[CLONE] erro1: no ca found dm 800 hd

edensan

Jr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
44
ik heb dus deze fout gisteren gekregen na het updaten van mn box met blackhole

volgens mij heb ik (en internet natuurlijk) het opgelost:
Als je deze storing hebt..

0 MODEM KABEL KOPEN.

DREAMUP MET ENFORCER downloaden

1 dreamup starten en instellen op je compoort (bij mij 1)
2 0 modemkabel aansluiten tussen laptop en dreambox
3 netwerkkabel aansluiten op dreambox
4 belangrijk punt... aan/uitknop 800 ingedrukt houden en stroom op je box zetten
aan/uitknop net zolang ingedrukt houden tot dreamup helemaal is uit geinstalleerd
5 knop loslaten en lezen welk SERIALip er op je oled display staat
6 vinkje zetten bij netwerkflash en hier je ipnummer invullen van je box
7 vervolgens flashen zoals je met dreamup gewend bent..

ik hoop dat ik veel mensen met deze handleiding kan helpen het heeft me 2 dagen en hoop frustratie gekost dit uit te pluizen ...

groet edensan

We hebben het al zo vaak geschreven: geen dreamup, 0-modem kabel, flash wizzard e.d. gebruiken. Het is zo simpel allemaal want dat flashen e.d. kan ALLEMAAL via je browser:

- zorg dat je box met een netwerk kabel opje LAN is aangesloten
- zorg dat je modem/router in DHCP mode staat en onthoudt de IP range van waarop DHCP is ingesteld. Vaak krijgt je box dan het eerste IP uit die range
- spanning (kabel) van de box af
- knop aan voorkant indrukken en ingedrukt houden
- spanning er op
- even wachten (1 minuut of zo)
- in je browser het van DHCP verkregen ip intikken en je ziet onderaan staan: FIRMWARE UPGRADE

Ik denk dat hij de bootloader heeft overschreven met een latere versie.
Volgens mij had Edensan een clone box, dan helpt flash wizzard helaas niet meer.
Moet je namelijk eerst met Dreamup de bootloader weer herstellen.

als je deze storing hebt.. weet je precies waar het over gaat...
crazymotha heeft helemaal gelijk!!

greetz...

Hoi,
Ik ben hier nieuw en de tech.afkotingen zijn vreemd voor me.Ik zou liever niet aan mijn dm 800 hd willen komen maar toen ie vast liep en de kennis die er verstand van heeft op vacantie blijkt te zijn heb ik toch maar geprobeerd.En zoals jullie kunnen raden zit ik met gebakken peren.

Na drie dagen worstelen ben ik achtergekomen dat bootloader niet goed is. Ik heb een bootloader maar ik kan geen verbinding maken met db.Ik heb geen laptop of nul modem kabel.Ik doe gewoon via netwerk.

Ik ben achter gekomen waaneer je verbinding wil maken via je brouwser of met dcc.dan moet je op de disply van db.het ip nummer zichtbaar maken anders lukt het niet.Dus stroom er af aan/uit knop ingedrukt houden tot je ip nummer zit. Op de disply van de mijne komt gelijk "error1 no ca found" dus geen verbinding.
Weet iemand hier een raad mij?

Als de bootloader eenmaal overschreven is met een verkeerde versie is het niet meer mogelijk deze te benaderen via het netwerk.
Je zult dus een 0 modem kabel moeten kopen en hiermee de juiste bootloader in de box proggen. Je moet dan de optie gebruiken die hier al eerste beschreven is.

Daar was ik al bang voor, Thanx

tja clone box, die hebben we gelukkig niet en weten we dus niet veel van. Onderwerp hebben we aangepast

Hallo forummers, ik heb ook een probleem met dm800 clone. De melding is Error! No ca found. Kan iemand mij uitleggen wat ik precies moet doen en met welke bootloader ik moet flashen. Waar kan de de werkende bootloader downloaden.
Alvast hartelijk dank voor de medewerking.

Beste Leppard,

De oplossing staat in de eerste posting, in 7 stappen vermeld.
Voor de bootloader ff google vaak is bootloader 70 of 72 wel oke.

Daarna de juiste firmware installeren.

ik heb zelfde probleem, heb nu dreamup gedownload en zet het aan, op com1, daarna knop ingedrukt steek ik stekker van de DM800 in en hij begint te lopen. Dit met nulmodem kabel. Daarna staat bij dreamup upload completed, waiting for acknowledge en op de dm800 staat weer erro no ca found.
Volgens mij doe ik precies wat bij 1 staat. alleen ik krijg geen kans om een image of iets dergelijks te selecteren. Ik kan alleen op com1 zetten en dan verbinden. Hoe zet ik bijvoorbeeld met dreamup de juiste boorloader? hij vraagt er helemaal niet om?
svp een reactie.

Ach, wat hebben sommige toch tegen die "clonen" :) ? en niet alleen tegen die clonen, in het verleden werden zowat alle andere linuxboxen buiten "het bekende merk" scheef bekeken als zijnde "slechte kopie?n" en die nu uiteindelijk w?l zijn geaccepeerd.
Als je nu een auto koopt zijn er toch ook andere merken die sterk gelijken en grotendeels dezelfde onderdelen gebruiken, zijn deze daarom dan slechter ? NEE
Ik heb een chinese Xinye gekocht. Dit is het "spiegelbeeld" van de bekende ..... 800HD-PVR, deze geeft hetzelfde resultaat met iets andere hardware, links en rechts wat aangepast en dit voor de helft van de prijs !
Het zijn oa. de makers van sommige images die de boel laten crashen.
Ikzelf heb ook een error1 no ca found gehad na een update. Ik heb dan de verschillende opties uitgeprobeerd om weer leven in mijn box te krijgen (zoals vermeld op het net) echter zonder resultaat, ook na een uur flashen niet!.
Dan heb ik een manier gevonden dat het w?l lukte althans in mijn geval toch.
sluit de clone aan de seriele (crosslink) nullmoddemkabel
start het progje DreamUp patched voor clones
selecteer een seriele poort en vink de optie netwerk UIT
kies connect, start de box en flash dan het bestand SSL76d-2010-1222.nfi (in mijn geval bootloader 76) DUS GEEN VOLLEDIGE IMAGE van een uur !
als na enkele minuten de flash klaar is, reboot de clone en houd powertoets ingedrukt tot ip verschijnt in het display.
Flash vanaf dan de box met de juiste image via webbrowser zoals gewoonlijk.
Dit heeft in ieder geval bij mijn box geholpen en heb nu terug een goed werkend linuxbakkie
Hopend hier toch nog iemand mee te kunnen helpen, wens ik allen nog veel kijk en hobbyplezier

sat_viewer2

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan