Chipcat en windows xp pro

D

digitalaccess

Hoi allemaal.

Ik heb sinds een paar dagen windows xp en nu wil mijn chipcat niet meer werken :( Als ik een funkaart ga proggen schrijft ie wel de bootloader, maar als je met de flash begint krijg ik de melding:
SetCommstate function failed (win error code 87

Dit gebeurt in chipcat 23 en 30 , andere pc geprobeert, geen probleem...
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?(niet die andere pc he! wil xp gebruiken) :biggrin:
Alvast bedankt, Dennis.

zo alles djdiaz zeg gewoen in de 6mhz zetting
en de tweede keer hoef je geen chipcat meer gebruik de isvdit
het is handig en gaat met alle windows
roufa!

Bedankt voor de reacties, maar op 6mhz werkt niet hoor......
ander idee?

Dennis.

Ik zag dit toevallig:
SYMPTOMS
If you exceed the capacity of the target memory card, you may receive the following error message:

Cannot copy file name: Error code 87
CAUSE
The error message indicates that the storage card does not contain enough capacity to complete the copy and save process. This behavior occurs when an underlying system error message is over-written and is not displayed.
Wat mij op de vraag brengt... heb je al eens andere files geprobeert?

Ohja, verder ziet het er naar uit dat ie de status van de compoort niet instellen kan.
Heb je soms nog andere seriele dingen aangesloten? Zoals een muis of intern modem en wat zijn de settings daarvan (met name de compoortsettings).

Komt deze melding onmiddellijk of pas bij de 2de (of meer) keer proberen? Heb je van tevoren andere applicaties of wat dan ook open gehad die gebruik maken of zouden kunnen maken van de compoort?

Nee, verder is er niets actief op de compoorten serieel.
Het enige wat ik serieel heb is de mastera 4 waar ik dus nu problemen mee heb (chipcat)
Ik kan op dezelfde compoort wel bijv. declink gebruiken, of servicecard, geen probleem. alleen problemen bij chipcat.Masterburner werkt ook wel (traag!) maar zou graag gewoon chipcat willen blijven gebruiken :) Heb ook al andere funfiles getest, hetzelfde gedoe :(

Alvast bedankt voor de aandacht .

Dennis.

Als je nu eens in het config schermpje een beetje gaat spelen met de speed dat kan ook wel eens helpen .
En je kaart goed erasen helpt ook .

Cya ...

Ik had in het begin van XP de home edtion en daar had ik zelfde problemen na upgrade naar XP Pro werkte chipcat weer goed.......Dus ik weet niet of je Pro als platvorm hebt draaien?

edit

Je werkt al met XP Pro. Ja lastig wat het dan kan zijn. Misschien toch iets met de compoort. Gebruik je toevallig software voor je Nokia GSM bv. datasuite of nokia logo manager. Deze met name datasuite gebruikt ook je compoort en dat kan ook nog wel eens een conflict geven.

bedankt voor de reacties.
@bertje, ik draai ook xp pro.
Ik heb hem aan de praat kunnen krijgen inmiddels toch door hem op 6mhz te zetten.. eerst niet nu wel, vreemd.
Maakt het verder niets uit, op 6mhz programmeren? in win98 altijd op 3.5 mhz.

groeten, Dennis

Nee dat maakt niets uit, het gaat alleen iets sneller. :)
Men zegt dat het de kaarten eventueel iets sneller kan doen slijten omdat er meer voltage op de chip gezet word, maar dit komt zo zelden voor dat het te verwaarlozen is.

Vreemd inderdaad, maarja XP doet wel vaker vreemd. Ik heb een tijdlang Cardwriter gebruikt totdat Chipcat het opeens weer deed.

hier xp pro config chipcat3.0 xp:1=com1 2=com1 speed op 4,clock op 6mhz aangevinktregel:verify-prompt-enable-clear hier nooit geen probleem suc6

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan