added 10 Minutes and 27 Seconds later...

Is de dreambox ook compatible met TV Vlaanderen en Canal Digitaal?

Laatst bewerkt:
Dreambox is compatible met TVV en C+ dat klopt.

Je hebt echt een Dreambox of een andere Linux ontvanger met netwerk aansluiting nodig zoals de DGStation, Technomate etc. die ook emu's aan kunnen die cardsharing aankunnen.

Voor een snel lerende leek is dat inderdaad gemakkelijk te doen.

En aangezien dit niet illegaal is(wat ik ergens heb gelezen in het forum) is er een soort van gebruiksaanwijzing voor? Kan je me hieraan helpen?

Laatst bewerkt:
met hoeveel ontvangers kan je op 1 officeel kaartje werken(natuurlijk binnen 1 huis).

Ik heb de thread even gemoved, hier staat ie beter.:)

Het aantal ontvangers zijn er meer dan dat je in huis kan hebben dus daarover geen zorgen. Ik ken mensen met een heel groot huis, die hebben er een stuk of 5 staan zonder problemen.

Als je weet dat de illegale variant al vaker 80-100 ontvangers er aan heeft en je weet dat je op het interne netwerk sowieso meer upstream hebt, dan weet je ook dat je intern dus eigenlijk geen beperking hebt qua aantal ontvangers.

Alleen moet dus wel elke ontvanger nog zijn eigen schotel of je moet er een paar met van die quadro-lnb's aansluiten of zoiets, daar zit de beperking in, niet in de share in elk geval.:)

En dan heb je verschillende software? Of is er maar 1 software voor?

Linux, kan je dat ook op een PC zetten, samen met Windows? Iemand een idee?

PS: wat zijn trouwens die settingslijsten in het download gedeelte? Waar dienen die voor?

Laatst bewerkt:
Uiteraard kun je ook Linux installeren naast windhoos.

Wanneer je een Linux installatie gaat uitvoeren op een pc waar ook windhoos op staat, krijg je opties geboden om beiden te kunnen gebruiken (het mooist is het als je nog niet gepartitioneerde ruimte hebt op je harde schijf).

Dikke aanrader voor verkenningen in Linuxland is Ubuntu (klik!) die speciaal laagdrempelig gehouden is en die rekening houdt met jouw huidige windhoos denkwijze.

Overigens is het absoluut niet noodzakelijk om Linux te installeren op je pc om met een dreambox achtige box te kunnen werken.

Settingslijsten (en programmalijsten) zijn complete instellingen voor ontvangers.

Daarmee haal je telkens de recentste programmalijsten in je ontvanger.

Want wanneer je een draaibare installatie hebt, kan het erg veel werk zijn om de recentste lijsten te hebben.

Gelukkig zijn er mensen die dat doen en die lijsten ter beschikking stellen.

Zo helpen sommigen een heleboel anderen.

Overigens kunnen settingslijsten ook meer dan alleen maar programmalijsten bevatten (zoals instellingen betreffende nieuwe satellieten) maar das meestal niet het geval.

Als je met een systeem werkt dat onder Linux draait, is het een stuk gemakkelijker werken als je dat systeem al kent.

Ook wanneer je meer text gebaseerd werken met computers kent, is het een stuk gemakkelijker aan te leren.

De reden hiervoor is dat je met windhoos achtige (lees grafische) systemen je bijna niet meer hoeft na te denken over hoe iets werkt.

Wanneer je wel textgebaseerd werkt en dan het liefst onder Linux, weet je dat bepaalde zaken genadeloos afgestraft worden.

En je weet bepaalde zaken terug te vinden zoals plaatsen waar bestanden horen te staan en vooral waarom.

Als je je hierdoor niet uit het veld laat slaan, zul je waarschijnlijk ook wel uit de voeten kunnen met zulke ontvangers.

Maar als je denkt dat je wel handig bent met windhoos en daarom die Linux bak ook wel onder controle krijgt, loop je al snel tegen onverwachte problemen aan.

V.w.b. het werken met windows, dat is helemaal niet moeilijker voor het bedienen of programmeren van de ontvanger.

Het enige verschil is net dat wat Mas3 al vertelt, dat als je iets van Linux weet, dat je dan ook iets weet over de in Linux te gebruiken commando's en dan ook de structuur van de Dreambox zelf wat beter begrijpt.

Dat kan dan helpen als je bijv. via Telnet dingen wilt gaan doen op de Dreambox. Dit is echter slechts sporadisch nodig en de paar commando's die je dan eventueel zou moeten doen zijn snel uitgelegd.

Daarnaast gebruiken de meeste mensen die nu Linux gaan installeren, en zeker bij Ubuntu een soort van "windows" omgeving in Linux, waardoor je feitelijk nog steeds niets over Linux leert, net zoals je in zo'n omgeving ook niets van Windows leert van het achterliggende systeem.

Om te stellen dat windows dus moeilijker zou zijn is (naar mijn mening) regelrechte onzin.

De enige vorm waarbij dat wel van toepassing zou zijn is als je (zoals Mas3 ook al aangeeft) tekst gebaseerd werken (dus command prompt of in linux via console/terminal) gewend bent.

Maar dan nog is het grappig genoeg zo dat de meeste programma's voor de Dreambox ontwikkeld worden om in Windows te gebruiken. Tooltjes voor firmware en keys op je Dreambox te zetten, de settingseditor etc. dus de belangrijkste programma's.

Terugkomende op je eerdere vraag. Ja er is verschillende software. Er is verschillende firmware zoals we dat noemen. De meest bekende en meest gebruikte zijn wel Gemini, Pli en ook wel Nabilo die zeer stabiel draaien.

Voor het omgaan met de kaartlezers is ook verschillende software beschikbaar die we dan "emu's" noemen, een afkorting van emulators.

Veelgebruikte emulators zijn Cccam, Mgcamd, Radegast en Newcamd/Newcs.

Op de Dreambox wordt tegenwoordig hoofdzakelijk CCcam en Mgcamd gebruikt.

en wil je ubuntu naast Windows installeren. en zonder problemen aan de slag

zoek dan via de grote zoekmachine naar wubi dat is ubuntu via Windows installeren en ook tevens weer te verwijderen. en je krijgt er ook nog een bootmenu bij.

en is ook in het Nederlands.

wobbe

Oké @Wobbele, maar of het topic nog aktief is, dat is de vraag, gezien dat de laatste reply anderhalf jaar geleden is, dus we doen er even een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan