CD in buitenland

marie

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
35
Vandaag vond ik een reklame,die mij verwees naar Canal Digitaal,voor satelliet ontvangst in het buitenland.Interessante mogelijkheid voor veel Nederlanders in den vreemde.

Tot voor kort was dit niet mogelijk,en moesten veel mensen zich in bochten wringen,via Nederlandse familie,om aan een legale kaart te komen.

Op zich hoefde dit geen probleem te zijn,maar als iets mis ging,was je altijd afhankelijk van jouw tussenpersoon,die veel energie moest steken in kommunikatie met CD.Een frustrerend bezigheid,zoals velen van ons weten.... :[:[

Ik heb de reklame van CD proberen door te nemen,maar nergens vind ik een verwijzing naar de "algemene voorwaarden",zoals die voor kijkers in het buitenland zullen gelden.

Tevens zijn de zenderpakketten niet optimaal,lijkt mij.

Ik ben benieuwd,of er al iemand van deze mogelijkheid heeft gebruikt gemaakt.

Vr.gr.George

Nou dan ben ik eens benieuwd. Op hun website is nog niets verandert:

Daarnaast kunt u zich bij CanalDigitaal alleen registreren op een Nederlands adres en dienen betalingen gedaan te worden vanaf een Nederlands rekeningnummer. Vanuit het buitenland kunt u geen ondersteuning krijgen van onze helpdesk.
Voor zover mij bekend is het inderdaad via familie, ofwel via een handelaar die dan meteen ook een jaarabo verkoopt. Zou leuk zijn als het beleid van CD zou wijzigen, maar kan me dat gezien het auteursrechtelijke gezeur niet voorstellen.

website is nog niets verandert

Inderdaad,zo vind ik het nu ook...

Vreemd,want ik kreeg deze advertentie bij het openen van De Telegraaf,en was onmiddelijk benieuwd.

Zodoende opende ik het blad op de CD-website,waar wel enkele zender paketten werden aangeprezen,maar verdere info stond er niet.

Ik zal in de loop van de dag eens verder neuzen...Als vrouw en hond me even met rust laten....Gr.George

Ja geen probleem, want zoals je weet is CD niet van het snelst en ook niet van het klantvriendelijkst.

Het zou niet de eerste keer zijn dat op 1 plek op de website iets staat aangeboden, wat elders nog helemaal niet aangepast is aan het aanbod. Dus wellicht kun je de aanbieding nog terug vinden.

Als ik nu De Telegraaf open,staat er bovenaan een advertentie,van Sat tv in heel Europa,van CD.

Dus waar rook is....Gr.George

Bijgaand de aktievoorwaarden van CD.

Hieruit blijkt,dat er niet zoveel veranderd,want men moet nog steeds een bankrekening in Nederland hebben... :[:[ Gr.George.

Actievoorwaarden:

•De actie geldt alleen bij aankoop van een HD-Startersset in de periode 5 augustus t/m 30 november in de CanalDigitaal Webshop

•De activatiedatum van uw smartcard is hierbij leidend

•De actie is alleen geldig i.c.m. een 2-jarig abonnement met HD

•€100,- installatiekorting is alleen geldig bij het insturen van een kopie factuur van installatie in het buitenland en de installatievoucher; deze ontvangt u per post

•Om in aanmerking te komen voor de kortingen dient de 1e nota te zijn voldaan en er mogen geen betaalachterstanden zijn

•Nederlands bankrekeningnummer verplicht

En dan is dus de vraag of je zonder Nederlands woonadres wel een NL bankrekeningnummer kunt krijgen.... volgens mij niet. Schiet dus weer niet echt op.:sad:

Ik heb nog steeds mijn Nederlandse bankrekening actief. Deze gebruik ik ook als ik dingen in Nederland bestel.

Verder heb ik ook een normaal Nederlands telefoonnummer. Dit gaat via internet.

Mij buurman(ook Nederlander) had door een misverstand zijn NL bankrekening opgezegd. Hij vond dit lastig en heeft later weer een NL bankrekening aangevraagd en gekregen.

Dat kan het probleem dan niet zijn.

@BT.:Ned bankrekening kan je gewoon hebben.Dat heet "rekening voor uitgezetenen".Er hangt wel een prijskaartje aan,maar ik weet niet,hoe dit zich verhoudt tot een gewone Nederlanse rekening.

@Dirk:

Ik kan me voorstellen,dat als je een bankrekening regelmatig gebruikt,het handig is,er een in Nederland te hebben.

Maar wat zijn de kosten van zo´n "rekening voor uitgezetenen"?

Jaren geleden had ik mijn Ned. bankrekeningen ook aangehouden,met nominaal bedrag erop,voor eventuele kleine aankopen.

Tot ik op gegeven ogenblik Fl.36,- per jaar moest betalen voor de eer,per bank...

Nadat ik deze rekeningen schriftelijk had opgezegd,kreeg ik jaren (10-12)later nog een rekening,met terugwerkende kracht,van de giro...

Gelukkig had ik al mijn kopiën van opzeggen nog...Toch had het nog de nodige voeten in de aarde,om dat geregeld te krijgen...

Zelfs met mijn bewijs stukken,hielden ze vol,dat ze van niets wisten...

Met het tegenwoordige betalingsverkeer in de EU is deze CD regel een beetje achterhaald,dacht ik zo.Gr.George

Maar het hoeft toch niet je eigen rekening te zijn lijkt me dat CDS er geen enkel probleem mee heeft als de rekening van een zoon of dochter of een broer of zuster is of een andere kennis.

Het gaat er maar om dat de maandelijkse contributie afgeschreven kan worden.

@Aart: Dat is zo,en wij in het buitenland zijn afhankelijk van deze dwarsstraat,om Nederlanse sat tv te kunnen bekijken.

Een probleempje kan zich dan voordoen:Als C.D. ergens een fout maakt,heb je vanuit buitenland weinig mogelijkheid,dit adequaat op te lossen,en moet je dat via je tussenpersoon in Nederland doen.(Zie andere thread over CD,op Duck of hier,en de goede klanten service,die zij verlenen...)

Aangezien ik juist zoiets onprettigs heb meegemaakt,zou ik het een hele verbetering vinden,als ikzelf de stenen uit het vuur kan halen,en niet mijn kennis daarmee op hoef te zadelen...

(Is dat goed Nederlands???Maar je bent vast wijs genoeg,te begrijpen,wat ik bedoel..)

Kleine korrektie: De kosten,die ik berekend kreeg rond de eeuw wisseling waren fl.35,- voor iedere bankrekening per kwartaal...

Nog een leuk voorbeeld van klantenservice:Na mijn eerste klacht,over niet stoppen van mijn giro rekening,kreeg ik alleen een blauw boekje toegezonden,met "Voorwaarden Postbank"...Het is al meer dan 10 jaar geleden,en nu kan ik de humor er wel van inzien...Vr.gr.George

@marie,

De kosten zijn pas verhoogd naar € 3,75 per kwartaal. Ik heb 1 bankpas. Er wordt verder niets anders in rekening gebracht.

Ik maak verder gewoon gebruik van internetbankieren. Mijn pensioen komt op mijn NL bank en AOW op mijn DE bankrekening. Gaat prima zo.

Hoi Dirk,

Hoe kunnen onze ervaringen zover uiteen liggen?Ik praat over rond 2000 AD.

Heb jij adres in Nederland?

Aan andere kant verandert bankwezen etc konstant,onder druk van EU.

Ik zat juist in archief te bladeren,en kom weer zoveel ongerechtigheid tegen...

Had ik dus beter niet kunnen doen...

Ik kan hier geen kopiën plaatsen,anders kon ik bewijs meeleveren...Gr.George

Toen ik hier naar DE verhuisde heb ik aan mijn bank alleen een adreswijziging gegeven. De voorwaarden bleven hetzelfde.

Ik had bij een andere bank ook nog een rekening waarbij ik hetzelfde gedaan heb. Deze heb ik later opgezegd omdat 1 rekening genoeg was.

Ik heb geen adres meer in Nederland.

Laatst bewerkt door een moderator:
Een probleempje kan zich dan voordoen:Als C.D. ergens een fout maakt' date='heb je vanuit buitenland weinig mogelijkheid,dit adequaat op te lossen,en moet je dat via je tussenpersoon in Nederland doen.[/quote']
Ja inderdaad je kunt wel eens erger hebben met CDS zelf ben ik 10 jaar klant heb nooit iets gehad.

Maar je haalt er nu veel te veel bij zo kun je tegenwoordig vanuit het buitenland rechtstreeks bellen (voorwaarde is nummermelding moet aan staan) ook mailen is mogelijk reken niet op dezelfde dag antwoord maar reken een week, dan is er ook nog altijd een gewone brief dus dat de tussenpersoon ook je problemen moet oplossen is niet waar.

Met het tegenwoordige betalingsverkeer in de EU is deze CD regel een beetje achterhaald,dacht ik zo.
Nog niet als CDS geld van je buitenlandse rekening af willen schrijven lijkt me niet dat dat zo maar kan, en om nu met alle banken in Europa contracten af te gaan sluiten is teveel van het goede.

Misschien als we allemaal een IBAN nummer hebben over een paar jaar en dat ze dat gaan gebruiken dat je dan een uniform systeem hebt maar dat moeten we afwachten.

Nog niet als CDS geld van je buitenlandse rekening af willen schrijven lijkt me niet dat dat zo maar kan, en om nu met alle banken in Europa contracten af te gaan sluiten is teveel van het goede.Misschien als we allemaal een IBAN nummer hebben over een paar jaar en dat ze dat gaan gebruiken dat je dan een uniform systeem hebt maar dat moeten we afwachten.
Door een buitenlands bedrijf kan al geld van je rekening afgeschreven worden via een machtiging. Sinds 1 januari kan het niet meer rechtstreeks.

Het abonnement voor mijn NL telefoon werd door een Spaans bedrijf van mijn NL rekening afgeschreven. Dit mag sinds 1 januari niet meer. Het kan alleen via een systeem waar ik de naam kwijt van ben. De kosten hiervan zijn nog hoger dan de abonnementskosten. Ik schrijf het nu over via iDeal. Dit is ook weer een Europese regel.

De kosten zijn pas verhoogd naar € 3,75 per kwartaal.
Da's niet meer dan een "normale" betaalrekening, dus ik zie hier geen extra kosten.

Er worden veel suggesties gedaan,hoe het abbo van CD het makkelijkst te regelen.

Als Canal Digitaal adverteert met de verkrijgbaarheid van sat tv in het buitenland,moet dat ook voor in het buitenland wonenden zonder ekstra hindernissen mogelijk zijn.

Dank voor deze suggesties.

Enkele zaken zijn echter niet praktisch,of praktisch slecht uitvoerbaar.

Een daarvan is het openen van een bankrekening in Nederland,en het verkrijgen van een bankpasje.

In mijn geval zou ik daarvoor persoonlijk naar Nederland moeten gaan,en ekstra bankkosten maken,hoe gering ook.

@Aart:Je spreekt van het gemak,waarmee Cd tegenwoordig te bereiken is.

Daaruit blijkt,dat je,(gelukkig kan je wel zeggen),weinig op te lossen hebt gehad met dat klupje.

Iban nummers zijn al enige tijd verplicht in het Europeese betalingsverkeer,en ook de rest van de wereld,neem ik aan.

Ik begrijp niet,waarom alles met automatisch afschrijving gedaan moet worden.

Hier wordt alleen aan het gemak van het bedrijf gedacht,en klantvriendelijkheid komt pas op de zoveelste plaats.

Voorlopig zal ik dus sat tv met behulp van een kennis moeten blijven kijken,want het is nog te ingewikkeld,wat mij betreft....Vr.gr.George

Iban wordt zo ook binnenlands gebruikt ik dacht 2014 anders 2015.

Ja ik begrijp wel waarom het automatisch afgeschreven moet worden, anders zouden ze eerst elke klant maandelijks een rekening naar het buitenland moeten sturen en er ook nog een dure postzegel op moeten plakken.

Dan word het voor een bedrijf wel erg duur voor een rekening van maandelijks van 10-20 euro.

We dwalen wel af.... ;)

Ik doe hier in Finland het grootste deel van onze betalingen "elektronisch".

Aangezien het betalingsverkeer in heel Europa al op elkaar afgestemd is,zou dat ook te regelen moeten zijn.

Ik zal een ouwerwetse pief zijn,maar hoe liepen vroeger de abbo´s van de Margriet,Brabants Dagblad,Donald Duck en in een enkele familie de Playboy of Chick :bloos: :bloos: ...? Gr.George

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan