Voor dat geld zou ik gewoon een VU Duo kopen.
Nou dat weet ik niet zozeer, men moet zich ook niet te bind staren op een momenteel populaire ontvanger.
De Clarke-Tech ET9000 doet volgens mij niet onder voor de VU+Duo en zijn zeer aan elkaar gewaagd aangezien de CT ongeveer hetzelfde kost.
Verder is er ook OpenPli voor de CT en kan deze bijv. ook CCcam aan. Daarnaast is de CT een nieuwer product en voorzien van wat modernere hardware. Dit veroorzaakt bijv. dat de teletekst een stukje sneller werkt dan met de VU+Duo.
Verder zitten er op de afstandsbediening van de CT in tegenstelling tot die van de VU knopjes voor AUX en TV, zodat je ook de TV kunt bedienen. Dat heeft de afstandsbediening van de VU niet.
Kortom, een mooi modern apparaat.
Nu moet ik er wel bij zeggen dit ook op diverse plaatsen zo gelezen te hebben.
De nadelen die ik tegenkwam waren o.a. dat de Clarke-Tech wel een warmte probleem heeft zodat je goed moet opletten waar je hem neer zet, in elk geval zeker niet boven op andere apparatuur.
Ander nadeel is dat de dvdspeler niet aan de praat te krijgen schijnt te zijn, maar misschien dat dit met toekomstige firmware op te lossen is, dat is me niet bekend.
Dus zoals gezegd, aan elkaar gewaagd, maar op dit moment zou ik even wachten. Binnen een paar weken komt een nieuwe lichting VU+Duo aanzetten want de oude voorraad is zo goed als op.
Het gebeurt vaker dat een nieuwe serie van apparatuur ook weer wat verbeteringen heeft en voorzien is van modernere hardware.
Maar de Clarke-Tech ET9000 is zeker een ontvanger om in de gaten te houden.
@Charlotte: Allereerst welkom op Satellite Fun.
Misschien heb je aan bovenstaande informatie al iets. Ik zou me in elk geval heel goed over het warmte probleem laten adviseren en ook de VU+Duo eens goed bekijken als aan te schaffen ontvanger.
dat ik via downloads verschillende senders kan ontvangen,canal +
Sorry, maar dat is niet correct. C+ kan niet meer middels downloads. Ik denk dat men keys bedoelt maar dat werkt nog maar op een zeer beperkt aantal zenders, in elk geval niet het Nederlandse pakket.
Het gebruiken van keys en externe cardsharing is illegaal en wordt op dit forum niet besproken. Dat mag niet volgens onze regels dus daar kunnen we je niet mee verder helpen.