cd writer werkt niet meer

B

boes80

Bij mijn CD writer als ik daar een lege disk instop herkent de writer niet dat er een CD inzit,( het lampje disk in gaat niet branden, gaat wel initaliseren ) een bestaande cd herkent hij wel, hoe ditop te lossen ?

Vertel aub alles wat je daarvoor gedaan hebt.

Welke writer welke brandprogramma enz.
Iets vernieuwd of zomaar spontaan!

Er zijn vele wegen die naar Rome gaan.

Standaard writer in PC niets bijzonders, spontaan gebeurt, verschillende brandprogramma's geprobeerd, laatste wat ik gedaan heb is een cd gecopieerd met clone cd. Rare is dus dat het groene lampje van CD in niet gaat branden als de cd erinzit, wel gaat deze knipperen als ik de lade met de cd erin dichtdoe.

heb je clone cd als laatst geinstalleerd?

dan kan het zijn dat je conflicten hebt met de diverse brander programma's
Je vertelt dat ie nog wel een gebrande cd leest. ?

Deinstalleer clone cd eens misschien dat het dan weer werkt.

Succes

Gedeinstalleerd, helaas helpt niet, als je met verkenner naar die writer gaat kijken, zegt hij ook plaats een schijf. Normale eerder gebrande cd ziet ie wel.

Dit euvel heb ik ook gehad met een HP maar dan omgedraaid.
Lege cd herkende hij nog, eenmaal gebrand wist ie niet meer wat het was, ook geen originele cd's.

Dit los je niet even op door een brandprogramma te installeren.
Het enige wat hier nog zou kunnen helpen is nieuwe drivers of nieuwe firmware in de schrijver of eens andere media proberen (ander merk).

Als dat niet helpt is het tiet veur een nieuwe schrijver.

je moet een nieuwe firmware erop zetten ik heb twee branders gehad met het zelfde probleem nadat ik een nieuwe firmware erop gezet had deed die het weer perfect

Die tip gaf ik ook al ja, dus ik hoop toch wel dat ie dat eerst probeert voordat ie een nieuwe aanschaft.

Van de andere kant.... de nieuwe Dual Layer DVD branders zijn uit, en Sony heeft er eentje op de markt, de specs zien er goed uit (dus lekker 8.4 gig schrijven).
Had zelf verwacht dat ze nogal erg duur gingen worden maar ik hoorde nu een prijs van 199 euro en al verkrijgbaar (MyCom).
Da's niet zo duur.
Zelf wacht ik toch effe, eerst eens zien hoe deze reageren op verschillende merken/types media en of ze de kwaliteit van de huidige NEC en Pioneer branders wat dat betreft ook kunnen evenaren.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan