cardwriter met USB

Chrisjan

Sr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
82
ik ben in het bezit van een MASTERA III en beschik nu over een"laptop" met USB aansluitingen...mijn vraag is nu; kan ik mijn MASTERA III omschakelen naar een USB poort en HOE?

1000 X thanks

hoi
dat zou ook makkelijk voor de humax zijn
maar of het gaat wij wachten af
gr dalton

Ja, er zijn adapterskabels van COM naar USB, maar of die ook op de Mastera werkt, weet ik eerlijk gezegd niet.
Heb ik geen ervaring mee.

Ja, dat kan. Maar of de software het er ook mee eens is, doe ik geen uitspraak over. Maar een serial naar usb converter is gewoon te koop. De aansturing van de Mastera is erg direct. En als de software die je erbij gebruikt om signalen om te leiden naar een andere port minimale verschillen doorgeeft, is het resultaat al snel onbruikbaar. Er wordt dus niet alleen hardwarematig geconverteerd, maar ook softwarematig: De rs232 output wordt geredirect naar de usb. En dan wordt hardwarematig het usb signaal weer omgezet naar rs232.

Conclusie: even wachten op de persoon die zo stoer is er in-the-blind geld aan uit te geven en de resultaten hier komt melden.

Ik heb een converter usb naar compoort en die werkt perfect op de humax.
Ik heb ook een hardware matige zo'n pmcia kaart van 60 euro's en die werkt niet goed op de humax.
Hoe hij met de mastera werkt weet ik niet want de mijne is stuk maar gelukkig hoeft dat nu ook ff niet met de emu.
De eerste optie is niet zo duur dus het is het proberen waard.

gr gogo

De convertertjes die er zijn, zijn vaak puur bedoeld voor de seriele communicatie.
Een compoort heeft 9 aansluitingen, waarvan er meestal 8 en wie weet ook wel 9 gebruikt worden door de ons bekende programmertjes.
Wanneer je met je receiver wil communiceren, en das dus wat anders, dan worden er meestal maar 3 aansluitingen gebruikt.
En die 3 aansluitingen zijn die die voor de werkelijke data overdracht.
Daarom gaat het uploaden van settings en dergelijke meestal zonder enig probleem met deze omzettertjes.
De andere draadjes zijn eigenlijk bedoeld voor controlerende maatregelen op de seriele poort, zoals vragen om toestemming om te zenden en het verkrijgen van die toestemming bijvoorbeeld.
Deze worden voor de programmers ook voor controle (bediening) van dat propgrammertje gebruikt, maar dat kan dus sterk afwijken van normaal gebruik van een seriele poort.
Dit is wat het kerstkonijn bedoelde met "erg direct".
Wanneer de converter signalen emuleert of gewoon niet verwerkt, dan gaat het met je proggertje hopeloos fout.
Verder zorgen zaken als de omzetting van USB naar serieel en de driver in je PC er dan ook nog voor dat er enige vertraging gaat optreden in de communicatie.
Ook dat kan een probleem zijn, hoewel je af en toe daarvoor wel wat kunt instellen in de gebruikte programmaatjes.

Nu weet je nog steeds niet of het zal werken, maar misschien heb je nu wel wat meer inzicht in het verhaal en de mogelijke problematiek.
Je weet in ieder geval dat als het ding met uploaden van settings werkt, dat nog lang niet betekent dat het zal werken met je proggertje.

Chisjan,
Mijn advies is: besteed je tijd niet aan het omproggen, converteren etc.

Doe zoals ik het heb gedaan en neem een dynamite. Programmeert alle kaarten die op de markt zijn via USB en het is betaalbaar. (zo hou je tijd over voor je hobby) ;)

Originally posted by the_postman
Chisjan,
Mijn advies is: besteed je tijd niet aan het omproggen, converteren etc.

Doe zoals ik het heb gedaan en neem een dynamite. Programmeert alle kaarten die op de markt zijn via USB en het is betaalbaar. (zo hou je tijd over voor je hobby) ;)

De oude goede prg's werken niet meer met een usb progger en de meeste prg werken alleen op de com poort..........
En daar haal je nog het meeste uit hehe

Spirit

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan