cardsharing

A

Aztek

Misschien is de titel wat verwarrend maar heeft hier toch mee te maken

Een tijdje geleden heeft me iemand op mijn eigen computerlaten zien dat er eigenlijk veel meer bestaat als een internet.

Door het veranderen van een paar instellingen kwam hij op een soort Universiteits internet dat in de states zat dus eigenlijk een lokaal internetje.

Hij liet mij ook zien dat dit niet het enige net was en veranderde weer wat getalletjes en instellingen en kwam weer op een ander internet terecht???

Ik heb hem toen de vraag gesteld of het mogelijk zou zijn hier een server op te zetten voor cardsharing,wat hij met ja beantwoorde en er aan toe voegde dat er hier zeker niet gezocht zou worden??

Ik ben maar een leek op dit gebied maar het lijkt me leuk voor de kenners hier eens in te duiken

@Aztek: Wat jij beschrijft is het "zich toegang verschaffen tot een ander computersysteem zonder toestemming".
Of dat nu een "intranet" want zo wordt een lokaal internet genoemd, of een computer op zich is maakt daarbij niet zoveel uit.

Ik zou hier maar goed mee uitkijken, volgens de Wet Computercriminaliteit II is natuurlijk de beheerder verantwoordelijk dat deze toegang niet zomaar open staat, maar kan misbruik maken of het zich toegang verschaffen tot deze systemen je maximaal 1 jaar gevangenis opleveren.

Dit zal natuurlijk niet zo heel snel gebeuren, maar zie ook webwereld omtrent wat Donner van plan is. Ze kijken hier steeds strenger naar en het zal ook niet lang meer duren eer er begonnen zal worden met opsporingen.
Ik zou dus nooit een server gaan activeren op een systeem van iemand anders.

Ik kom overigens ook uit Mestreech en ben wel eens nieuwsgierig naar wat ie nu precies gedaan heeft qua veranderingen en welke netten eigenlijk bedoeld worden.:)

Nee er was niks illigaals aan

Het schijnt dat wij alleen op het www oftewel world wide web
zitten.
Deze verbinding word met een bepaald nummer gelegd en is bepaald in je instellingen.

Het www is nl niet het eerste internet,maar dat universiteitsnet waar ik het over had schijnbaar wel.

Hij liet me ook hier bepaalde sites zien die gewoon openbaar zijn

Het is dus schijnbaar ook mogelijk in plaats van het nummer voor het www een ander nummer in te voeren.

Je komt dan op een ander internet ,dus niet het www

Zeg maar paralel aan het www

Er zijn vast wel mensen die hier meer over weten,er moet ergens een site zijn waar wat instelingen staan en hoe je dit moet invoeren en waar.

Ik heb het toendertijd zelf ook uitgeprobeerd en het werkte inderdaad ,en ik ben al niet de slimste.

Ik denk als je in de historie van het internet gaat zoeken dat je een en ander zou moeten vinden.

Het is niet zo dat die oude internets niet meer bestaan maar gewoon dat ze bijna door niemand meer gebruikt worden.

Lijkt me toch wel leuk om meer over te weten te komen??

Er zijn geen meerdere internetten, er is maar 1 echt openbaar internet. Er zijn wel nog hier en daar wat testnetten.
Als jij het hebt over nummers ingeven, dan zijn dat ip adressen.

Natuurlijk is internet wel ontstaan uit de noodzaak dat universiteiten en onderzoekscentra sneller en beter met elkaar konden communiceren, daaruit zijn ook protocollen als tcp/ip bijv. ontstaan vanwege de noodzaak van routing etc.

Als hij andere nummers invoert, dan ga ik er van uit dat je ip adressen bedoelt en dan zit je nog gewoon op het www, alleen is het dan misschien zo dat deze ip adressen niet in de DNS staan of dat de namen niet bekend zijn.

Kijk bijv. www.duckfiles.org, deze site kun je ook bereiken door in je browser in te typen: 217.148.161.113 en dan kom je er ook.
Dat wil niet zeggen dat Duck daarom niet op het www zou zitten. Het www wil alleen maar zeggen dat je op het world wide web zit, maar heeft verder geen funktie.
De domeinnaam is de naam zonder www zoals duckfiles.org en hier kun je dan ook andere namen aan koppelen.
teamspeak.duckfiles.org of irc.duckfiles.org of ftp.duckfiles.org, noem maar op.
Je kunt ook aparte websites maken, bijv. jantje.duckfiles.org, pietje.duckfiles.org etc. Dat zit dan toch allemaal op het www.

Maar als je een paar van die nummers bewaart hebt ben ik wel geinteresseerd om te zien waar ik uit kom, misschien dat ik dan ook de "normale" www adressen kan achterhalen.
Vroeger in het begin had je dat nog niet, dat is allemaal ontstaan met de ontwikkeling van het net.

Worden hier geen ftp sites bedoeld?
Die hebben universiteiten en andere instanties ook. En die zijn gedeeltelijk public, dus vrij toegankelijk. Het niet public gedeelte heb je uiteraard een password voor nodig.
Ze draaien uiteraard op ftp servers.
Grtz.

Kan ook nog, ftp werkt ook met nummertjes alhoewel je ook daar altijd een wachtwoord voor nodig hebt, al is het maar username anonymous en wachtwoord je (of een) emailadres.
Er zijn zat publieke ftp's waar je zo op kunt.

Vandaar dat ik ook nieuwsgierig er naar ben hoe die nummertjes er dan uit zien en of er voorbeelden van dergelijke links o.i.d. gegeven kunnen worden, dan kunnen we tenminste zien wat er bedoelt word.

Bij ws-ftppro heb je niet eens een emailadres nodig. Kun je onder anonymous bij iedere public ftp-server inloggen.
Maar je kunt zo ook snel bestanden transporteren naar/van bekenden en die kun je wel afsluiten met een password. Dat heb ik wel eens gedaan.
Dat mag bij adsl, maar was bij athome verboden (?, nu nog?).
Maar je mag sowieso bij adsl een server thuis opzetten voorzover ik weet.
Eens kijken of freggel1 dat koekje ook gebakken krijgt!
Grtz.

Freggel,

Is zelf aan het bakken in zijn bed.

Freggel van deze kant, sterkte.

;)
Nr.10

BT, dat valt me tegen, je weet toch wel waar internet vanuit is bestaan????????

Hint:
Universiteit
Be.......

Er zit wel een kern van waarheid in wat TS zegt.

G

(helaas kan en mag ik er niet verder op ingaan)

Originally posted by Kilroy

Eens kijken of freggel1 dat koekje ook gebakken krijgt!
Grtz.

de koek is bijna gebakken hoor Kilroy, ik ga hem na het weekend eens door een ander grondig laten testen, en dan gaat de Ftp draaien (tenminste moet hem eerst nog vol gooien met wat leuks :biggrin: )

En waarom ga je er niet verder op in BiG_G, je maakt ons nou nieuwsgierig? Jij bent toch van niemand bang :draai:

Ja, begin hier ook nieuwsgierig te worden.

O,ja Big G. Jij kon Leo de Snoo toch ook als ik me niet vergist???
As. 4 april is er een gala ter ere van Leo de Snoo in Schuttersveld ('R'dam). Hier komen alle grote uit die tijd nog eens in de ring.

;)
Nr.10

Internet? Ik heb eens ergens iets opgevangen over een verouderd afgedankt ex-militair netwerk. In elk geval niet iets dat nieuw is opgezet, maar uiteraard wel nieuw voor de huidige gebruikers.
@freggel1: Dan ben ik benieuwd wat je allemaal gebakken hebt!
Grtz.

Niet zoveel bijzonders hoor het is en wordt een ftptje met wat muziek erin, hier en daar wat software, en een satelliethoekje...

Maar let wel niet voor iedereen toegangkelijk. ;)

En BiG_G? die is weer gauw weggekropen :stupid:

Ooh! Wat moet je dan voor speciaals doen om binnen te komen?
Grtz.

Sorry G, ik heb geen idee wat je bedoelt.. Be zegt me niets, over Universiteiten heb ik het al gehad.
Je kunt zoiets natuurlijk wel een internet noemen, maar het is toch niet het grote internet en normaal ook niet publiek toegankelijk.
BT, dat valt me tegen, je weet toch wel waar internet vanuit is bestaan????????

Hint:
Universiteit

En ik schreef:
Natuurlijk is internet wel ontstaan uit de noodzaak dat universiteiten en onderzoekscentra sneller en beter met elkaar konden communiceren, daaruit zijn ook protocollen als tcp/ip bijv. ontstaan vanwege de noodzaak van routing etc.
Zit ik ernaast dan?

Er komt zeker meer bij kijken en natuurlijk zijn er ook militaire netwerken en nog andere netwerken die globaal zijn, maar die zijn normaliter niet publiek toegankelijk vanuit wat wij het internet noemen, of wel maar dan over het algemeen afgeschermd met inlogprocedures.

Wat ik probeer is een scheiding hierin aan te brengen, anders krijgt men misschien een foute indruk als men dat allemaal "internetten" gaat noemen, terwijl men eigenlijk spreekt over prive netwerken en studienetwerken zoals bijv. Kennisnet, wat als je het zo wilt zeggen, ook weer een soort van internet genoemd kan worden in deze context, alleen maakt het dat weer verwarrend, mijns inziens dan.

Maar als je aanvullingen hebt, graag, de geschiedenis van internet is voor velen (incl. mijzelf) interessant!

Het schijnt dat er ooit eens door de Amerikanen een kabel over de bodem van de oceaan richting europa is gemaakt om informatie door te geven. Dit schijnt de voorloper van internet te wezen later gingen de Amerikanen via satelieten de informatie door geven en de kabel werd niet meer gebruikt. Tot dat de universiteiten en onderzoekscentra met elkaar gingen samen werken. De Amerikanen verkochten de kabel en zo bestond internet naar het schijnt.

;)
Nr.10

Originally posted by Nummer10
O,ja Big G. Jij kon Leo de Snoo toch ook als ik me niet vergist???
As. 4 april is er een gala ter ere van Leo de Snoo in Schuttersveld ('R'dam). Hier komen alle grote uit die tijd nog eens in de ring.

;)
Nr.10

Ik ben zelf ook weer gaan trainen.
Ben al weer 4 killo spiermassa aangekomen, en mijn vetpercentage omlaag gebracht.

Kyokushin is the way to go (ow, en Muy thai als ik tijd over heb ;))

G

Kyokushin is denk ik al hard genoeg op onze leeftijd.

(spreek even voor mezelf)

;)
Nr.10

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan