ci-ca

S

silverfox

Hoi,

wat is nu eigenlijk precies het verschil tussen ci en een ca module. En kan je een ci module in een ontvanger stoppen met een ca slot???

Groetjes Silverfox

Conditional Access Module. Dit is een module die in een digitale ontvanger aangebracht kan worden en het mogelijk maakt in combinatie met een werkende smartcard die in een aparte kaartlezer zit een gecodeerd programma te bekijken. Zo ver ik weet is er alleen maar een Irdeto / Betacrypt Conditional Access Module.

Bij een Common Interface (CI) ontvanger wordt de smartcard kaart in de Common Interface gestopt en is er geen aparte kaartlezer.

De Conditional Access Module en Common Interface zijn niet met elkaar uitwisselbaar.

Hoi,

naja. Ik heb dus een technisat viacam ontvanger met 2 CA steekplaatsen ( staat in het boekje ). Ik heb een ingebouwde viacces slot waar je gewoon de kaart moet instoppen. Bij de CA steekplaatsen ( pcmia ) heb ik een Irdeto CI-cam erin die werkt met een gold en funcard. Heb gelezen op een site dat je CI en CA modules hebt.
De vraag was dus : kun je op een ontvanger met CA steekplaatsen een CI-Module verwenden????

Groetjes Silverfox

Waarschijnlijk worden de CA en de CI in de handleiding door elkaar gehaald en bedoelen ze commen interfaces sloten.

hoi pet 123,

niet echt door elkaar gehaald. Er staat echt CA steekplaats. Het verschil is er en de vraag blijft : kun je een ci cam in een ca steekplaats stoppen????
Groeten Silverfox

Als je het nu eens eerst probeert dan weet je het, als het past dan loopt het je kunt het hier wel vragen maar als ze een typfout gemaakt hebben in de handleiding weet je nog niets.

Als je hier bij de link kijkt staat er toch duidelijk 2XCI had je zelf ook kunnen vinden en inderdaad bij de specs staat CA

http://sat-receiver-world.com/pd-2007786973.htm

GR

Hoi,

bedankt. Blijkbaar dus een typfoutje.
Maar je mag er toch vanuit gaan dat hun boekje de juiste gegevens heeft.
En ja ik heb geprobeerd om een xcam in de slot te steken ( werkt niet en al 2keer binnengebracht ) maar ben nu bezig om alle mogelijke fouten uit te sluiten. DAAROM deze vraag. Je moet altijd de volgorde nagaan : steekplaats fout, cam fout of camloader fout ( of de bediener ). Bleef alleen nog 1 over. Sorry als ik iemand met zo een domme vraag lastig gevallen heb.

Groetjes Silverfox

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan