chatbox pleitte ?

I

ilya

Nadat ik opnieuw mijn pc moest installeren dacht ik ik ga effe naar het board om e.e.a opnieuw in stellen.Echter ik zag dat het gesloten was.Aangezien ik alle progamma's kwijt ben , vroeg ik me af hoe ik weer op het chat board terecht kom.

IL

Wij gebruikenliever irc.satellitefun.org met mirc.

Overigens zul je dan ook op andere sites problemen krijgen. Het chat-board word namelijk geactiveerd middels java.

Bij een standaard windows XP installatie word deze niet meer gedaan. Je zult dus even Sun Java moeten installeren en dan werkt het van hieruit ook weer.

Aangezien dit geen nieuws-item is zal ik hem effe voor je verplaatsen naar de juiste sectie.:)

Ik heb hier misschien een wat oudere XP erop.

Maar daar zit wel een M$ java ondesteuning in, of het zou ook kunnen dat ik dat ooit eens bij M$ heb opgehaald.

Een tijdje terug heb ik ook de sun java moeten installeren omdat die voor een bepaald programmaatje nodig was.

Maar die geeft wel problemen op sommige sites (de windows focus verdwijnt wanneer een java applet gestart word, en komt niet meer terug).

En daarom heb ik m in het menu bij extra - internet opties maar weer uitgeschakeld voor IE.

Zoek even het bestandje "msjavx86.exe". Het lost de missende java in Windows 2000 en XP op.

MS Java zit ook bij Microsoft VM (virtual machine). Dit is inderdaad hier en daar nog los te downloaden.

Bij een upgrade van 98se naar XP blijft het geloof ik ook gewoon zitten.

Maar net als Mas3 al zegt kan het wel rare kuren geven soms, vooral na de SP2 update. Ik heb ook al sites meegemaakt waar chatboxen niet meer werken met de microsoft VM en je dus toch SUN Java moet installeren.

Het gaat er in elk geval om dat Ilya de Java VM mist en hij kan nu zelf kiezen welke dat hij neemt. Persoonlijk heb ik liever ook die van MS, maar gezien die niet meer overal werkt schreef ik de Sun java op.

Thankx iedereen, ik heb de file inmiddels gedownload msjavx86.Het werkt perfect.Je mot het maar effe weten :)

Kan ik nu weer gezeliig kletsen.:)

IL

Ik schreef dus dat de SUN java voor mij een probleempje maakt.

Maar ook dat een bepaalde applicatie die sun nou juist eist.

Overigens stel ik de updeet naar SP2 zo lang mogelijk uit, want juist vanwege dit soort zaken vertrouw ik die SP2 voor geen meter.

Als je SP2 zou installeren doe je dat om te voorkomen dat iemand jouw pc overneemt.

Maar dat je daarvoor ome bill je pc bewust gaat laten overnemen, dat gaat me net ff iets te ver.

Ik merk tot nu toe als ik naar de chatbox ga, microsoft ( XPservicepack 2), vraag of ik het desbetreffende java file wil uitvoeren.Zodra ik ja ingeef wordt de chatbox opgestart.Ik zie zo gauw niet wat hiermee mis is.

IL

Als je SP2 zou installeren doe je dat om te voorkomen dat iemand jouw pc overneemt
Nou, niet alleen daarom. Als je SP2 gaat installeren doe je dat vanwege de vele verbeteringen die er in zitten, waaronder ook fixes en patches voor gewoon bepaalde OS problemen.

Er is echter heel wat voor te zeggen om bij SP1 te blijven. Hier draait SP2 uitstekend, maar heeft ook zijn nadelen. Bepaalde OS gerelateerde zaken zijn op dusdanige wijze gewijzigd dat programma's die in SP1 wel nog werkten, in SP2 niet meer wensen te werken. En SP2 werkt niet even fijn op alle pc's.

Werkt je pc uitstekend, heb je geen problemen en weet je hem zelf goed genoeg te beveiligen zou ik haast zeggen van "laat dat sp2 maar achterwege".

En ik heb zelf overigens ook de Sun java er weer uit gekiept en die van MS er weer in gezet een tijd terug. Die werkt gewoon beter.:)

@Ilya: Het is normaal dat hij vraagt of je die java applicatie wilt opstarten. Het klopt zonder meer dat er veel meer beveiliging zit in SP2. Vrij logisch dus dat je eerst gevraagd word of je dat wel wil opstarten, omdat via java ook veel kwaadaardige scripts gestart kunnen worden.

Bij de chat kun je daarom dus gewoon op ja klikken en dan gebruik maken van de chatbox, dat is verder geen probleem maar de normale procedure.

Laatst bewerkt door een moderator:
En ik heb zelf overigens ook de Sun java er weer uit gekiept en die van MS er weer in gezet een tijd terug. Die werkt gewoon beter.:)
Trouwens hoe heb jij Sun java er uit gekiept. Ik wil er ook van af maar kan nergens een uninstall vinden.

Bij mijn weten via configuratiescherm->software. Staat ie bij jou daar niet dan?

Verder heb ik nog een utility genaamd Advanced Uninstaller Pro, zou ook kunnen dat ik hem daarmee verwijdert heb.

Bij mijn weten via configuratiescherm->software. Staat ie bij jou daar niet dan?Verder heb ik nog een utility genaamd Advanced Uninstaller Pro, zou ook kunnen dat ik hem daarmee verwijdert heb.
Nee heb het probleem al gevonden. Door het vele opruimen en hardnekkig proberen het systeem schoon te houden ben ik een gedeelte van de uninstal gegevens kwijt. Ze staan nog wel in configuratiescherm->software, maar ik kan ze vandaar niet verwijderen.

Dan kun je nog de alternatieve oplossing gebruiken.

Gewoon Sun Java opnieuw installeren. Als je de vorige keer de standaard installatie gebruikt hebt, zal hij hem nu ook in de standaard directory's installeren en wat er nog over is van de vorige overschrijven.

Dan doe je daarna de uninstallatie want die zou dan wel weer moeten werken en dan is het probleem opgelost.

Daarna kun je dan de MS java installeren.

Dan kun je nog de alternatieve oplossing gebruiken.Gewoon Sun Java opnieuw installeren. Als je de vorige keer de standaard installatie gebruikt hebt, zal hij hem nu ook in de standaard directory's installeren en wat er nog over is van de vorige overschrijven.

Dan doe je daarna de uninstallatie want die zou dan wel weer moeten werken en dan is het probleem opgelost.

Daarna kun je dan de MS java installeren.
Ja ok had ik al gedaan maar toch bedankt voor het meedenken B.T.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan