cd branden "ellegal medium"

W

willempie

Vaak als ik een cd aan het branden ben (met nero) dan kreeg ik de melding "illegal medium". En ik krijg die melding dus net voor het eind, meestal bij het laatste nummer. De cd is dan praktisch niet meer bruikbaar. Weet iemand hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?

Ik heb een LG 52 speed cd brander en ik gebruik lifetec (52 speed) schijfjes.

Ook vind ik het ontzettend lang duren, want in het geval het wel goed gaat dan ben ik zeker een kwartier bezig om 1 cdtje te branden. Nero zegt wel dat ie op 52 speed aan het branden is, maar ik kan me dat niet voorstellen dat ie dat ook doet!

Tips?

Grtz

Willempie

Ik weet niet onder welk platform je brand? Als je XP gebruikt dan zou ik maximaal 4 speed branden en ff een firmware upgrade in je brander zetten. Kan natuurlijk van alles zijn maar wellicht helpt dit. Defragmenteren wil ook wel eens helpen.

Wat brand je? mp3 audio? Nero heeft de nare gewoonte om corrupte bestanden niet te melden voor het branden. Je kan beter eerst naar de image drive copi?ren en de image naar cd branden. Verpest je geen cd's meer (hoop ik)

Ben je cd's aan het kopie?ren, want tegenwoordig bij de laatste cd's van tegenwoordig zit er een kopi?erbeveiliging in, en dan krijg je zulke meldingen.

Het is mij al vaak opgevallen dat wanneer ik cd's download dat er vaak 1 nummer mist, dit nummer download ik dan meestal bij Kazaa om de cd vol te maken, tenminste als ik dezelfde kwaliteit kan vinden, dat nummer wat er mist daar krijg je bij direct kopi?ren de foutmelding!

ik gebruik voor beveiligde cd altijd clone cd staat wel even te zoeken maar heb eigenlijk nooit geen problemen gehad
groetjes frans

Wat ook vaak helpt is om niet meteen "on the fly" te schrijven maar eerst een image naar de HD te schrijven.
Mochten er dan problemen ontstaan, ben je tenminste geen cd of dvd kwijt.

P.s. ik heb het topic even verplaatst, stond verkeerd en nu staat het in het goede forum.:)

Ik heb het nu geprobeerd, eerst met nero een image naar de harde schrijf geschreven en daarna naar cd gebrand, en weer hetzelfde dus ik kreeg met die image ook weer 'illegal medium'. Daarna heb ik de met Nero gemaakte image met Alcohol 120% proberen te branden, gewoon gebrand ook al herkende hji de image niet toch gebrand, geen foutmelding maar de cd speler ziet nu helemaal niks! raar hoor..

Hmmz... toch vreemd, dan heb ik het vermoeden dat er toch een of andere copieerbeveiliging op zit.
Je zou dat (bij het origineel) eens kunnen testen met ClonyXXL (effe met google zoeken dan vindt je hem wel), deze test cd's op aanwezigheid van copi?erbeveiligingen.
Daar kun je weer een util aan toevoegen die de benodigde instellingen weer naar Clonecd overbrengt.

Maar niet alle beveiligingen zijn echt goed te kopie?ren. Vooral die Safedisc V2 is nogal erg vervelend.

Het is even een beetje werk, maar ik copier wel eens een beveiligde cd en dat doe ik door van de losse nummers eerst mp3 bestanden op hoge kwaliteit te maken, en daarna weer met nero in audio bestanden terug te branden op een cd.
Zo heb ik tot nu toe nog alle beveiligingen kunnen omzeilen.

Je kunt ook je cd-speler op je computer aansluiten en dan opnemen.

Ja dan wel ff via de digitale aansluiting natuurlijk he (de s/p dif aansluiting)
Dan heb je geen kwaliteits verlies tijdens dat opnemen, en maak je er een perfecte kopie van.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan