CCcam 2.1.0 is er!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.261
Punten
113
Leeftijd
61
De nieuwste versie is er inmiddels, versie 2.1.0.

Wijzigingen:
-keep persistant ecm counts for clients
-i2 emu
-IGNORE NODE option (see CCcam.cfg)
-emm caid tunneling
-Added seca handler to prefer or ignore SECA2 or SECA3 (see CCcam.cfg)

Waarschuwing!

Het kan zijn dat deze versie een bug bevat, men gaat namelijk gemakshalve van een nieuwere versie van GCC uit en dat kan tot problemen leiden zoals deze op een linux server:
/var/etc/cccamd: /usr/lib/libstdc++.so.6: version `GLIBCXX_3.4.9' not found (required by /var/etc/cccamd)

Even voor de duidelijkheid.... ik heb m'n CCcam.x86 voor het gemak gerenamed naar cccamd dat werkt eenvoudiger voor mij en werkt ook al jaren goed.

Het volgende is geinstalleerd:
libstdc++.i386 versie 4.1.2-42.el5

Op een Centos 5.x server. Het blijkt dat CCcam duidelijk een versie 3.4.9 verwacht.
Het heeft klaarblijkelijk met nieuwere en oudere versies van GCC te maken als ik op Google kijk. Maar voorheen werkte het perfekt dus misschien loopt CCcam wat te ver vooruit?

Wat geeft deze meer waarde dan de vorige cccam versie

Beter deze versie niet gebruiken. Geeft problemen met viaccess (srg kaart) en N3 kaarten (d+, cabo,polsat). Er zal spoedig een bug fixed versie komen.

Problemen dus. Maar ik was ook benieuwd moet ik zeggen.

We hebben CCcam 2.1.0 aan het draaien op Linux Server (ubuntu). Wel even de libgcc_s.so geupdate en daarna zagen we dat niemand kon inloggen omdat ze een te oude versie gebruikten (2.011 en 2.0.9 werden als te oud gezien).

Daarna hebben we in de cfg

MINIMUM CLIENT VERSION : 1.7.0 uitgecomment oftewel veranderd in:

#MINIMUM CLIENT VERSION : 1.7.0

en voila hij loopt.

Wat geeft deze meer waarde dan de vorige cccam versie
De wijzigingen staat er toch bij?
Voor ons is met name interessant dat je een preferentie keuze kunt maken tussen seca2 en seca3 kaarten.

Wel even de libgcc_s.so geupdate
Tja mijn Centos is al helemaal up2date dus er valt niks te updaten. Misschien is Debian/Ubuntu wat sneller met die dingen?

Ik wacht wel op de bugfix.

bug fixed ..hopen dat die snel komt incl een uitgave voor NAS
Overigens we hebben v2.1.0 nu ook draaien via enigma2 en OoZooN image, wel handmatig geinstalleerd en een script aangepast.

Black Tiger;200656 zei:
De wijzigingen staat er toch bij?
Voor ons is met name interessant dat je een preferentie keuze kunt maken tussen seca2 en seca3 kaarten.

Kun je dat wat beter uitleggen,ik snap het niet helemaal.
Ik heb er nu 2.011 erin zitten draait ook goed,waarom deze dan straks.

uit de CCcam.cfg:

Code:
# The seca handler is used to better support simulcrypt on the same ident
# 
# With this setting you can change the behaviour of how SECA has to be used
# This setting is ignored unless SECA2/SECA3 simulcrypt is detected!!
#
# When disabled CCcam behaves like previous versions
#
# When "prefer SECA3 over SECA2" is enabled try to use SECA3 ecm first, then SECA2
# 
# When "Ignore SECA2" is enabled, ignore all SECA2 ecm so a SECA3 card will not get SECA2 request which it cannot handle
#
# When "Ignore SECA3" is enabled, ignore all SECA3 ecm so a SECA2 card will not get SECA3 request which it cannot handle
# 
#
# The following settings can be used
#
# SECA HANDLER: <value>
# <value> : 0 = disabled, 1 =  prefer SECA3 over SECA2, 2 = prefer SECA2 over SECA3, 3 = Ignore SECA2, 4 = Ignore SECA3
#
# default: 1
#
# Example try to use SECA3 ecm first, then SECA2
#SECA HANDLER: 1
#
# Example try to use SECA2 ecm first, then SECA3
#SECA HANDLER: 2
#
# Example to ignore all SECA2 ecm so a SECA3 card will not get SECA2 request which it cannot handle
#SECA HANDLER: 3
#
# Example to ignore all SECA3 ecm so a SECA2 card will not get SECA3 request which it cannot handle
#SECA HANDLER: 4

ik gebruik een smartwi (tbv mijn humax en dream 800), met de nieuwe cccam worden die dummy kaarten niet gelezen , ik gebruik nog seca2

de orginele seca2 kaart wordt wel gelezen

met vorige cccam was dit geen probleem

wiltop@msn.com;200699 zei:
ik gebruik een smartwi (tbv mijn humax en dream 800), met de nieuwe cccam worden die dummy kaarten niet gelezen , ik gebruik nog seca2

de orginele seca2 kaart wordt wel gelezen

met vorige cccam was dit geen probleem

heb net de seca3 getest en dat werkt met dm800 en smartwi , maar niet met cccam 2.10

wel met 2.011

eendenteam;200653 zei:
We hebben CCcam 2.1.0 aan het draaien op Linux Server (ubuntu). Wel even de libgcc_s.so geupdate en daarna zagen we dat niemand kon inloggen omdat ze een te oude versie gebruikten (2.011 en 2.0.9 werden als te oud gezien).

Daarna hebben we in de cfg

MINIMUM CLIENT VERSION : 1.7.0 uitgecomment oftewel veranderd in:

en voila hij loopt.

Ik heb alleen c regels and f regels en en regel voor de card te laten lezen
moet die regel erin staan ?

nee hoeft er niet in te staan, maar aangegeven is het volgende
Code:
example 1: avoid disconnecting clients problem
#
#MINIMUM CLIENT VERSION : 1.3.0
#
#example 2: achieve network load decrease
#
#MINIMUM CLIENT VERSION : 1.4.0
#
#example 3: don't allow potentially wrong passwords (pre 1.7.0 has password bug)
#

doordat er in versies ouder dan 1.7.0 een wachtwoord bug zat gebruikten we de minimale versie 1.7.0 zoals aangegeven dus in de voorbeeld CCcam.cfg

Zoals vermeld hebben we die regel die niet in gebruik in versie 2.1.0 en we hebben nog geen problemen gezien. Dat komt - denken we - doordat al onze clients een versie gebruiken die jonger is dan v1.7.0.

Dus die regel hoeft dus niet per s? in je cfg te staan, tenzij je clients hebt die versies gebruiken die ouder zijn dan v1.7.0.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan