cd roms station weg!

F

format c:

na het 1 en ander instaleren op mijn pc vindt hij geen cd rom stations meer!
(geen E en F station)
hoe kan ik deze nog terug vinden?
of moet ik naar het bios iets veranderen?
bij computer beheer staan deze beide cd rom stations wel,met de goede naam,maar nu met een uitroepteken erbij!!!!!
wie wil me effe helpen.

en hoe kan zo iets eigenlijk.
ik heb het ooit eens vaker meegemaakt maar ik weet het niet meer precies hoe ik het heb veranderd.

ik heb het gevonden.

via deze weg...en alles werkt weer.

Doe het volgende eens:

Ga naar Start > Uitvoeren en typ daar REGEDIT en druk op OK.
Ga op zoek naar de volgende sleutel door de items voor elke backslash \ af te lopen
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11C
E-BFC1-08002BE10318}

Zoek nu naar de waarde UpperFilters en selecteer deze en klik op Verwijderen in het menu Bewerken en vervolgens op OK.
Doe dit precies hetzelfde voor de waarde LowerFilters
Als je dit hebt gedaan sluit je Regedit weer af en start je de computer opnieuw op.

Het kan zijn dat de nummers in de sleutel iets afwijken, dit heeft te maken met het brandsoftware progje wat verwijderd is.

Belangrijk!!
Maak een backup van je register voor dat je dit gaat doen!!
Mocht er iets fout gaan of een bepaald onderdeel van je systeem kuren vertonen hierna dan is met het terugzetten van de backup alles weer als hiervoor.

de link kwam af van deze site.
http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=11383

Zo dom zoals je je altijd voordoet ben je dus niet!!!

Hierbij val je door de mand!!

Niet alle limbo's zijn dom!
Grtz.

Andere vraag dan. Je kunt natuurlijk wel in de registry gaan lopen klooien, maar wat was nu de oorzaak van het probleem?
Je schrijft iets van een verwijdert brandersoftwareproggie maar over welk proggie hebben we het dan?

Da's namelijk ook interessant om te weten.

In elk geval al heel mooi dat je zelf een oplossing gevonden hebt!!!

Hoezo in de registry klooien? Die is toch van jouw en jouw pc? En mag je toch veranderen als je wil? Soms MOET je zelfs eens iets veranderen!
Ik heb bv eens voor een grafische kaart en de driver een extra value (waarde) moeten toevoegen in de registry, zonder welke het niet werkte zoals het moest. Gevonden na lang zoeken.
Bovendien gebruik ik regelmatig de bekende RegCleaner, zonder welke het een puinhoop in de registry wordt.
Overigens is er ook eens een registry cleaner voor clone-cd geweest.
Grtz.

Die is toch van jouw en jouw pc? En mag je toch veranderen als je wil?
Killroy, mijn comment is niet kwaad bedoelt. Natuurlijk mag je in de registry klooien en soms moet het inderdaad ook wel eens.
Dat ben ik zeker met je eens.

Maar het is ook handig als je wel weet wat je aan het doen bent.
Kijk... nu hadden we bijv. wel een oplossing, maar wisten we geen oorzaak.
Resultaat: een volgende keer doet iemand het weer, zelfde probleem en weet je nog niet waar het door komt.

Nu weten we dat het veroorzaakt werd door CloneCD. Was bij mij bijv. nog niet bekend en nu ben ik niet meteen de slechtste wat betreft pc kennis.;)

Wetende dat dit door CloneCD veroorzaakt word, is dat voor mij (en misschien ook nog anderen) toch weer een leuk leermoment, iets om bij te leren dus.
Zelf heb ik bijv. ook vaker CloneCD en CloneDVD geinstalleerd gehad maar nog nooit registry problemen.

Maar net om herhaling van het probleem te voorkomen, is het handig om te weten wat de oorzaak van het probleem is, anders heeft het rommelen in de registry weinig zin.

Dat is waar ik op doelde. Ik heb nergens beweert dat je niet in de registry zou moeten of mogen klooien.:)

Hi, hi! Heb ik op een tijgerpoot gestaan? Dan maar tijgerbalsem erop! Maar het was meer algemeen bedoeld en niet zo zeer impleciet op je gebruikte woorden. En regedit is immers een tool om zelf je registry mee te bewerken.
Of het verder aan clonecd ligt is echter maar de vraag. Daarvoor moet het herhaalbaar zijn en dus steeds gebeuren. En dan zijn pc's en componenten zo verschillend dat er veel variabelen zijn. Echter heb ik zelf ook erg lang clonecd gebruikt en ook verwijderd, maar nooit zoiets meegemaakt.
Maar ja, waarom gebeurt er in winhoos iets? Dat is eerder een SHOT IN THE DARK, dan iets anders!
Wel is het zo dat bij installatie van programma's e.d. er ontzettend veel in de registry gepompt wordt, en bij de-installatie blijft er nog heel veel over. Zo kun je bij herinstallatie wel weer eens problemen krijgen. Iets waar software makers dus ook gebruik van maken!
So no hard feelings!
Grtz.

Hi, hi! Heb ik op een tijgerpoot gestaan?
Nee hoor, maar gezien de manier waarop je het schreef kreeg ik de indruk dat je dacht dat ik vond dat men niet in de registry dingen moest wijzigen.:)
Misverstandje dus.

Maar je hebt gelijk hoor, vaak is het gewoon des windows en waarom windows soms iets doet.... tja... het blijft een raar OS. :biggrin:

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan