cardsharing

A

Aztek

Misschien is de titel wat verwarrend maar heeft hier toch mee te maken

Een tijdje geleden heeft me iemand op mijn eigen computerlaten zien dat er eigenlijk veel meer bestaat als een internet.

Door het veranderen van een paar instellingen kwam hij op een soort Universiteits internet dat in de states zat dus eigenlijk een lokaal internetje.

Hij liet mij ook zien dat dit niet het enige net was en veranderde weer wat getalletjes en instellingen en kwam weer op een ander internet terecht???

Ik heb hem toen de vraag gesteld of het mogelijk zou zijn hier een server op te zetten voor cardsharing,wat hij met ja beantwoorde en er aan toe voegde dat er hier zeker niet gezocht zou worden??

Ik ben maar een leek op dit gebied maar het lijkt me leuk voor de kenners hier eens in te duiken

@Aztek: Wat jij beschrijft is het "zich toegang verschaffen tot een ander computersysteem zonder toestemming".
Of dat nu een "intranet" want zo wordt een lokaal internet genoemd, of een computer op zich is maakt daarbij niet zoveel uit.

Ik zou hier maar goed mee uitkijken, volgens de Wet Computercriminaliteit II is natuurlijk de beheerder verantwoordelijk dat deze toegang niet zomaar open staat, maar kan misbruik maken of het zich toegang verschaffen tot deze systemen je maximaal 1 jaar gevangenis opleveren.

Dit zal natuurlijk niet zo heel snel gebeuren, maar zie ook webwereld omtrent wat Donner van plan is. Ze kijken hier steeds strenger naar en het zal ook niet lang meer duren eer er begonnen zal worden met opsporingen.
Ik zou dus nooit een server gaan activeren op een systeem van iemand anders.

Ik kom overigens ook uit Mestreech en ben wel eens nieuwsgierig naar wat ie nu precies gedaan heeft qua veranderingen en welke netten eigenlijk bedoeld worden.:)

Nee er was niks illigaals aan

Het schijnt dat wij alleen op het www oftewel world wide web
zitten.
Deze verbinding word met een bepaald nummer gelegd en is bepaald in je instellingen.