chat

Q

quark

Nu klik ik op duckfiles chat ,staat er enjoy the chat
Wil ik wel doen maar ik zie enkelt een blauw scherm en verder niks.

Van de week geformateert en xp er opnieuw op gezet
Die was ik dus vergeten te instaleren

Bedankt voor de moeite

Graag gedaan.
Probleem is gewoon dat MS een probleempje heeft gekregen omtrent de rechten met Sun en javaVM niet meer met XP mee mocht verspreiden. Met 98 en ME werd ie nog standaard mee geinstalleerd.

Toch was hij voor de rechtszaak al gemaakt, daarom is hij gelukkig nog her en der te downloaden maar zal hij los geinstalleerd moeten worden inderdaad. Persoonlijk vind ik dat de MS javaVM beter is dan die van Sun, dit omdat bepaalde dingen met de MS VM wel ondersteund worden en door die van Sun niet.
Daar zijn we ook toevallig eens achter gekomen toen iemand klaagde dat een bepaalde site niet naar behoren werkte, van hem heb ik toen ook geleerd dat het met de ms vm wel werkte.:)

Vandaar dus want dit was de 1ste keer dat ik een volledige instal deed ipv een upgrade.

Is er toch nog iets wat weer meer beeld geeft:)

Ja maar een volledige install helpt daar niet bij omdat java VM er gewoon niet meer in zit.:)

Wat meer beeld geeft? Hoe bedoel je?
Er is altijd wel iets wat beter is dan javachat en dat is mirc.
Er zijn diverse mirc scripts te krijgen. De meest eenvoudige voor onze servers is die wat door ons eigen serverteam geschreven is.

Naja, geschreven is een groot woord, het is gewoon een standaard mirc die middels zelf geschreven scripts verbetert en geactualiseerd is net als elk ander mirc chatscript.
Specifiek gemaakt voor de irccity/satfun servers, met popups, en menutjes die het gebruik van de servers stukken vergemakkelijken.

Je kunt hem downloaden op http://www.irccity.nl en dan even op "download mirc" klikken oftewel rechtstreeks http://www.irccity.nl/index1.php?page=/downloadmirc.php en dan onderaan op "klik hier om mirc voor irccity te downloaden" klikken, installeren en de rest wijst zich bijna vanzelf.

Voor hulp bij problemen kun je altijd terecht via e-mail bij help@irccity.nl dus ook daar zit prima support.:)

met meer beeld bedoel ik dat ik ipv een blauw scherm nu een chat zie

Ooooh... is het dat. Ja of je moet in het user cp een andere kleurenoptie kiezen he.:)
Het is inderdaad weer eens wat anders.

ik zie enkelt een blauw scherm en verder niks.
Nu moet iemand mij helpen hoor... Een blauw scherm betekent toch dat windoos correct ge?nstalleerd is? :biggrin:

Overigens: Java is van Sun. En M$ doet weer een poging het te kapen. Door zelf een soort Java uit te brengen. Dan lijkt het in M$ omgevingen beter te werken. Toch is het zeker een serieuze discussie waard of je daar in mee moet gaan. Mijns inziens is het slimmer een echte Java te installeren, omdat je anders (mede) bezig bent een situatie te cre?ren dat Java platform afhankelijk wordt. Degenereren heet dat. :(

Wat dat betreft spreek ik BT dus tegen.

Mijn idee:
Werkt Java ergens niet juist? Draai dan niet domweg daar omheen. Meld het daar dat ze fouten in de code hebben. Hebben die mensen ook veel meer aan!

Nou het klopt wel dat je dan platform afhankelijkheid mee ondersteunt maar dat is precies wat de meeste mensen ook met Internet Explorer gedaan hebben.

Verder heeft MS in den beginne in licentie van Sun java gebruikt en het -lijkt- niet alleen alsof die van MS beter werkt maar hij -werkt- ook daadwerkelijk beter, daar heb ik persoonlijk ook testen mee gedaan.

Sun Java heb ik overigens ook geinstalleerd gehad maar hij bleef problemen houden met een paar sites (niet van MS trouwens), snel achter elkaar java dingens opstarten gaf soms problemen en hij wilde ook nogal eens het systeem vertragen.

Ik vind dus niet dat je moet kiezen voor wel of niet platform-afhakenkelijkheid, maar voor een goede werking en op dit moment werkt Sun Java gewoon niet zo snel en soepel als die van M$ en de platform afhankelijkheid zal mij persoonlijk dan verder een zorg zijn.:)

Maar ieder zijn eigen keuze natuurlijk, ik gaf alleen maar aan wat het beste werkt.
Uiteraard moet je daarbij uitgaan van een windows omgeving, dat had ik er (ten overvloede) niet bij vermeld maar had wel gekund. De paar anders-OS gebruikenden (zoals mac en linux) gaan toch geen M$ java installeren en weten ook wel wat voor hun machines beter is.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan