Cardsharing VU-Duo >> DM 500

J

Joland

Beste forum leden,

Het zal heus wel ergens besproken zijn maar voor mij niet duidelijk.

Ik ben wat interne card sharing een volledige leek en wil er me echt in verdiepen. Maar is het mogelijk voor een leek als ik een cardsharing te doen ?

Ik draai beneden in de huiskamer een vu-duo ontvanger, en boven op de slaapkamer een DM 500 ontvanger.

Beide zijn natuurlijk aangesloten op een schotel en ethernet.

Is er in een jip en janneke taal een duidelijke stap voor stap uitleg over waar zelfs ik als leek uit wijs kan ?, of is het voor een leek als ik niet te doen ?

Verder wil ik als het werkt voor de kids ook een dm 500 aansluiten zodat ook zij TV kunnen kijken via de sateliet op hun kamer. Wie o wie kan me helpen ?

Vriendelijke groet Joland

Welkom op Satellite Fun Joland.

Interne cardsharing moet best wel te doen zijn, doch een klein beetje technische kennis in het omgaan met computers is eigenlijk wel nodig.

Je zult namelijk wel een CCcam.cfg bestand (een config bestandje voor CCcam) naar je VU+Duo en naar je Dreambox moeten schrijven nadat daar CCcam op geinstalleerd is.

We hebben echter een handleiding (klik) in onze handleidingen sectie staan hoe je eenvoudig thuis cardsharing kunt opzetten.

Ik zou het daar eerst eens mee proberen. Deze handleiding is ook te gebruiken als je er later een Dreambox bij gaat plaatsen. Mocht je tegen een probleem aanlopen kun je altijd weer hier even vragen naar een oplossing.;)

Precies zoals BT zegt.

Ik gebruik hier een VU+ DUO waar de kaart in zit.

Moeder de vrouw kijkt met een DB7020 in de huiskamer gewoon TV.

In de hobbykamer kan ik kijken met een DB7000.

Alle drie gebruiken ze de kaart in de VU+

Op alle drie de ontvangers draait CCCam met een config bestand.

Ook hebben ze alle drie een vast IP adres.

Op alle drie kan je onafhankelijk van elkaar zappen.

Nou dit moet me toch wel lukken... :)

Bedankt voor alle info en met PC ben ik wel handig en ben ook wel handig met de vu en dreamboxen, dus cccam toevoegen en aanpassen kom ik wel uit.

Nogmaals dank..

Joland

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan