CAS2 met addon (duolabs) en phoenix via usb

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
72
Punten
48
Leeftijd
122
Op onze nieuwe laptop wilden we de cas2 interface van duolabs (incl Add On) gaan gebruiken.

We hebben de software CIS 7.5 zoals aangegeven geinstalleerd en opgestart. daarna de cas2 via usb aangesloten (zoals door CIS 7.5 aangegeven) en ook de addon (die in de cas2 zit) via usb aangesloten. Bij de cas2 krijgen we keurig de mogelijkheid om een driver (windows) te selecteren. Zoals in de documentatie te lezen valt, hebben we die verwezen naar de driver-directory van duolabs onder c:/programm files. De cas2 interface usb driver werd keurig gevonden.

Vervolgens vraagt windows een driver voor de andere usb aansluiting (die van de add on) wat we ook doen we vinden de juiste driver niet. In de device manager zie je dan ook usb device staan met een geel uitroepteken er voor. (De andere usb is wel goed: we zien JUNGO met keurig de cas2 interface er onder in de device manager)

We dachten laten we het gewoon proberen, we zetten CIS 7.5 in phoenix mode (3,579 MHz) en starten een prg om een seca2 kaart te lezen. We krijgen echter geen verbinding, omdat van com1 tot en met com4 in dat softwareprogramma steeds de melding krijgen dat de compoort niet goed is.

Mogelijk dat het te maken heeft met die niet gevonden driver van de add on...

Wie weet raad zodat we een kaartje in de addon van onze cas2 (duolabs) via usb in phoenic mode kunnen programmeren? Oftewel, hoe krijgen we progger software via usb werkend met onze cas2....?

Van het verhaal begrijp ik weinig er zit op de addon geen usb aansluiting dus die kan ook zo niet aangesloten worden, ook heeft de addon geen driver nodig.

Gewoon aan de achterkant van de cas 2 prikken en dan moet het werken, maar het is nogal teer spul dus trek hem er voorzichtig uit en weer er in, kaart er in en het moet werken en dat andere gele uitroepteken moet ergens anders van zijn, heeft niets met de addon te maken.

dank voor je reactie.

de cas2 wordt met een usb kabel aangesloten. daarnaast hebben we de add-on verbonden via de seriele uitgang naar een usb ingang op de laptop (serieel-usb kabel dus). Uiteraard is de add-on direct verbonden met de cas2

Indien we alleen de cas2 verbinden en dus niet de add-on dan krijgen we dezelfde melding.

Maar begrijpen we het nu goed dat we alleen de cas2 maar hoeven te verbinden en dus niet nog een keer de add-on.

Blijft natuurlijk het feit dat in phoenix mode geen van de 4 com poorten wordt gevonden in de software die de kaart moet herkennen. Overigens hebben we meerdere software prgs geprobeerd; echter allemaal zelfde probleem.

Enkele dagen geleden heb ik dit ook voor gehad.
Nu weet ik niet meer exact wat ik gedaan heb maar het werkt wel.

Je moet eerst de uitbreiding koppellen met de cas2.
Dan maak je de usb verbinding en wacht je tot deze herkent wordt.
Daarna start je CIS7.5 deze zal de driver opniew installeren.

Ik weet alleen niet meer de volgorde(misschien eerst CIS7.5 en dan de cas2 met uitbreiding insteken).
In ieder geval was het mij niet gelukt na de eerste installatie.

Ja we zijn nu een paar dagen verder en ik weet niet of het nu werkt, nu begrijp ik het beter je hebt geen direkte compoort op je laptop daar heb je een seriele kabel naar usb voor en ja die kabel moet natuurlijk eerst geinstalleerd worden, je zult er wel een CD bij hebben.

Dus het heeft allemaal weinig te maken met de cas 2 maar meer met het betreffende kabeltje, maar je kunt bij de kaarten komen met de cas 2 dus dat werkt.
En het zijn alle twee usb apparaten dus eerst software installeren daarna het usb apparaat.

probleem is dat in de device manager we de seriele-usb kabel met een geel vraagteken er voor zien staan, als ene unknow usb device dus.

Zou best kunnen dat we een speciale driver daarvoor nodig hebben, maar hoe komen we er aan. We hebben helaas geen CD en we dachten dat we die er nooit bij hebben gekregen.

Ja dan wordt het zoeken op het net naar een driver het kabeltje moet toch geinstalleerd worden, misschien heb je het doosje nog of staat de naam van de fabrikant ergens op, over het algemeen geven die virtuele poorten nog al eens problemen ook bij mobiele telefoons.

Verder weet ik geen merk dus kan je helaas niet verder helpen.

Volgens mij hebben jullie een USB<-->Seriel driver nodig.
Ik kan mij herinneren dat ik iets dergelijks heb geinstalleerd met een serieele printer via de USB poort.

Ga eens opzoek naar een dergelijke driven.

Zelf ben ik in bezit van een computer die nog een serieele poort en veel USB poorten heeft, een laptop is een ander verhaal.

eendenteam zei:
probleem is dat in de device manager we de seriele-usb kabel met een geel vraagteken er voor zien staan, als ene unknow usb device dus.

Zou best kunnen dat we een speciale driver daarvoor nodig hebben, maar hoe komen we er aan. We hebben helaas geen CD en we dachten dat we die er nooit bij hebben gekregen.

eendenteam zei:

Ik gebruikt deze ook en is van het merk equip.
Misschien kan je mijn driver gebruiken. Heb je enig idee van welk merk de jouwe is?

We hebben wat afgezocht op het internet, pffff... en eindelijk een driver gevonden welke werkt. We hebben de Prolific USB-to-Serial Comm port (4) draaiende en werkt inderdaad in Phoenix Mode met CAS Interface Studio 7.7a.

De driver is overigens van Sweex.

Dank voor alle hulp, tips e.d.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan