CAS Slot 1 "Niet ge?nstalleerd" volgens Extreme

R

Redone

Hopelijk kan iemand mij met het volgende probleem helpen! Sinds vandaag heb ik helemaal geen beeld met mij Extreme (Penta 1.09) decoder. Ik ben aan het zoeken gegaan en nu blijkt dat CAS Slot 1 niet is ge?nstalleerd... Hoe kan ik het e.e.a. weer werkend krijgen? Als ik alle zenders opnieuw laat zoeken, dan vindt de Extreme helemaal geen zenders meer...

en jij wou ons wijsmaken dat dit gewoon spontaan gebeurd is,zonder dat je ermee heb zitten klooien.
an m'n hoela

Volgens mij vraagt Redone om advies, niet om afgezeken te worden.

Je zenders ben je niet kwijt maar als je cas slot niet meer werkt dan in je in de instellingen op update gedrukt met een bevestiging van ja update en ja en er dan niks aan hangt dan heb je nu niks meer. Dat betekent dus nu dat je de cas weer moet programeren met penta. Misschien een aanrader zet er dan geen penta 1.09 meer in zitten nogal wat foutjes in. Penta 1.11 is een goede optie.

PS als je 1.11 erin wil hebben moet je wel je een aanpassing maken op je ontvanger.

Groeten Rob.

Ja ...een andere bootloader en dan pas Penta 1.11 .
Er staat niet voor niets nu Penta 1.09 op.(Althans stond).

Cya ...

Uitschakelen via schakelaar achter op de Xtreme na 1 minuut weer aan al geprobeerd???

Aka

Hoi,

Als je de ontvanger een keer aan en uit zet wil de ucas wel eens terug komen MAAR....
Blijft hij not installed tonen en of No AV dan zal je de Xilinx moeten proggen met de Impact software de Dreamload opnieuw moeten proggen met de Duolabs software
Dit probleem komt vaak voor doordat men met de casinterface de xilinx overschrijft met het proggie van duolabs.
En dit zal niet gaan werken met de software van duolabs en een Ucas ontvanger.
Omdat de software van duolabs niet Read protect de xilinx kan proggen.
En dat moet WEL bij een Ucas ontvanger zoals (Extreme,Arnion,@sat,Digix).
Ook als je DREEMBOOT en penta 1.11 in je ontvanger hebt staan zal dit voor zeer korte duur zijn.

Zorg dus dat je de goede Xilinx.jed in de xilinx chip hebt zitten en gebruik bv Impact software om de *.jed in de xilinx te proggen.
Ook de goede DREAMLOAD die penta 1.11 wel kan hebben doet wonderen, dit kun je wel doen met de software van duolabs.
Dit geheel kun je doen met bv de casinterface/xilinx progger van bv Cammy .
Hopelijk heb je hier iets aan??

Bye HobbyMan

Probeer ook met cammy progger al meer dan een dag de xilinx in mijn extreme te krijgen.
Wil met geen mogelijheid elke zegt programming failed.
En als ik het met duolabs probeer zegt ie Error writing XILINX device.
Hoe ik dit voormekaar krijg weet ik niet ,maar veel belangrijker vindt hoe krijg ik het weer goed.
Ik wil het graag leren dus alle hulp is welkom.

Hoi,

Op de site van cammy staat toch precies hoe je de xilnx erin moet zetten.
Nogmaals een ucas ontvanger daar kun je met de duolabs niet de xilinx meer proggen.
Dit had ik al verteld, dit omdat de xilinx read protect moet zijn en duolabs kan niet read protect de file erin schrijven
Je heb de xilinx 9536 en 9572 dus wel de goede file pakken en deze zijn dus in *.jed formaat.

Maar goed, mischien met je het een keer zien?
Ik wil het dus wel voor je fixen kun je gelijk zien wat je fout doet.
Het kan van alles zijn kabel niet goed of de file niet goed, maar dat kan ik van hier niet zien.

Bye Ron

Ik heb de site van cammy ook goed door gelezen, precies gedaan zoals hij om schreef.
Maar als ik de xilinx 9572jed wil schrijven dan zegt ie programming failed.
Terwijl het in begin wel wou.
Net wat je zegt het kan overal aan liggen,maar volegens kan het niet aan de kabel liggen,omdat ie eerst wel wou.
Dat aanbod van jou om het voor te doen,en dat ik het kan zien hoe het moet lijkt mij perfect.
Maar aangezien jij in geldrop woon en ik in friesland is dat wel een mooi eind rijden.
Waneer kun jij je moet er wat voor over hebben om het te snappen ?

Hoi,

Probeer een erase eens van de xilnx en prog deze dan eens.

Gtx HobbyMan

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan